Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seostrovy
Výběr: lukášj, Print, Markéta, Zbora
16. 05. 2007
49
55
6752
Autor
Fouckault
občas se vracím k této řece - číst
i když
raději už jen v duchu,
mezi proudem řeči a modří co rozdvojuje
můj obraz v očích vod
-- možná, to nic neznamená
ale o kus dál za živými ploty zahrad
z hromad kamení při březích vznikají ostrovy
55 názorů
moc hezky napsané, TIP
Když se řekne ostrovy, představím si ostrovy v mořích a oceánech a vybavím si jejich mnohem dramatičtější zrození :-)))
ráda jsem se vrátila a také s povděkem kvituji, že se tato báseň díky Zborovi konečně dostala do ZV
Je něžná a o souznění
T
také mám řeku
Ohře se jmenuje
vypadá jako hříbě
když jí hladím po zádech
první sloka mne velmi oslovila. Cítím to asi takto: lidská slova jsou jako kameny, vysloveny s určitostí a bezvýhradností, stavějí zeď mezi svět a člověka.
"občas se vracím k této řece - číst
i když
raději už jen v duchu,
mezi proudem řeči a modří co rozdvojuje"
Tvá slova, vyslovovaná "už jen v duchu mezi proudem řeči a modří" se mi jeví spíše jako součást onoho světa, ve který by člověk rád vešel. Nestaví se na pomezí, nýbrž doprostřed. Nestaví ploty, ale boří je.
"můj obraz v očích vod
-- možná, to nic neznamená"
Krásné znamení nejistoty a přeci předurčené k tomu, aby bylo žito, žito naplno a s odevzdaností.
"ale o kus dál za živými ploty zahrad
z hromad kamení při březích vznikají ostrovy"
Závěr tuto plnost a platnost ještě zdůrazňuje. Dává jí výlučnost protějšků a zdánlivých absurdit, rozlet... jakousi základnu pro vlastní čtenářovu imaginaci...
No nevím, slabota, žádný tvar,nečitelná imprese , trochu blábol, trochu schozifrenní slovní guláš.
čtu z odstupem času a napalo mne, že kdybych ji četl v záhlaví se jménem věhlasného básníka, nepochyboval bych ani na okamžik. Dnes se mi líbí ještě víc.
juj, to mám radost :-) odlehčení, filozofování
a života tak ve správným poměru °°°
nedá se nic dodat ke Zborovi, a2a2a a romalemu
(tedy k těm z "obsáhlejších" kritik)
Privátní Bahamy:-)
Tohle je šálek čaje z jiné poličky, než jsem čekal. Nebo nevím čím to je a proč to na mě působí hlubokostí a vysokostí:-)
*!
Antiutilitaristka
17. 05. 2007
Ta báseň provokuje docela ostrými hranami filosofie i poezie, což možná není úplně nejlepší, ale i tak bych ji dal bez rozmýšlení výběr. Chvílemi mám pocit, jakoby volba obrazů podléhala patetismu a současně se mi zdá, že si to duch básně prostě žádá. A pořád je potěšení na mé straně.
Augustin_Šípek
16. 05. 2007
...a i když si nejsem úplně jistý, jestli by se nedala bez okolků zaměnit s texty jiných autorů (dá se z ní vypozorovat znalost "současného vzhledu" básní), působí vcelku autonomně a účinkuje dobře - je po celou dobu napnutá...a poměrně zažité motivy zužitkovává decentním a vkusným způsobem, takže se o nich v této souvislosti dá stěží mluvit jako o klišé (naopak tady působí čerstvě, dalo by se říct rehabilitovaně).
Povedla se Ti
myslím, že hodně.
tři_černí_mravenci
16. 05. 2007
no jasné, to čítanie na brehu rieky - stačí na tie ostrovky len preskočiť