Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMěl sloní hlavu a růžové tváře
Výběr: Print, a2a2a, vesuvanka, Cannisha, martinez
16. 09. 2005
24
6
7447
Autor
Markel
Čtvrtou ruku otočil ke mně dlaní
mírným gestem pokynul
abych mu k nohám usedla
na malou chvíli
na jedno mávnutí křídel kolibříka
pootevřel bránu ….
Zavalily mne něžné vlny oceánu
na hřívách unášely opály
ukládaly je k břehům úrodným
zahlédla jsem čarokrásnou zemi
Nohou lidskou nedotčena
skýtala úkryt korálovým stromům
ve větvích barevných
bájné bytosti
uléhaly ke spánku
na křídlech jim perly plápolaly
v odlescích jak duha pestrých sluncí
ve smaragdových houštinách
hadovitá těla s lidskýma očima
a modrými ústy
zpívala píseň mámivou
a já
ulehla do mechu
propadala se do věčnosti
měkce a hluboce
pod sépiové hvězdy
planet neznámých
ne
známých
mých
6 názorů
A n n e x: díííííííky, jsem ráda, že líbilo, po takové době po uvedení dílka...... vítám každou návštěvu s náručí otevřenou ... dokořán :-))
bez prologu bych asi tápala hned na začátku u té čtvrté ruky...
prolog je tady dost vhodný myslím
báseň je krásná obsahově i jinak**
mořský koník: díky, jsem ráda, že líbila.Tady jsem se dost urvala, jsem jinak dost při zemi :-))
mořský koník
27. 08. 2007
Sarrah:Díky moc, krásné a pohodové svátky vánoční Tobě i Tvým nejbližším ze srdce přeji :-))
Pokusák: Myslíš? Díky moc za názor, měj se krásně :-))
Milly: taky jsem nad tím koncem takhle uvažovala, možná časem opravím, díky moc a moc
Bechtin01: Tvá návštěva i souznění mne potěšily, měj se krásně, sépiověhvězdně :-))
je to krásný, ani mě nenapadá k tomu víc, je mi to líto
jen na závěr by se mi víc líbilo
ne
zná
mých
-t-
Hamira: ale to přece můžeš, zavři oči a...vidíš, už to taky vidíš, viď? Díky za milé zastavení :-))
v dnešním světě plné podlosti a hrubosti je to příjemné vytržení od skutečna, sépiové hvězdy, dokážu si je i představit i jak se pohybují po obloze .líbí se mi.
Ta je fantastická, chtěla bych se tam podívat - do té země, kde se nemluví, jen zpívá píseň mámivá........
a já
ulehla do mechu
propadala se do věčnosti
měkce a hluboce
pod sépiové hvězdy
planet neznámých
nádherná je celá báseň i prolog, zapůsobila na mě moc... TIP, V a mezi nejoblíbenější
(závorka): zá nákuk a T děkují :-))
vesuvanka: jsem tak ráda, že se Ti líbila! T a V mne hřejí na duši, v nejoblíbenějších vodách Tvých jsem usedla, áááách, báječný pocit
Bařule: Milá slůvka potěšila
děkuji Ti, žes tu byla
vesuvanka: nádherný obrázek, díky moc!Je zajímavé, že Východ se přiklání tak samozřejmě k barevné až pohádkové fantazii, my Evropané jsme tak nějak sušší, nemáš taky ten pocit?
ano, mám také ten pocit, že my Evropané jsme sušší a méně barevní..... nejednou mě napadlo, že celková "barevnost kultury" jednotlivých národů je inspirována barvami v přírodě , což souvisí nejen s podnebím (subtropická a tropická vegetace), ale i se soužitím člověka s přírodou, například velmi pestře zdobili své oděvy a předměty prérijní Indiáni (barevné vzory vyšívané korálky, kdy každý kmen měl určité své typické barvy i vzory)
vesuvanka: je to tak, jak jsi naznačila, nemůžeme za to, že naše vizuální vnímání světa je méně pestré. Měj se krásně a díky za pěkné popovídání :-))
ten konec, víš...jako když pluješ někam...na vlnkách...jsem to četla víckrát...a jako by tě ty vlnky omývaly a nesly dál a dál...
sem se jednou málem porval v čajovně - vod tý doby tyhle meditačně čajovenský dechy východně-poetický nemůžu - ale napsaný je to dobře - stopro!
