Jiný pohled na věc má vždycky něco do sebe, to jo. Možná tomu chybí víc jakéhosi napětí a zkratkovitost taky není až tak vzálené slovo pro případnou kritiku, ale mě se to i tak zamlouvá. T.
prostě aha! pochopil jsem... všechno :o)
aha:))
jedeš na Vysočinu?
ahoj bobe
mám tě rad či
ale nerozumim ti
jedeš?
dobrý... hezky roste před očima
*
:))) Jasně, latex je taky fajn, ale kytičky sou kytičky :)))...
Mno, soudě podle tohoto dílka, Tvého nicku a názvu ostatních dílek Tě samotný akt pozorování hodně bere, co? Dobře, proveď mě jeho aspekty, budu vděčný...
Jinak zajímavý přechod od odsouzení k něčemu vyššímu, něčemu, co nás přesahuje, na to si rád tipnu...
Jednou jsem sledoval lidi okolo sebe a zkoušel každého poznat. Tak jsem si všimnul, že nejsem asi normální, což mě velice potěšilo a začal jsem své pozorování rozvíjet. Líbí se mi to:)))
Nevim, co k tomu ještě napsat... je toho dost.
A díky moc za čtení:)
Není zač, jsou případy, kdy by měl děkovat čtenář - Ty jsi jedním z nich...
Každý máme svou úchylku,že, to je v pořádku... Mno, uvidíme, esli se v tom nehrabeš až nezdravě moc :)...
:))))))
...pár lidí mě tu už nazvalo úchylem... no jo... lidi jsou blbý a jak říká můj tělocvikář: "každý má úchylku, výchylku a kdo říká, že ne, má úchylku o to větší"
:)
Všichni na to myslí a kdo říká, že ne, ten o to víc...
Však kdo by občas nepomyslel na to, že se zabalí do květinkového prostěradla a skočí do nádrže jahodového želé, že?
Pane jo:)))) Tak tomu říkám skvělá úchylárna:)
Ha ha, teď mi začneš tvrdit, žes na to nikdy nepomyslel, že? To Tě to fakt tak bere, že to musíš zapírat? :)))))
:))))) parchante!:)))))
to víš... já jsem spíš na ten latex....
tak tahle by mohla byt primo ukazkovym dilem Creep Social Clubu. Creep = ang. šmírák:o) t + c
..a navíc je tahle i mým ukázkovým dílem z dílen pozorovatelských:-)
Díky!
Jednou až Servác bude u vašich oken ve chvílích, kdy budete trpět a proklínat celý svět, pukne Servácovo srdce, protože spatří to, co denodenně vidí v zrcadle. Zemře. Zetlí na zemi a neobejde se to bez smradu, much a sršňů. Pojde z příčin banálních, protože tak naivně věřil ve štěstí. Blbec
Trožku jsem si to upravil podle sebe, tak se nezlob, vím, že se to nedělá, ale nemohl jsem si pomoct, už jsem dlouho nic nenapsal.
A teď si trochu zakritizuji a nebo kašlu na to, kritzovat nic nebudu. Myslím, že to dílko je přesně takové, jaké má být a nic bych na něm neměnil
A tady máš patnáctej tip do počtu, ať se to líp počítá.
Nezlobim se:))))))) ...moc hezká úprava.
Něco už napiš!!! Sakra!
hmm teď mám povinnou četbu dílek, které napsali mí oblíbení autoři za dva a půl měsíce. Ale až se tim prokoušu, pustím se do toho. A budou to věci nevýdané a událostí neslýchané. Bude se třást zem a peklo možná rozmrzne.
:))))))wow
Už se na to těšim! To bude revoluce literatury! Aby už začali připravovat nobelovku...
Kafku miluju, ale láska není opětovaná. Je nekrofilní...
Má skvělý aforysmy!
Počkat, počkat,... Jak víš, že ho rád mám?
Že bych se tu zmínil...
jsem ho v tom našla......i já ho mám ráda......hlavně teď čtu jeho dopisy......
Si ty dopisy už musim konečně sehnat...
Kafku v mé tvorbě? Nevěřim... Teď nemyslim jeho velikost, ale stylem jsem nejspíš jinde.
v tomhle se mi zazdálo...mám dopisy Mileně a pak dopisy Felici...mohla bych si to stále číst jak kafemlejnek..bohužel je to velká bichle, ta druhá, a nedá se moc číst před spaním...
