to mě pobavilo
já jsem se zase dívila, proč Tore a Dore smělí/ý, pozor si dej a né dejte...
no jo, mam brouka v hlavě, co von to s nima dělá....
třeba s nima de oudolím a musí zatočit někam jinam...
řekněme, že jsem nekonečná a všeobjímající :))
jjj, to jsem četla. a citovala ten pot koní...
mě dlouho trápily v dětství kávusy:-)
Kája Gott zpíval: kávu si osladím
o trochu víc
svý bajo naladím
a jinak nic...
nějak jsem si to převedla na kávusy; jsem si dlouho myslela, že to jsou kaktusy, ty jsem znala, od strejdy, poněvadž je pěstoval, ale proč by se měly sladit, to jsem dloho netušila a bylo mi blbý se na to ptát:-)
Ví někdo co to je láhor?
Vstávej milLÁ HOre
nebo lemrouch?
Libuše slezši z koně přistoupila k Přemysovi a políbila LEM ROUCHa jeho.
........ naučil mě to kdysi dávno kamarád a pořád si to pamatuju.
:o):o):o)
Možná něco kdysi bylo, ale už si to nevybavuji.....
To možná jo...
zajímavý nápad... krásné:)
děkuji za uvednutí nálady - toto dílko mne rozesmálo... ještě jednou dík a TIP.
Drago
Na brněnským veletrhu prodávaj vždy
douzovanou klobásu.
Léta jsem nevěděl, co je to douzovat,
než jsem si to přečetl zvlášť: do - uzovaná klobása.. :-))
Já dycky to -u- říkal bez akcentu :-)
to neni možný... o tomhle jsem se bavil se dvěma skautkama a přesně tyto dva příklady padly a žádné jiné!!! jedna se svěřila s měkoněm a druhá s okybačou:o) to je divný...
jinak zatáča je správně a opravdu jde o zatáčení. ten bača vede ovečky a proutke s nima zatáčí - koriguje celé stádo:o)) no... po moravskoslovensky teda
Já tam ty příklady uvedl záměrně...:) samozřejmě jsou dost známé... ale šlo o to, to nějak rozproudit:))
to já bych zase měl něco (sice ne z lidové ale z) lidské slovesnosti; moje žena, Slovenka, exceluje, když mi telefonujeme, že se setkáme u smýchaných potravin, či, když mi sdělila, že syna necháme obříznout. Taky mě děsí ze sna výkřiky, "Pozor, komář." Navíc by ráda věsila prádlo na šňoury a obrazy na moury (zřejmě podle vzoru ďoury). Jinak také třeba louže zásadně obskakuje.
Českoslovenština by si asi zasloužila vlastní diskusi, jak na to tak koukám. W.
tak to já jsem si vzpomněl taky na jednu českou "vobecnou" perlu; myslím, že to zpívá Maxa (ale jistý si tím nejsem) a v té písničce se zpívá "... do vohně dá..." a švica tam furt slyšela "...do vohněda..." a nemohla přijít na to, co je to ta vohněda
ehm...asi to nic neni, co? :- ) (hrozně to připomíná jehnědu, ale nevim jak by to sedělo do kontextu)
to s tim měkoněm je trochu provařený, už jsem o tomhle problému četla asi ve dvou knížkách... já si jako malá zpívala s matčinou country kazetou místo Ústa s barvou vína a jméno Felína - ÚSTA TVAR BOUBÍNA :))) a fakt jsem myslela, že Boubín vypadá na mapě jako něčí pusa :))))))))
píšu ti to soukromě, páč jsem řekla, že už tu nebudu psát žádný kritiky a díla, prostě ani ťuk, ale furt si sem lezu přerovnávat svý narkomanský básně a číst svý oblíbence :)
jsem si to rozmyslela, nejsem magor, bych to soukromnila :)
ale teď už doopravdy ťap pryč :)
jsem si to rozmyslela, nejsem magor, bych to soukromnila :)
ale teď už doopravdy ťap pryč :)
Jo... jetý to trochu je..., ale nemám zas pocit, že by v tom byl nějak zásadní problém..
Prostě to posloužilo... snad k dobrý věci...
reb:
Louka vábí (Die Kunigunde)
(D. Lietz x Rolf Peterson / Jaroslav D. Navrátil) 2:34
Hana Zagorová
Jedna píseň, běda,
spát mi nedá,
potkávám ji v snách,
je to ta, co zpíval děda,
o roztockých zahradách.
