Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePovzdech padesátnice
09. 06. 2003
30
0
5214
Autor
Yfča
Stáří bývá neradostné.
Ach, kde je mé mládí skvostné?
Kde je moje duše hravá?
Kde je touha nedočkavá?
Vnímám smrt už póry všemi,
strádám, trpím, zima je mi.
Počkám. To se vyplácí.
Ohřeji se v kremaci!
To je velice častý povzdech těch, co začli uvažovat o svém místě zde a nyní až ve chvíli, kdy jim smrť kouká přes rameno. Pravdou ovšem je, že hledí semotamo neustále...:-)))
Myslím tu fotku u přehledu (jsou tam vlastně už tři, jak vidím - i ta aktuální není špatná - rozhodně neodpovídá tomu, co tu píšeš). :-)
SilverArrow
10. 06. 2003
Díky těm hravým rýmům to nakonec vyznívá v podstatě optimisticky :)))
jak se říká i ve Spalovači mrtvol - ta kremace, to je vlastně přímej lístek do nebe. Když tě zakopou do země, tak se rozkládáš třeba i 20 let a kosti tam i tak ještě furt zůstanou ... není nad pec :-)))
SilverArrow, jestli to Yfča nesmazala, tak má nějaký fotky na svý vizitce :-)) Alespoň minulej týden je tam ještě měla (ona totiž ráda maže) :-)))
Dejfe, Yfča je pesimistickej optimista :-)))
Blbůstka mě rozesmála. Diskuse taky! :-)) *
Yfčo, už jsi vstoupila do Spolku přátel žehu? :-)))
ˇDábelská Ifčo! Vidělas některý padesátnice? Kočky! Vyškubaly by ti všechny vlasy! Udělej posun - tak na osmdesátku! Zdraví
klub přátel žehu!
SilverArrow: Můj vzhled odpovídá myšlenkám, jež se mi honí mozkovnou... ;o)
Bobísek: To jsem ráda, žes napsal "ona totiž ráda maže" - kdyby tam bylo "ona se totiž ráda namaže", dostal bys ode mne na budku! :o))
Helenice: Do Spolu přátel žehu jsem zašla. Bylo mi řečeno, že jsem se u nich měla registrovat již před dvaceti lety...
Evička: Zda jsem viděla některé padesátnice? To si piš! Každý den se na sebe dívám do zrcadla...
Nic posouvat nebudu, anébrž tyto "verše" jsou obrazem současného stavu mého duševna i fyzična... :o)) Dožiju-li se osmdesátky, nejspíš napíšu toto:
Na rakev si denně zvykám,
smrt si se mnou dlouho tyká.
Na všechno mám alergii.
Divím se, že ještě žiji...
Tys fakt numero, milá mladá děvo! - Moje babička se chovala
v 80 jako mladá holka, měla pořád bláznivý nápady (umřela pak
po uurazu, když lezla přes plot pro klíče!!) a ty jsi něco podobnýho, mám dojem, no ještě mládě - nejmíˇn duchem!
Zdraví tě suchá větev
Bláznivé nápady mám pořád (kolikrát se sama divím, čeho jsem schopna), občas řádím jako mladice (takže mne Kačaba napomíná, neboť prý se mám chovat přiměřeně svému věku, tj. důstojně), avšak přes ploty již dávno nelezu (v úmrtním listu budu mít tudíž jiný záznam nežli tvoje babička - kaskadérka).
Duševno je pořád v pohodě, zapomnělo na to, že by mělo stárnout, horší je to ale s fyzičnem. Přesto se nehodlám vzdát svých sportovních aktivit, přestože každou sobotu, kdy hrajeme kuželky, musím posnídat brufen. Na kuželně další pilulku posvačím, půlhodiny před svým vystoupením si zobnu třetí kousek, namažu se opodeldokem a nasoukám do nákolenek, abych se hned při prvním hodu nerozpadla (díky mé pověstné sbírce nákolenek a obinadel mne některé o generaci mladší soupeřky-drzulky nazývají "mumií")...
Před pár lety, koncem září,
přibouchla jsem dveře stáří.
Nadávat si ale mohu,
že má mezi dveřmi nohu...
Zdraví tě vyzobaná slunečnice.
Ad rozptylová loučka: máme v Brně básníka, píše spíš úsměvně a jmenuje se Petr Moučka. Onehdy na "Šuplíku" četl před ním někdo vážnější věci, a tak Jůlie, moderátorka, pozvala Petra, "aby to trochu rozptýlil". V tu chvíli mi bezděčně splynulo z úst (a později se mi Petr přiznal, že ho napadlo totéž): ROZPTYLOVÁ MOUČKA! :-)
Jo jo, noha mezi dveřma je geniální - nedáš to jako nové dílko, ať si můžu tipnout? :)...
To jako myslíte, že bych měla z těch miniblbůstek udělat novou sbírku? ;o)
Čech_Radek
10. 06. 2003
:o))))))))
Diskuse vskutku lahodná! :o)
(Jen mě proboha neděste, že moje žena bude za 20 let jako moje tchýně - výjimky přece existují a není jich zas tak málo, ne?)
(Anebo si mám jít vyhlížet tu rozptylovou loučku?)
