až na mě foukl vánek nostalgie!
Díky za odezvu - sám, když ji teď díky tobě čtu po dlouihé době znova, jsem přesně v té době a náladě a mohl bych tak psát dál, kdybych semohl rozdělit do více činnostních proudů paralelně žijících...prostě aktivní memovírová konzerva:o)
děkuji za počtení a též Rebece13, protože nálada je opravdu táž... a já ji znám "do puntíku" stejně a přece jinak... když na člověka padá okamžik a je toho tolik, že to snad ani nepobere... nevyjádřím to přesně, ale v těch básních to je...t*
Díky... zvláštní, teď, jak jsem si to přečetl, mne napadlo, že jsem od jedné paní od Nymburka slyšel slovo "cacný", a bylo to cosi jako ve významu "příliš chtivý výsledku"... možná tam někde je ten společný kořen.
A naskočila mi představa, jak asi vypadá mysl klasického filologa, lingivsty... možná že tu síť významů skrz kaleidoskop měnících se slov opravdu někdo vidí, má ji celou snadno dostupnou... to musí být panečku obraz...
etymológiu presne neviem, ale "čačky" sú v slovenčine ozdôbky, niečo malé, lacné, obvykle aj trblietavé, čo nemá iný účel len aby to bolo pekné. U nás je pomerne známa detská knižka s riakankami od Kristy Bendovej "Čačky hračky". Vyčačkať sa povie, keď chcem niečo okato ozdobiť, až prezdobiť /s neskrývaným nábojom gýčovosti/- napr. vyčačkám perníkové srdce, vyčačkaný kostým princezny na karneval, vyčačkaný vianočný stromček..
Jééé to je krásné slovo, které vůbec neznám! Nevyčačkaná! Můžu poprosit o nějkou etymologii, použití, prostě bližší seznámení? Čačkat.
Díky předem:-)
velmi pekná, nevyčačkaná a zaujímavá
--ozvěny starých převrstvených nálad..umíš..:) T
a sbíráme ojíněné ostružiny...:)
Čas je námi a my jsme jím, nelze přemýšlet od jiného základu:-)
Jsem rád, že jsme se mohli sejít na tom poli. Já kdovíkdy, ty teď.
Od té doby, co jsem tam byl, tam už napořád jsem - a ty odteď taky:-)
Ty hodně přemýšlíš o čase, viď?:) Úplně se vidim na tom poli a je to krásnej zážitek..za to dík a tip!*:)
Někdy se tak taky cítím a z toho zase si dokážu i tyhle okamžiky užít a radovat se zase z běžnejch věcí a toho, že jsem zase jejich součástí. Každopádně koukám, že máš i krásnou náladovou i když pořád filosofickou tvorbu. A taky moc dobrou. Nechci to přehánět s tipama, mělo by se s nima šetřit jako s šafránem a taky nechci, aby jsi si myslel. že tipuju z obecnejch sympatií k Tvojí tvorbě, která mi je i za tu chvilku, co ji čtu tak hodně blízká, ale tady ještě musím. t.
Prima nálada...ale nic víc.
vracím se znovu a znovu obdivuju ... a prožívám ...
díky
Hezké Vánoce!
libi se mi: ..." a roztaci slova mlynku motliteb"...
T*
jesen je magicka... a ziadne ine slovo ma k tomu nenapada... a hoci je to niekedy mozno smutne vzdy je to vyrovnane... :)
skvele slova
dakujem...
No, popravdě jsem trochu alergický na ostré chůze, klidné proudy a zlaté klasy... ovšem jinak... tak trochu Blatný kontra Skácel ;o)))... trochu... ;-D
Armand: tys to fakt rozsekl
tos napsal hezky, chvilku jen tak stát a naslouchat, jen naslouchat, někdy pak přichází něco víc než jen zrakové vjemy...*t*
Tak tohle je PŘESNĚ ono - nálada včerejška:)
Perfektní. Mně moc blízký styl.
Dík.
********
opravduzajímavé!
:o)
"Na soutoku seděl mlčenlivý chlap"...nevím co mne to napadlo ale když jsem ten verš četl tak jsem místo rybář četl chlap a líbilo se mito:-)))
ale užmlčím...
*
začátek se mi moc líbil, ale ten konec už trošku míň, jinak vcelku moc fajn
skvěle prožitá věc! jakoby obyčejná, ale tak prožitá...
t
v
moc hezká, až na ten volný verš, který ti moc nejde... volný verš totiž není bez pravidel, a ve své ryzí formě je těžší jej napsat než rýmy. ***
"vlasce napnuté po proudu" ....