Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sečtvero haiku březnových
11. 03. 2003
15
0
4328
Autor
Tiky
I.
Sněžné hlavičky
snívají prašné chvíle
ač jsou jim smrtí
II.
Vlhnoucí hlína -
budoucí rozjímání
nad vůní chleba
III.
Střapatý okr
počíná šelestivě
ostré ručičky
IV.
Tavené zlato
stéká pučením dřeva
do dlaní hlíny
Sněžné hlavičky
snívají prašné chvíle
ač jsou jim smrtí
II.
Vlhnoucí hlína -
budoucí rozjímání
nad vůní chleba
III.
Střapatý okr
počíná šelestivě
ostré ručičky
IV.
Tavené zlato
stéká pučením dřeva
do dlaní hlíny
cekanka_ucekana
29. 03. 2003
Vůbec nemusíš mít špatný svědomí co se té formy týče, Tiky.Existuje totiž taky takzvaný "American" nebo "Western" haiku - psal ho například starouš Jackie Kerouac. Tahle forma není omezená žádnejma svazujícíma pravidlama - prostě jen napíšeš do tří řádků cokoliv, co v tobě právě přebývá, aniž by ses musela zatěžovat počítáním slabik..Což je pro nás matematicky slabší myslím výborná věc...;-)
jasně
pro ty, kdo se nechtějí učit hrát šachy, tady máme člověče nezlob se....
Radost :) ale já se přece snažím, jen jsem před třemi lety ještě moc nechápala, co haiku vyžaduje...měj s námi trpělivost ;)
Sysa....tak s timhle rozborem a vykladem jsi potesila ne jednoho..ja osobne tomu moc nerozumim, jen jsem to jednou zkusila..a dostala jsem prave od Miroslavka malem pres hubu..hehe takze k autorovi - jeste jednou, hlavne, kdyz se to libi..ne?.-))))))
Děkuji všem. I Radost má svou pravdu. To kouzlo haiku je v tom, dodržet podmínky a přesto vytvořit něco pěkného. Asi se o to musí usilovat dlouho a to je na tom ta zábava. Když píšu hodně haiku za sebou, najednou si všimnu, že slabiky nemusím počítat, zkrátka myslím v haiku formě :).
dobré... zvlášť ty sudé (druhá a čtvrtá) mají hodně silný výraz...:-)
tip
Nejvíc se mi líbí II. Ani já netuším, jestli je to Haiku ano, nebo ne. ****
me se to libi, jestli to je Haiku nebo ne..? pozvete na to Miroslavka...ten to vi..
všechny Tikyiny haiku jsou abstraktnější...ale nádherné
Vlhnoucí hlína -
budoucí rozjímání
nad vůní chleba
***