Otázku si často kladu:
Kdo bude mým zeťákem?
Dá Kačaba na mou radu?
Nespustí se s feťákem?
Beru výběr do svých drápů,
nechci, aby průser vznik:
propisky se rychle chápu
a dělám si pořadník!
Monty_Python
30. 05. 2003
Yfčo, co takhle švestičky... ze zahrádky? :-)
Monty, myslíš, že bych se dostal do dobrý rodiny?????
Bobísku, tak za prvé: v jaké podobě by ty švestky byly? Pakliže v tekuté, mohla bych o tom začít uvažovat. A za druhé: proč se ptáš na tak zásadní věc Monty? To si piš, že jsme rodina hogo fogo! :o)
Monty_Python
30. 05. 2003
Bacil: To víš, Písmák je sajt zázraků - a jak se říká - podívej se na tchyni, ať vidíš, jakou budeš mít ženu za dvacet let :)))...
Monty, od té doby ten motor máme na balkóně (tedy pokud zrovna náhodou není na naší jachtě)! Dík za upozornění na naše majetkové poměry! Teď se budou ženichové enem hrnout! ;o))
j_i_r_i_ku, můj dědek už víc jak dvacet let tvrdí, že si mne vzal jen kvůli své tchyni. Něco na té tvé poznámce asi bude... :o)
Yfčo, ta jachta - to je to na co leze nahatá Kačaba???
jiriku, Yfču už jsem několikrát zval na pivo a ani jednou nešla! Asi se bojí, že bych pak Kačabu nechtěl! :-))
Monty, třeba mají malej byt... :-))
No vida, se zdá, že to máte v rodu, tak to ty čtyři roky asi fakt počkám :)))...
Monty_Python
30. 05. 2003
Bobísku, na to pivo s tebou nepůjdu, anébrž se bojím, že bys pak místo Kačaby toužil enem po mně... ;o)
Tohle je Yfčina jachta:
Pokud je, Monty, ta jachta větší než byt, tak si tedy neumím představit, kde Yfča bydlí. Ten byt má jenom předsíň??? :-))
Dneska jsem se dočetl, že v amerických učebnicích nesmí být slovo jachta, protože je prý elitistické...
Bacil: :)))... Kam to jenom spějou - za chíli nebudou smět mít v učebnicích slovo velký, protože někdo má malý a moh by se cítit diskriminován...
Bobísku, máme 3+1+balkon+sklep. A se svými potencionálními zeťáky jsem si zatím rozuměla lépe (a hlavně déle) než Kačaba... :o)
Bacile, však mi řekni, kde na světě uvidíš něco podobného, jako je náš Poseidon? NIKDE! Je to originál! Slovo jachta používám záměrně, abych zamaskovala, že to má jen 6,25 metru na délku... :o))
Monty_Python
30. 05. 2003
Monty, fakt? To bych neřekla... Ale do vaší garsonky se toho vejde víc, než do Poserdona. Asi to bude tím, že není tak širokej... :o)
Monty_Python
30. 05. 2003
Chudoba byla moje sestra,
než mi Monty dala radu,
řekla mi loni na Silvestra:
"Já mám všechno, anžto kradu!"
Monty_Python
30. 05. 2003
Jsi trouba. Já jsem ti říkala, že si máš pořídit lepší krumpáč, než mají ti druzí! :o)
Nají, je pravda, že těla by byla škoda ;o)) na druhé straně duše určitě taky :-)
No tééééda, co ono se to tu na tom Písmáku děje? Že je to tu seznamka se říkalo mockrát, ale že tu matky dohazují dcery, to jsem ještě nezaregistroval :-)))))))))
Monty_Python
29. 05. 2003
Odpočinek najdeš jistě, broučku,
uloží tě v rozptylovou loučku.
Zde klid bude pro povahu vzpurnou
(při nejhorším spokoj se i s urnou).
Vypadá to, že Tě tuze řeším...
ale co, však - už se taky těším...
Buď rád, Bobe, že jsi mladý!
Užívej si mládí klady!
Až ti stáří zryje líce,
přestěhuj se do márnice!
odezdikezdi
28. 05. 2003
Do polštáře noc co noc
Hořké slzy roním
Už je mi opravdu moc
Roky nedohoním.
:)
Cirillo, take it easy. Možná Tě potěší, že zatímco Tebe čeká ještě asi tak 62 (tolik je mně), já bych mohl být moc rád, kdybych tu vydržel ještě Tvých 20.
Ha, tak to je poslední, cha chááá... Ještě se někdy vrátím k těm jednopísmenným :)...
Ale takové neveselé dílko - to snad ani nemůžeš myslet vážně :)...
Tak díky, si asi jdu plést lano, abych byl připravený, až budu mít pocit, že se to blíží :)...
Mno jo, však se chci motat kolem Kačaby, kdyžs už způsobila, že jsem se do ní zamiloval - i když když tvrdí, že 21 je moc - asi si založím mladší nick :)))...
Hmmm, jejda, takhle přes maminku? No co, časy se evidentně opravdu mění :)))... Ale fotku snad radši ne, to by zbořilo i poslední naděje, si radši počkám, až konečně ušetřím na tu plastickou operaci :)...