Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProč?
21. 09. 2002
8
7
3796
Autor
Barbar
Proč říkáš ne
když to chceš?
Proč pláčeš
když se chceš smát?
Proč mi říkáš "neštvi mne!"
když chceš zlíbat svoji tvář?
7 názorů
já to beru, ono se to tak říká - jenže já mám úžasnou představivost a věci co čtu nebo slyším, tak zároveň aj vidím... a někdy je to trága :o)
a tady sem teda spíš ftípkovala jak brojila za čistotu jazyka :o)
V rádiu po vánocích povídal fudovaný odborník na hygienu, nějaký pan doktor s písmenkama před i za jménem, jak se má správně ohřívat včerejší smažený kapr od štědrovečerní večeře: Porce kapra dáme ohřát minimálně na osmdesát stupňů a to po dobu alespoň dvacet minut. Jinak nám hrozí nebezpečí............ . Dál jsem to neslyšel, smáli jsme se všichni tak nahlas, že ho mu už nebylo rozumět. Vidíš a samozřejmě měl pravdu. Jenom by ta ryba už nešla jíst. Já tam mohl malou slohovku, jenom by to psaní stratilo smysl. Holt jsem barbar a jde mi o náladu a ne vždy nutně o přesné dodržení gramatických pravidel.
No tak jo, když mám diskutovat.
Myslím si, že má Martinez pravdu jenže:
Naše malá stála a povídá: Já chci umejt!
Opravdu se nechystala na to, že by začala něco umývat, ale čekala, až ji maminka umeje ručičky.
Bál jsem se okamžiku až začne tvrdit -
Já chci pomilovat, teda hlavně komu to bude povídat a jak to dopadne.
No vidíte, a moje strachy se ukázaly jako liché.
Začínám spíš čekat dost netrpělivě na to, až začne tvrdit: Já chci mimino!!!! Nějak léta letí........
trágo - já prostě furt vidím tu nešťastnicu jak křiví hubu aby si sama políbila vlastní tvář... držím se svých dvou navržených variant - esi mě někdo budete nutit do podobných kejklů jak Barbar, na to si nanděte jinou :o)
já teda také rostu z reklam typu "vychutnej si tvůj sliz", ale zde mám pocit, že autor zrovna zájmeno použil dobře. Ten verš zní divně spíš díky na první poslech nejasnému vztahu mezi subjektem a objektem, máme li už být zpytci větné stavby. navíc ten verš na sebe zcela zbytečně upozorňuje dvěma mezerami, patrně neúmyslně.
když chceš zlíbat svoji tvář?
ten verš mi taky nesedí - živím se výukou jazyků a to jak používají zájméno svůj v češtině mí studenti je docela šílený - málokdo to umí
mělo by být "když chceš abych zlíbal tvoji tvář?" nebo "když si chceš nechat zlíbat svoji tvář?" - jinak je to fakt technicky neproveditelný - pardon že rýpu ale fakt sem musela :o)
Vlastina33
15. 08. 2004
Proč, proč, proč...možná jen tak...ovšem je to škoda, ale občas to dělám taky, uvědomuju si to, ale nevím proč...:-/
abys to uhodl a aby... nevím, to nejde vysvětlit:)))
tipnu si, s dovolením
Protože v dnešní době jsou všichni omezení a dělat opravdu to co chceme jseme tak nějak pozapomněli - škoda.
Dobrá myšlenka, jsem rád, že se o podobnáých věcech ještě píše...
TIP
Pišta_Hufnágl
24. 06. 2003
Pokud to rikala zena, tak se nediv, zeny uz jsou takove, je to pekne a pravdive
Morbid_Pimple
05. 03. 2003
ne v některých znamená ano, pravda, komplikovanost je asi ještě pořád v modě...***
Blaznivkaaa
21. 10. 2002
Protože to je život..
.. takže proč si ho vlastně vzájemně komplikujem???
Mudr_Zubatá
23. 09. 2002Severkanova
22. 09. 2002
Když cheš zlíbat svoji tvář????
Nemyslím,že by to šlo,ale možná jsem to jen špatně pochopil. :)
Jinak je to dobrý a dávam Tip.