Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBabička pro Jenyka
Výběr: sidonia, Elyn, Print
19. 12. 2006
23
47
5046
Autor
Craerassy
Ve starých domech
ještě praská ve zdech
chlapeček někde v koutě
do čela ticho počítá
a lampa ve stínohře
bludička věčně živá
do taktu hlavou kývá
kolikrát ještě
obejmou tě
kolikrát ještě
v hladových pantech
dveře otevřou se
křeslo se v bocích zhoupne
babička prstem
do písmenek píchá
a malý klouček
je už zase zticha
v ospalých očích
hvězdami
odmyká břímě svítání
spi malý spinkej
sypu ti do dlaní
kamínky na hraní
47 názorů
to je až na husí kůži... mrazivě působí... tragicky. Silná atmosféra.. *
tobě já věřím každé slovo, jenyku...někdo má prostě život hrozně pestrej a je jedno, jak se ta pestrost projevuje...ono je potom pořád o čem povídat:-)
..ja ti napsal, Crae, zravu, moje teze se usmivala, ale "hrubsim zrnem"..)))...
ta druha byla nedoslychava a cela do sebe zamotana, protoze k nam jela do Chebu a spad ji tim vokovanym ve vlaku kufr na hlavu, nejakej pan vez svestkovy kompoty, na nadrazi vitali jsme ji celou modrou... a pak kdyz jsme k ni jezdili do Hornich Mecholup, posunul se ji svet o kus dopredu...dotadu(?)..prijeli jsme v poledne, a tadle babicka rikala: "Ale ale, deti, (este otec , matka a mladsi segra )..ze jedete takle na noc?"...a pak jsme TEDY vecereli a sli jsme do pokoje jako ze spime...nekdy jsme utekli pod takovy velky orech na zahradu a tam si mohli potichu hazet micem nebo houpat na houpacce ci take krmiti kraliky, ale aby nahlas nechroupali...))---pravda pravdouci...avi Zborovi...ne aby potvrdil, ale ze mne videl zivyho a tolik si teda zas nevymyslim..)))
ja sem se pekne lek, kdyz videl jsem svou byvalou prezdivku, ale mozna teda jo, ze i pro mne, ja este musim napsat "Crae" zpravu...i babicka by mela radost....
....mozna...)))
Nádherné! Poezie ve věcech nejobyčejnějších - a to není lehké. T****************
(křeslo se v bocích zhoupne*)
a lampa ve stínohře
bludička věčně živá
do taktu hlavou kývá
působí to vycpávkovitě.. třeba tato pasáž :-(
ocas pointy je působivý.. ale "nadmutým" tělem textu nevládne pohnout. Souhlas se SENIOREM - budu vlídnější rovná 3 :-)
Dílko relativne vypsané, ba co víc, snad i dobré ale chybí mu něco navíc. Jakoby pořád pozičně udržovalo na dobrometru dobrou trojku a hodlalo smířit by se s málem. To se u mne nepotáže moc dobře a stupeň strhnu právě za onuby jako šedivitu.
Lepší momenty: psychotyčno bludí hlavy a ..no jinak nic. Nabízí i málo prostorna a moc nepohodlnicky uúzkých míst, které ruší (a brzdí i tah na tip.) 3-
noze byla jako nejaka vystava, ale byla divna, byla na takovym velkym placu, a bylo tam par nejakejch "stejdzi", kery byly kryty.. a ja do jedny sla, do nejaky umelecky neco, nevim, no a sem te jako videla a ty me taky a ty s za mnou prisel a rek, ze me znas a ja si pak uvedomila, ze ses to ty a tak sme tam tak chodili a koukali a potkali este par lidi tady z pismaku, ae teda ty, kery uz sem nazivo jako videla.. a ted mi nejak vypad konec.. a pritom ho vim, vis co.. a tak no:)
proti mému přesvědčení je úplně všechno, co tady dělám
ale tak nějak mám pocit
že právě proto
tady sem
:-)
chrouste, tebe nasrat je důvod mého bytí tady....hoď sem nějakou svou slátaninu, ať vynikne mé umění!:-))))
chrouste, neštvi mě a začni zase psát, sakra...tě proslavuju i na liteře...práve jsem tam zmiňovala,že jsem se učila od tebe ten fanfarónskej přidrzlej styl...tak šup šup...ať mám zase co číst..:-))