Pane jo! Tak ze mě asi opravdu bude velký spisovatel...
Kafka...máš ho rád??.....T
pozorovatel: Není nutné, nemyslím, že jsem natolik dobrý prozaik. :o/ ... :o)
Oni tu nějací dobří prazaici jsou? Možná pár...dva, tři:))))
Se na tebe chystám už dlouho...
pozorovatel: To dopadneš. :o))
No, já vím o čtyřech dobrých prozaicích, ale jmenovat nebudu, páč by mě ti zbylí ukamenovali. :o))
Tak mi je pošeptej zprávou a já ti prozradim svý oblíbený.
Jo jo, moc popisu a málo děje.
prvni cast o Servacovi je moc fajn, osobne se mi zdalo...ze se trosku opakujes porad dokola....ze je to trochu moc upovidany...:-)
ta druha se mi libila uz mene...protoze se zase porad opakuje dokola to co bylo v prvni casti....
Moje rada, spojit ty dve dohromady....Pak mas konec. Ja bych to ukoncila tim, ze neni. bodka. neni sam.....my(ctenari ti rozumime, protoze se ti podarilo skvele a lidsky toho smiraka namalovat...a netreba na konci opakovat to poucne bla bla bla...ktery nam vyplyva z textu. Jak ironicke, zrovna ja, ktera prskne moralni pouceni na kazdy konec ti ho vycitam....:-))) snad jen...ze jsem mela pocit, ze ty si ho v ty povidce uz mel...ze tam nebylo potreba....
Je to ctive napsany, dokazes vykreslit lidsky obrazek nekoho, o kom radeji slyset nechceme....a to tak, ze mu rozumime, chapeme i trosku nam je ho lito.....Ale na skodu tomu je ze to mas dve casti, a casto se opakujes, a ukoncit driv...:-)*
A zase, kdo jsem ja kdo kazu? Ber to jenom jako nazor jednoho z mnoha ctenaaru. Hezky den...
Ve skutečnosti to nebylo rozdělený na povídku a medajlonek. To mě napadlo až při vkládání sem na Písmák.
Jo, už se snažim být o něco strožejší a neopakovat některý věci, jako by byl čtenář hloupej...
Díky!!!
Musím pogratulovat ... krása ... T.
Tohle je ještě hodně špatná povídka. Mám tu svý oblíbený autory a jejich povídky, který jsou mnohem lepší. A to nejsem skromnej, ale upřímnej. Když budeš chtít, tak ti je doporučim, i když o některých už určitě víš...
Můj největší problém je forma. Neumim moc psát lehce a svůj osobitej styl taky ještě nemám. Jediný, na co si dovolim bejt hrdej, je fantazie a nápady:-)))) i když mě napadaj spíš ty blbosti:-)))))
Víc než na výbery dám na kritiky určitých lidí, i když nejsou na pohled hezký plný chvalozpěvů, jsou určitě trefný a pravdivý.
Proč nechceš být redaktorem, když už tam je tolik lidí? Mně se tam teda taky moc nechce, abych se přiznal... Nemyslim, že jsem toho hoden:-))))
Některý lidi bych ale rád viděl v redakci a nejsou tam...
Ty bys tam mohl být klidně, ne? Píšeš dost kritik a prozaiků je tam málo...
Parricida: Prosím, prosím, a byla to normální reportáž nebo povídka? Zly se nějak nemá k odpovědi...
Teď jsem si vzpomněl, že i na Nově - Na vlastní oči byla reportáž o šmírákovi. Tehdy mě to dost inspirovalo...
Je mi to blbý, ale nezapomněls tip? (Čistě z egoismu, soutěživosti s nevim čim a bůhvíco, co ještě - to je pravda!)
Parchatni! Sebrali mi název!!!
Díky moc!!! Se kouknu.
Se musíš ozvat, jakmile ti ho někdo nedá a přitom přislíbí. Já jsem se dnes ozval poprvé. Vždy mi to přišlo trapný a nepodstatný. Mám přeci nějakou čest, ne?:-)))
K čertu s tim. Konečně jsem pochopil o co tu opravdu jde: Vo prachy a tipy!!!
:-))))
Ale ještě výběr mi nikdo nedal. Chápeš to?! Já ne.
