Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTanečnice s ohněm
14. 09. 2000
23
0
8863
Autor
Merle
Roz-vodněná v kole žena,
tělem kreslí obrazce.
Vyzívavá - nedotčená.
Něžných svalů provazce.
Dívej se a tiše kývej,
do rytmu těch ladných gest.
Proudem tónů lehce splývej,
řekou vášně nech se vést!
Roz-ohněná mořská pěna,
komíhavý vzduchoryt.
Křivka těla zahalená
pouze tancem.
Tancem žít.
sne_žienka
23. 12. 2002
:-)))...něco mi to připomnělo....něco hodně osobního...
(tak vidíš, tos netušil, viď?)
ikarka: ne to jsem netušil :) je to natolik osobní, abys mi to neřekla? no, hlavně když si to užíváš...
Ramiz_Achundov
04. 03. 2001
Taky souhlasím s Bibšou...jen se mi líbí že to má dobrej rytmus...snad trochu připomínající tanec...jenže ten tanec co je tam popsán mi zase moc nepřipomíná ten rytmus...no radši nic
nemám na to,abych prečetla všechny mé předchváliče,takže se asi budu opakovat
Tippp
100 % souhlas s Bibšou. Promiň. Doufám, že se na mě nenaštveš a nevezmeš mi všechny hračky.
Opravdu nemám co bych .. prostě geniální (stálo to za to si k tobě udělat výlet). Díky a tip pro tebe !!
Roz-vodněná v kole žena, Roz-ohněná mořská pěna, výboerný, perfektní rým i téma ... ztipam
m.
Jiko: holt já jsem na sportovnější holky... kromě toho tanečnice mají slušnou kontrolu nad motorikou těla, a z toho vyplývají i ty vypracované, ale něžné (nepříliš vystupující - s jemnou křivkou) svaly. :-))
Čistě a prostě se mi to líbí - nemám rád - složité básně, ve kterých ani sám autor netuší, co chtěl vlastně říct....
Merlidlo, až koukám, kolik lidí tě čte:-) Né, promiň, nebylo to na místě. Já jen nejsem toliko nadšená. Připadá mi to napsané jedním tahem, taková minutovka, sice z pocitů, ale nijak výrazně nezpracovaná do zajímavé podoby. Rozhodně jsem od tebe četla spoutu hlubších a lepších básní. Neříkám, že nelíbí, ale neoslovila. Nezdá si mi věrohodná, ani na druhou stranu nijak snová. Prostě jdu na tvou další...
Něžných svalů provazce - nějak mi to neasociuje krásu ženského těla, mělili to tak být.
Dívej se a tiše kývej - taky mi tam chybý to jedno "se", ale rozhodilo by to rytmus, snad jedině: Tiše se dívej a kývej mi zní.
Celkově se mi to líbí, až na pár výšepopsaných zádrchů. TýAjPí ti utekl o vlásek.
ps:ženskejm se neříká, že jsou staré :-)
anonym PB: já viděl tanec, co byl jak ladnej (křivky pohybů) tak vášnivej (prudkost a síla) a právě kombinací těchhle dvou (ne-až-zas-tak-protichůdných způsobů) na mě tolik zapůsobil.
BTW, kritiku oceňuji. Jen tak dál :)
ALL: díky... za hrubku se omlouvám
Nechte ho už být za tu chybu-nechybu! Já je taky sekám všude jak pod tlakem a neznamená to, že nevím, jak to má správně být..)) To je ten tlak na umělcovu duši..)))))), když to chce rychle ze sebe dostat ven..)))TIP, Merlíku, pěkný, čtivý a jednodechový..)))
Jo Merlíku, moc hezká, i když...
Viz. Bříza Ý!!!
Dívej se a tiše kývej... kývej nebo kývej se? To je rozdíl.
Nadhera. Úplnej souhlas s Tynicem. Moc pěkný uvítání po třech měsících, co jsem na Písmákovi nebyla. TIP.
Zly_skriatok
14. 09. 2000
*
Vio: dívej se a kývej - tam je částice se obsažená jednou pro obě slovesa, jestli chceš
Jinak kdyby to už nenapsal Bříza a Vio, ocitla by se tu řádka ze samých ypsilonů.
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
sqlý slovosled, obsah atd. merle, tvoje nejlepší dílko, co jsem zatím četl.
Velice pěkné, krásně se to čte i recituje. Blahopřeji.
Vzduchoryt jest zajímavým, stejně jako rozohněná mořská pěna. Jen snad - pozorný čtenář (tudíž doufejme každý zde) si uvědomí vztah rozohněnosti a rozvodněnosti, na něž tedy nemusí být tolik poukazováno pomlčkou.
Y bylo snad soukromým pojítkem s adresátkou básně, proto budiž blahosklonně pochváleno.
Obrazy vodohní jsou dobře propojeny a použity, jen snad spojení ladnosti a vášnivosti ve středu trochu nesedí mému soukromému vnímání obého an sich.
To však vše jen kosm et ično.
PB
Hmmm tedy, já jsem to četl bez dechu.
A že se blíží olympiáda dovolím si použít přirovnání, že jsi napsal svůj osobní rekord. :-)
Zlatý Tip.
Semis-ty nic nedodávej.Stací,kdyz to zkritiziji já.Já na tomto dílku žádnou krtiku nenacházím.Také se mi to zdá dobré.
bří: nepochopil's - to není hrubka to je překlep a má tam být vyzívaná :-))
jinak vcelku pěkné :-))