Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProslitba
06. 06. 2000
4
0
2620
Autor
Merle
Dej Bože, dej Bože, dej Bože, dej mi víru.
Dej Bože, dej Bože, dej Bože, dej mi moc.
Dej Bože, dej Bože, dej Bože, dej mi sílu.
Ať se tě furt nemusím prosit o pomoc!
beb: smiř se s tím, že tohle promlouvá jen k tobě...
BTW: na tom, jestli je to slabost nezáleží. nakonec největší slabost je stejně neukazovat slabost.
Vyrovnat se s tím sama, pokud je to nutné, ale pokud není, je normální se na někoho obrátit...
beb: to mi lichotí
je fakt, že tohle je dílko, ke kterýmu se pořád hlásím
a už jsem tu zas... zvláštní: kdybych měla ze zdejších jmenovat jednu, kterou si nafurt zapamatuju, bude (je!) to tahle...*
Souhlas částěčně s Azalinem. Tynic napsal ve slově filosofie y. To je na téhle básničce možná nejvtipnější. Jinak jsem o tebe zvyklej na jiný věci. Tak mě napadlo : Za leden - listopad (zhruba) jsi sem dal 2x tolik děl jako za celej předchozí rok + leden dohromady a to jsi sem dával ještě starší věci. Nevím, není ta změna stylu zapříčiněna i tímto ???
*Proslitba: Název mi přopimíná: "poslali z lázní ostrou prosbu..." ... doufal jsem, žes z nekonečnýho bloudění po okruhu: víra-náboženství-bůh-ateismus-hřích odešel... neřeš to ... k smíchu mi to moc nepřipadá
m.
Miroslawek
16. 08. 2000
Proslidba? Podle mě je Bůh ve mě, já jsem Bůh ... tedy se nemusím prosit. Chtít a dělat jedno jest mělo by být ... nelíbí se mi o co vlastně prosíš
Merlíku, ten prolog můžeš vyhodit, já se u toho náramně pobavil. Je to super, a já osobně bych se z nějakým fráterem zmazal, zatáhl ho do tattoo saloonu, abych mu to nechal vykérovat na záda v ornamentech a třeba i na předkožku, aby mohl dělat parádu v bordelu, gde bysme skončili."Dej Bože abych se stal atheistou!"
jasne
Doggy jako vzdy nejaky super ulitlosti
Vono me to skoro rozplakalo, kdyz jsem to promyslela.
)))))))... ZBDO... a pripada mi to jako ten Skot co se modlil aby vyhral milion a nekoupil si ticket..))FAJN..)
Slisi vsechny a o vsech vi a vsechny s klidem bohu rovnym ignoruje... :o)
Tahle byla dobra (ode mne se bohuzel chvaly asi nikdo nedocka, ale tahle je proste mala a mila). Howgh
Víš, už to čtu poněkolikáté. A často mi to zní v uších, od té chvíle, co jsem to poprvé přečetla. Nějak to ke mně přirostlo svou výstižnou jednoduchostí. Nádherný název - není v tom pokora slepě věřícího člověka, ovečky, je to hrdé a vzpřímené, člověčí - zdůraznění nemodlitby, prosby. Ještě jeden pokus si s Ním rozumně promluvit. ***
Merlíčančata predsa nesmútia! ;o)))
Vieš, to že Boh vypočuje každého.. to máš úžasnú pravdu, zase si mi o niečo bližší! ;o)))
Neboj, na chate ťa rozveselíme ;o)))
Tak teda dobře Merlíku - žes to ty... Stejně mě od toho tvýho křiku už brněj uši. A kdybys někdy zase něco potřeboval, tak si to kup...
Jé to je miloučké:-) ještě přidat pár notiček a byl b yto prima popšvek už mi zní v uších:-)
Bára Braun
06. 06. 2000
Bára: prosté díky... a :-D
Zázrak: naopak, velice spravedlivý, slyší všechny úplně naprosto stejně
BTW: zapoměl jsem tam napsat, že to není můj pohled na věc :)
No nevim... dost neoriginální.. a poněkud "otřelý".. zkus radši zas ňákej sonet.. ;-)
Hezká je ale ta poznámka o náboženským cítění.. pokuds to myslel jako narážku na zdejší evangelizátory evangelizující za každou cenu, tak volám BRAVO.. ;-)))
Merle, z básnického hlediska hodnotím velmi vysoko, z teologického to má jeden nedostatek. :o))))
BTW Pán slyší každého...
Ale jen někdy vyslyší...
To by byl dokonalý refrén nějaké rockové skladby !!! Už slyším ty bicí s rychlými přechody....
Oceňuji také fylozofický rozměr těch několika řádků...Na tohle už snad myslel každý...no možná ne každý ;o)