Nicollette: :-))) Díky!!!
Jednoduše výborné, myslim, že opravdu jsi POZOROVATEL a to mě těší, že takový lidi existujou..... je to fajn, vzal si to pod jinym úhlem pohledu, pod tim lidčtějšim ( enem nefim, či sa to takto píše:) .........
btw: já si řikala, že ten týpek na lavičce tenkrát v parku tam nebyl náhodou....ts ts ts :))) ......... ťip:) *
Jedině on je opravdu sám.
tady někde bych cítila jako čtenář, že by to mělo být ukončeno...ten zbytek v závěru jde do patosu...pro mě zcela zbytečně..ale jako myšlenka je to velmi moudré a napsáno klidným perem..já tip dám:-)
Snad každou svou povídku zakončuju patosem nebo nějakou radikálností.:-)
Vyškrtnutím konce bych ale přišel o poselství "V každém z nás je šmírák Servác" a zakončení, kdy vysvětluju, že když Servác zemře, zastoupí ho další pozorovatel a pak je tu ještě ta nesmrtelnost "A on bude šťasten, protože si takovou smrt vždy přál. Bez povšimnutí, jako by nikdy nežil, jako by nikdy nezemřel… "
Ale nechci tě tím nějak přemlouvat:-) Docela s tebou i souhlasim. S tim záměrem jsem to vlastně i psal...
Díky!
no jo, ale ono to samo z dílka vyplývá, proto se asi tomu závěru vzpírám..nepodceňuj své čtenáře:-)
To bych si nikdy nedovolil! Spíš se snažím rozvíjet kritiky druhých, abych je lépe pochopil.
Vyplývá? Myslíš tím, že by ty myšlenky byly čtenáři jasný i bez toho konce?
mně ano...ale možná je to správně tak, jak jsi to napsal..já nevím..mluvím jen za sebe:-)
Ty mě snad ještě donutíš si přečíst vlastní povídku:-))))
a zkontrolovat si to.
Moc se mi líbí, že tu jsou tak bystří a chápající čtenáři. Občas mě až vyděsí, co všechno vidí:-) Přesto se stále snažim psát, co nejsrozumitelněji... co kdyby si mé povídky jednou četl celý národ??? No? Musíme přece oslovit toho průměrného čtenáře, ne?
:-))))))))))))
Velice sdělné! Zato si zhusta tipnu a nebude to jen takovej malej tipeček z milosti…zpovědník mnoha osudů…hodně dobrý…
jen si to přečti, mě také stále někdo nutí číst se, kluku:-))
Zbyhoň: Tak to obvzlášť děkuju!
beatrice: Moc si cenim. Díky!
Craerassy: Mám dotaz: A baví tě to? Mě vůbec. Co může být horší než si číst vlastní díla??? Přijdou mi nudný,
protože už vim, jak to dopadne:-))))
nebaví, protože objevuji stále nové chyby:-)
v poslední větě je nedotah (pozorovatelem?)
Myslela jsem si, že medajlonek je útvar o osobě, která něco vykonala - přiblížení jejího života, jak tvůrčího, tak osobního, tím neříkám, že Servác by nemohl být adeptem ...
Je to dost dobré, líbí se mi to, akorát v začátku - podle mě - Servác nechce vidět lidi, ale jen těla, v tom je rozdíl mezi medajlonkem a povídkou ...
"Už nežije svůj život ..." Jsem hrozná, ale já ty další čtyři věty beru jako moc vysvětlovací, jako bys chtěl najednou ukázat o čem píšeš, aby u konce čtenáři nehleděli zmateně; neříkám, že jsou špatné, naopak, jejich styl se mi líbí a obsah také, ale napasují mi sem
*
Dík, opravim.
Medajlonek je útvar zabývající se nějakou osobností, si myslim a našel jsem si to ve slovníku:-))). Jinak jsem si vždycky myslel, co ty. I proto jsem tohle vložil do povídek s šedým názvem Medajlonek, možná i proto, aby byl kontroverzní s významem toho slova. Šmírák je slávná osobnost, kterou však málokdo zná.
Já vim. Jsem asi dost vysvětlovací. Zamyslim se a případně vyškrtám.
Díky!!!
Šmírák je slávná osobnost, kterou však málokdo zná.
