Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNoční nekromantika
Výběr:
27. 07. 2000
10
0
6956
Autor
Merle
Suchý mezi sluchy noci,
u plamene chladem hniju.
Nerozpitváš tenhle pocit.
Pít tvá kouzla - věčně piju.
Smrtelností prázdných mýtů
mlčím jako dutý balík.
Radši půjdu k šerosvitu.
Slepýš mezi slepci králík?
Nekolotá ta prázdnota,
nekolísá kapek spad.
Kolem sluhy kruhy motá -
- v tanci.
A já jsem šel spát.
Mike : Merle, proč mi to děláš ? Já tomu nerozumím...
Merle : Nemám tě rád. (drsně) Uvědom si to laskavě.
(Mike se rozpláče) :-))
*Noční nekromantika: hu, nějak se nechytám, vezmu to ještě jednou ... zas nic ... je to pro mi dost nesrorumitelný ... dle počtu kritik a Tipů je vina asi na mojí straně ... jsem už Merletem dosti unaven...
m.
Wow, tohle bych od Tebe pomalu ani nečekala! :o) I když na druhou stranu, co jsem tak odkoukala a odčetla, jsi schopen všeho :o))
"!!!"
napadla mne tahle jemná paralela:
Já u plamene jsem a chladem hniju
Já u pramene jsem a žízní hynu ... /Francois Villon/
...
...tuhletu jsem tenkrát aspoň rozluštila :-))
Drakkan: nemá
Silly: k tomu už jsem se přiznal výše... ale uznávám, že to nejde rozluštit bez hodně speciálních znalostí, a nejmíň jedné nápovědy.
Miroslawek
16. 08. 2000
Jestli ma nekromantika něco společného s nekromancií tak vím jaks tohle dílo napsal :-)
No uz ten nazev je proste NAAADHERNY. A ta basnicka je jeste lepsi... Jeste par takovych basnicek a prastim se psaním... :-) TIIIIP
Myslim, ze je to skvělé! Poplacnu te po rameni, jestli mohu, začínáš mě zajimat, asi tě přiřadim ke svým oblibencům.
Miluji jednoduchost, přímost a všeodhalující tajemnost....zkratka to, co já prostě neumim a nikd yumět nebudu...hehe
TIP
Falka: no trefilal ses, o tomhle verši Villóna jsem se doslechl i já... (hň hň hň tvoje rozpitva)
arthamir: bývám na pokecu vešinu dne (do 14:00)
Bříza: slechy je správnější výraz, ale sluchy zase líp souzní se suchý. BTW: Fakt by mě zajímalo, jestli jsi to skutečně rozluštil...
:c) - no právě to napětí mezi tím evidentním rýmem "sluchy - suchý" se zvýší, když tam dáš "slechy" - ono to totiž každého napadne samo a tak to působí strašně pěkně vzdušně... a navíc to pročistí jazyk - jak sím uvádíš.
Ohledně toho obsahu: chceš to rozebírat? ;c)
Merle: Mám radost, že v tobě zůstává alespoň občas zase to, co nebylo zaseto :-))))
Bříza: rozeber to, jsem strašně zvjedavá, na cos přišel. ;-))
Opravdu velmi povedené! Snad jen detailek: Osobně by mne zasáhlo více, kdyby první řádek zněl: "Suchý mezi SLECHY noci..." - nedovedu přesně vysvětlit proč ...
Ano - takového Tě znám a proto ta autobiografická stránka ve mě umocňuje pocit z básně.
(navíc tuhle vlastnost u sebe sám postrádám ...)
Wuuuw! Bohužel nemám tu schopnost "odborně ohodnotit", ale zasáhlo mě to pořádně. Zasloužíš si za to můj laický tip! :o)
Vio: moje pořadí je běžné, tvoje archaické - což mi myšlenkově k týhle básničce moc nesedne (rytmicky je to jedno)
Tynic: příště vyfoukneš něco ty mě... BTW: mýtů - šerosvitů nepovažuju za špatnej rým (podle mých pravidel)
Count: hňhň
Eternal: hééé
Stevenson: a musím si říct: já to říkal... ;-))
Sonatina: tenhle termín vymyslela Sarken pro můj vlastní druh ne-romantiky, a rychle se ujal (s nekromancií nic společnýho)
ostatní: dík
Brrrr...
Ten druhý řádek mi přijde jako ukazatel na
...u pramene žízní hynu... Fr. Villon - ale i když to asi bude náhoda :c), přidá to tomu rozměr navíc
Nerozpitváš - pít tvá kouzla ZBD
Slepýš mezi slepci králík ... ZBD
Celkově je to prostě dokonalý popis pocitu, který se mě zmocní, když tak jdu o půlnoci kolem naší králíkárny, kde dva králíky zastihla mixomatóza uprostřed milostného aktu. Stojím a nevím, co na to kruci říct. Je to na jednu stranu směšný a malý problém v provnání s lidmi a světem, ale zase... ty králíci to maj fakt blbý. Teda resp. měli... že jo. :-)))
No, řekni, že jsem "tenhle pocit nerozpitvala".
TIP je jasnej, je fajn, že to Bříza zařadil, souhlasím.
je to dobrý, ale nemám co bych k tomu napsal, rád bych někdy pokecal víc...
Pít tvá kouzla - věčně piju. !!! Tohle bych chtěl do své básně a Ty jsi mi to provždy vzal, PROKLATČE !!!!
Mýtů - šerosvitu : nebyl jsi tady v rýmovací nouzi ???
nekolísá kapek spad. ***!
Nemrtvý muž by na své zahrádce u králikárny, pod radioaktivním mrakem z černobylské elektrárny, rád políbil svou dívku. Moc zajímavé. ;-)
Miroslawek
27. 07. 2000
Já bych to nazval asi takto: Oživlá smrt vzpomíná na pitevní stůl pod shnilou králíkárnou plnou slepýšů, kteří nyní prolézají jeho lebkou kruhem v oku.