A tak sbalím tašku, sen i brášku
a s ním krok co krok půjdu
po pěšině hledat
stinné místo do Roztok.
Louka vábí a pěšky jít je víc
než koukat do ulic závojem dýmů.
Louka vábí a kdo se unaví,
ten smí si do trávy sednout a snít.
Jinou odjakživa píseň
zpívá soused Ješina,
nejrovnější svět,
že bývá vedle města Kolína.
Zajdi k Pavlíkovi, ať mi poví,
kudy se tam dát
a pak na tu dálku,
speciálku, pořídím si snad.
Louka vábí a pěšky jít je víc
než koukat do ulic závojem dýmů.
Louka vábí a kdo se unaví,
ten smí si do trávy sednout a snít.
Včelka od svítání plní přání
kytkám podle cest.
Písnička na zazpívání
může vás do světa vést.
A tak sbalte tašky, sny i brášky
a pak s písničkou
choďte kolem Frýdku na vyhlídku
tam tou cestičkou.
Louka vábí a pěšky jít je víc
než koukat do ulic závojem dýmů.
Louka vábí a kdo se unaví,
ten smí si do trávy sednout a snít.
Louka vábí a pěšky jít je víc
než koukat do ulic závojem dýmů.
Louka vábí a kdo se unaví,
ten smí si do trávy sednout a snít.
Ten smí si do trávy sednout a snít.
Reb: když Ti bude ještě něco chybět, na Zagorčinejch ofiko stránkách má texty i noty snad ke všemu:-)))
http://www.hanazagorova.cz/
Já teda neumím ani slovo německy, ale ...:
louka se řekne die kunigunde? :)))))
nebo co to je?
s kunigunde mám v přesmyčkách a výpustkách...:)
Kunigunde!!!!!
To sem jelen...
ach má poetiko:)
drFaust: vím já?:-))) to je zkopírovaný, tak to muší bejt prauda:-)))
Rebe: :)))
KOLA VROU
to je přesně ono :)
A teď si uvědomuju, že je to hroznej lapsus... když u nás je asi nejznámější to Goethova a Mannova varianta Fausta... a to je přece všechno německy!!!!
A já umím tak akorát ich fahre nach....
a ví Bůh, jestli se to píše takhle...
:)))
Včera jsme seděli v Týnský a vyprávěl jsem o tomhle kamarádovi... dozvěděl jsem se další perličku...
G. si totiž celou základní školu nemohla vzít za svou naši hymnu (tehdá ještě československou)
tam, kde se zpívalo:
...veď oni sa ztraťa
Slováci ožíju... (pokud se to takhlepíše :))))
stále rozuměla:
...veď oni sa
ztraťaslováci
ožijů...
Úplně přirozeně si to vykládala, jako že ztraťaslováci ožijů....
bohužel ovšem nikdy nepřišla na to, o koho vlastně jde :))))
sem bokem... ale vykládám si to tak, jako že by bylo dobrý, kdybych se naučil...:)))
já zase ... No, znáte Otčenáš? Tak já nemoh pochopit, jaký ŠIMY máme odpouštět našim hříšníkům... :-))
jo - moje chybka je mně - jako tobě:-)))
pardon
Jo: Beru výtku za překlep...
Ale... si myslíš, že opravdu nevím jak se ta písnička jmenuje....?
....:)))
...si mě podcenil víc než velmi:)))
hm...
čpí tam podkoní a voní tymián??
Ostřice: to vono...")
To znám..."))
Voni ty podkoni... (jestli teda nejsi náhodou odkoní)
si je představuju... :)
ok, podceňovat jsem Tě ani trochu nechtěl. Fakt.
to nebyla výtka, to chtělo jen si to po sobě přečíst:-))
tož pre páč:-)
jo jo, ségra si jako malá zpívávala s oblibou song královny z noci na Karlštejně, kde se praví... "
kulivám se vzdávám trůnu, klenotů i katedrál...", doteď mám dojem, že to slovo měla za sloveso :o)))
a moje nejoblíbenější je "po noci krátký, po milování, zbylo mi málo, jen hlava v dlaních
sobolí..."
btw. doporučuju optat se sonatiny na puškyklíka... ;-)
Beb, ale tam je přece "gulivám". Nebo ne? ;-)))
Rebecca: Nezapomněl jsem...:))
Jen jsem si dovolil... to takto říct...:) neboj.