- geniální věta
Je to opravdu krásné!! To si prostě musím dát mezi nejoblíbenější, a kdyby to šlo, tak Ti dám 10tipů.
Snad jen jednu věc bych Ti na tom vytkl -našel jsem dvě slova, kde Ti vypadla písmenka. ;)
Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip!!!!!
Ou. Díky ti!!!
Jaká slova? Jsem blb. Já se snad česky nenaučim...
Ne, nejsou špatně napsaná, jen Ti vypadla písmenka.
Povídka -2řádek. Má tam opravdu být "nepromoká podložka"?
Tu druhou jsem zapomněl. Ale myslim, že Ti vypadlo písmenko na začátku slova. Přečtu to znova, snad to najdu.
Nepromokavá podložka, pravda.
Díky Wille:-)
Neni zac. :)
To druhe jsem bohuzel uz nenasel, takze nemohu ani s jistotou rici, ze tam opravdu je. Je moznost, ze jsem se take prekoukl.
Fakt se mi to moc libi.. Zvlast v tuto chvili.
Jsem rád, že se ti líbí!
Ale proč zvlášť v tuto chvíli? Mohu-li se zeptat?
Protože právě dnes mám problémy, se kterými nejsem schopen nic udělat. Nebudu mluvit konkrétně. Prostě takovéto, kdy si připadáš sám a jen čekáš, kdy bude večer, aby jsi se z toho mohl vyspat.
Chápu. Vždyť mluvíš s milovníkem samoty. Já jí dokonce vyhledávám, ba někdy jí dám i přednost před společností...
Dám radu: Rozjímej´, medituj, přemýšlej,... V samotě člověk rozvíjí své vnitřní hodnoty.
Všeho moc však škodí...pozor.
No, myslim, ze si si urobil dobru reklamu na toto dielko. :-) *
Takze sa rozpravam s Bohom? :-))
Jo, o samotě tvrdím jednu věc: Samota je velice mocná, když víš jak na to, a taky velice nebezpečná...
S timhle mám své zkušenosti.. S meditací atd jsem přestal... Přemýšlím, to ano. Samotu moc nevyhledávám. Bud jsem sám a jsem uzavřený, nebo s lidmi a jsem ukecaný, ale nedokážu být ve středu.
Jinak, já jsem z části Dítě noci...
maia: :-)))))))))
Ano, maia, žehnám ti.
No, tak jo. Jsem jen prorokem božím...
Will: "Zatim" - velmi správný dodatek. Máš doufám na mysli to samý jako já...(schválně neprozradím, co...)
No, já Ti to neprozradim! :) Takle je to napínavější! ;)
No, to snad ne! Ty to nevíš!!!
(Napiš soukromě)
Mám tem dojem, že jsem nedávno četl něco podobného v Reflexu.
Mimochodem, bylo to tehdy mnohem lépe napsané.
Jó, dobrý. Mohlo to být víc "akční". To rozjímání o samotě v kritikách taky dobrý. Také bývám ráda sama a ráda šmíruju. Ale třeba jen z okna kavárny na ulici, na procházející. Baví mě přemýšlet, kdo jsou a co asi dělají.
Zly: Já Reflex ani nečtu. Byl to článek nebo povídka?
Viděl jsem o šmírácích jen pořad - Na vlastní oči.
Bylo by asi špatný, kdyby to v tom Reflexu bylo hůř napsaný:-))) Mohl bys mi ještě osvětlit v čem byl lepší? Hlavně mi neodpovídej, že ve všem:-))))))
Matylda: Víc akční to už asi neumim. Akčnost mi nikdy nešla.
Myslíš tim, že je dílo málo svižný?
Díky!
Málo svižné snad ani ne, ale mohlo by to být víc vygradované. Text sleduje jednu lajnu, opakuje podobné šmírákovy pocity. Těžko se mi to vyjadřuje, mám z toho prostě takový pocit. Ale konec dobrý.
Mám takový pocit, že něco podobného mi už někdo napsal, ale jako klad (u díla Odpuštění, myslim). Často zůstávám na místě a pouštím se do různých úvah a tak se může zdát, že povídka stojí. Co myslíš?
Jo, to si vyjádřil přesně. Ale pokud je to tvůj způsob psaní, ber mou kritiku tak, že ráda čtu vibrující věci.