Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDvojitá okna
Autor
Zbora
Tloustne noc
v dvojitém okně
Mouchy tlučou na sklo
z obou stran
— okno pavouk
Dvojité okno
s tmou uprostřed
4 názory
Milá pomlčko. Těší mě Tvůj příspěvek. Vydal jsem před sedmi lety sbírku Skříň (vyšla v nakladatelství Petr Štengl jako samostatná příloha Psího vína). Ještě jich mám asi 15 doma, takže jestli mi napíšeš adresu, rád Ti jednu pošlu. Momentálně je už asi rok v Dauphinu připravena k vydání další sbírka, ale visí to na tom, že si nejsem schopný dát sraz s Danielem Podhradským. Tak snad na podzim :)
Měj se krásně.
Honza
Zbora: Moje oblíbená báseň, ale našly by se další (namátkou Sumasumárum, Busty, Obaly). Začátek („Tloustne noc / v dvojitém okně“) a konec („Dvojité okno / s tmou uprostřed“) drtivý. Nemůžu se ale stále vyrovnat s tím pavoukem – myslím, že tato informace text oslabuje a je zbytečně návodná. Líbí se mi, když do svých básní občas pustíš tmu, to je potom jízda (viz Busty – „nelze je zastavit / ani zpomalit / jen tmou odstínit“). Umíš to s ní. Tvůj styl psaní je mi velice blízký (civilní jazyk, důraz na každodennost, minimalismus). Prostor a za ním se otevírá další prostor. Poezie. Trochu mi připomínáš Petra Hrušku, ale asi nejsem první, kdo ti to píše. Vydal jsi něco knižně? Pokud ne, vážně bych o tom uvažoval.