Bezkydy jsou vůbec zajímavé...:))
Možná jde o něco přejatého z Karibiku, to asi když do naší země (hned po praotci na č) přišel kapitán Kid a přinesl rum...
Bezkid je smutné valašské zvolání, že rum došel...:)))
Proto se pak taky začali Valaši orientovat spíš na trnky a slivovicu....
drfaust: tuhle jsme měli diskuzi o tem, kde vlastně začínajů Valachy protože ve Vizovicích to néni. Podle místopisu. Takže vlastně kde?
I ten Polévka v tem má chaos:-((
bez kydy nejsme hani jeden:-(( kydů máme každen...
znám taky jednu písničku, která nějakým záhadným omylem prošla do školních osnov...
vstávaj mi láhore, už sa rozednívá...
sice mi pár let trvalo, než jsem přišel na to, co je to vlastně ten láhor, páč u nás se tomu říká trochu jinak, ale stejně nechápu, jak se mohla takováhle sprosťárna dostat do učebnic :o))
jo a to maj eště valašský endemit "kosovran" prej je to nějakej velkej pták bo co
Tak láhor :)))
Tak ten je dokonalej!!!!!!****
(ranní erekce, to znám)))))
hm...jak to tak vidím, tak docela děkuju přírodě za to, že když vstávám, vstávám jako jeden kus a ne po částech.....
Už takhle je koupelna docela na rozpis.
... nebyla to vička, ani čočovička, byl to VES.
to mi nešlo do hlavy, jaktože TEN ves.
Píseň Frankie Dlouhán v podání mé dcery: Měl kapsy prázdné, trenky dlouhé.
A známý nepochopil písničku Hany Zagorové Nešlap, nelámej,
podle frázování to slyšel: Ne šlapne lámej, a zaboha nemohl pochopit, o čem se to zpívá.
:-)
Kolegynina dcera měla svého času koledu v úpravě:
Jééžííškůůů panáááčkůůů já Tě budu v kole mlátit.
Nevím asi to byla vlastně prosba o pořízení nového kola.
No teda... a co z ní vyrostlo?
Mlátit Ježíška... to je vrchol..:)
to už zavání hříčkama typu ..." a kněžna poklekla a políbila mu lemroucha"... :-)))
lemrouch je taky fajn....akorát je to souznělé s lenochem
drfaust: no coby.....malá holčička, které už vysvětlili, co to je kolébati:-)))
:))
Láhor je lepší...:) (teda podle mě)
taky sem si dost dlouho myslel že se Karel IV vzdával trůnu, klenotů a zlatej drát.
a diplomat s Kilimanjára nebyl údajný, ale utajený
a včera sem potkal človíčka kerej vrtá na Marsu
lze se vůbec ještě něčemu divit? :))
to mě bude zajímat, až tyhle písničky budeme zase zpívat u ohně, jestli budu z láhora rudnout:-((
já mám totiž děsně dobrou paměť:-(( obzvláště na takovéto kokotiny:-(
na hoře stála pěkná se zdála, já na ni KRKAL... voona se smála...
( jako malá jsem to takhle slyšela a bylo mi jasný, když na ni krkal, že se přece musela smát:-) )
cilka: hm...pokud to nepokračovalo: a von jí poblil, von se jí líbil.
:-) ne...ale vždycky jsme se ve školce zasmáli, když to někdo udělal
Ježíšku, panáčka, já se budu kolébati - kdo tohle zpíval?
Když jsem byl ještě malé robě, měli jsme doma na desce polku "Načechrej si sukni", což brácha dešifroval jako "naše krejčí šupiny".
Jinak by se tahle diskuse moc hodila do Divnovědného klubu, jenže Monty už tu není a já vlastně taky ne.
Já vím. Do klubu by se hodila. :)(
No ale, tak jak to máte s tím zatáčením?
(stočit do divnovědného klubu :))
určitě mám, ale nevzpomenu si, ne teď... :)
(chtěl jsem to poznamenat už předtím, ale bylo mi líto zaclánět třemi řádky...)