Čokoládová
16. 09. 2005
hastrman: díky za návštěvu :-))
Zbora: jsem ráda, že líbilo, t potěšil
sklenář: i já jen letmo zalovila ve východních vodách díky jedné knize, díky za návštěvu a názor
Čokoládová: díííky, * potěšil
DRAHT: děkuji, tipínka si považuji
zamálo :-) ...čet jsem ji víckrát, ale ne a ne, no... ale znáš to - sto lidí...
hastrman: znám to. To, že máš rád jiný kafe(čaj) je docela vpořádku, měj se krásně
Teda, Martičko, zdá se mi, že je to změna ve tvém stylu, ale ještě více se mi zdá, že tuto nádhernou báseň, navzdory tomu, že někdo může vytýkat některé užívanější pojmy, jsi psala opravdu z hloubky srdce. Ten její jímavě vřelý tón, kterým jsi se nechala unášet, je naprosto přesvědčivý. Opravdu rád t,v
Print: jsem moc ráda, že líbilo, Tvá milá slova mne potěšila i V moc oceňuji a Tvá * svítí nade mnou 8 -))))
Whitesnake
16. 09. 2005Slůůůníčko
16. 09. 2005
a2a2a: Díky za milá slova, T a V si moc vážím. Nějak jsem se zařekla, že se nebudu bát běžných až otřepaných slov a ani sentimentu, mám pocit, že se dnes, hlavně mladí lidé, stydí vyjádřit své pocity tak, jak to cítí, snad aby se nezesměšnili. Z toho jsem už vyrostla, tak dávám kůži na trh, přežiju :-))
a2a2a: Díky za milá slova, T a V si moc vážím. Nějak jsem se zařekla, že se nebudu bát běžných až otřepaných slov a ani sentimentu, mám pocit, že se dnes, hlavně mladí lidé, stydí vyjádřit své pocity tak, jak to cítí, snad aby se nezesměšnili. Z toho jsem už vyrostla, tak dávám kůži na trh, přežiju :-))
Whitesnake: Za návštěvu moc děkuji i za upozornění, máš pravdu, je to Ganéša, rychle spěchám opravit a navíc jsem si uvědomila, že nemá čtyři páry rukou, ale jen čtyři ruce, taky v textu opravím, za T moc děkuji, potěšilo
Slůůůníčko: Díky moc za nádherný obrázek, díky němuž jsem si uvědomila, že jsem to v textu básně s těma rukama přehnala, díky moc, opravím :-))
Whitesnake
16. 09. 2005
Martičko, to co říkáš, není tak úplně od věci. Zde je to tak trochu někdy až diktát, jak se pro zvolená slova opomíjí obsah či sepětí, přirozené sepětí oněch "ohraných" slov sduchem básně. Čtenář by měl vycítit, zda jde o skládánku omšelých patetických výrazů, či zda text si ho tak trochu sám vyžaduje.
Byl jsem na přednášce básníka Jiřího Kuběny, osobně mi jeho verše mnoho neříkají, ale je to sedmdesátiletý básník, který se setkává se současnou generací českých básníků a ten řekl, že básně mají mít patos, že poezie má za úkol oslavovat. Od té doby na to mylím a sám jsem obsahem svých věcí vtahován do těchto silných výrazů. Ale pak, když se mi podaří najít civilnější výraz, zní to přesvědčivěji.
A to, co jsi poznamenala, že životní zkušenost nám dovoluje či dokonce si žádá hezkých slov, je určitě pravda. Ale to se těžko vysvětluje.
Whitesnake: Díííky, i s Tebou, líbezný pane, moudrostí bohů obdařený :-))
a2a2a : nezbývá mi než souhlasit s Tebou, jsem ráda, že jsem si ten tlak uvědomila. Neodříkám se břitkých línií civilních slov, mám je ráda, jen bych chtěla mít ten dar, cit, abych rozpoznala, do jaké míry ta která slova a kde užít. Měj se krásně.