Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNeúrodná zem
Výběr: Honzyk, Print
18. 06. 2007
25
38
3710
Autor
blbjenka
Odlétli ptáci v útěšnější kraje
když oželeli marných investic
snad najdou k rubům aspoň jeden líc
a kout, kde réva místo hnití zraje
Do pustých hnízd teď kape ze střechýlů
a kalná vláha zkrápí chudou zem
kam stěží plevel zbloudí kořenem,
z níž semenáček stěží těží sílu
Jen z kratochvíle osud zběsilý
za zády ruce spoutal nití režnou
všem těm, kdo kdysi sili a teď nežnou
Když poté sněží do rozpitých kontur
vyhublí ptáci mizí z horizontu
k prospěchu těm, kdo žnou, ač nesili
když oželeli marných investic
snad najdou k rubům aspoň jeden líc
a kout, kde réva místo hnití zraje
Do pustých hnízd teď kape ze střechýlů
a kalná vláha zkrápí chudou zem
kam stěží plevel zbloudí kořenem,
z níž semenáček stěží těží sílu
Jen z kratochvíle osud zběsilý
za zády ruce spoutal nití režnou
všem těm, kdo kdysi sili a teď nežnou
Když poté sněží do rozpitých kontur
vyhublí ptáci mizí z horizontu
k prospěchu těm, kdo žnou, ač nesili
38 názorů
zblblýptáček
26. 08. 2009
No do čerta - tak to vyzerá, že som si od teba nechtiac požičal jeden rým, dokonca aj prívlastok! To ťa asi nepresvedčím, že som naozaj nevykrádal, že to je náhoda:)) (pozri moju báseň Prízemie... teda ak chceš:))
paranormality
01. 08. 2007
...pěkně napsané...líbí se mi, a troufám si říct, že máš svůj styl...a myslím, že bych Tě poznal i bez podpisu...konkrétně v této básni jsem si našel sebe...mám teď občas pocit určité marnosti...dokonce to došlo tak daleko, že skoro předem uvažuju o tom, kdo zase slízne tu smetanu...
ale pak mi to nedá...ovšem dodatečně vždycky zjistím, že "lenivé obavy" se vyplnily...
Ptactvo v hejnech seskupeno, má se k odletu, na jinou, mo(u)dřejší planetu. Padla brána, čerstvý absolvent MTI - Noe, začal počítat ... :)
Typ za kousek drobet té ontologie ve verších.
-t-
Není jasné zda ptactvo tažné přivolávat nebo vyhánět. Celkem vzato všude to začíná vycházet nastejno :(
Kdy naposled nasněžilo? ... by se žilo :)
Drobné formální nedostatky nepřekryjí hlas volající na poušti a myšlenku, která ten hlas zrodila. Dnešní realitu vystihuje asi nejlíp výrok Konstantina Biebla z roku 1951, krátce před básníkovou sebevraždou: "Za toto jsme už nebojovali."
Výběry jsou namístě, já mohu přidat *Tip.
no jo, tož Vlastu už jsem opravdu dlouho nečetla, tak to mám teda asi zásadní mezeru ve vzdělání :) tož dobrá tedy, jen mě zmátlo že používáš slova erotický když máš na mysli citové investice, ale chápu, chlapi si tyto pojmy pletou poměrně často :o))
...není to sice tak vznešené, jako Šípkovi věci, je to trochu civilnější, ale možná proto je mi to bližší...líbí moc *
moondog: děkuji za vyjádření (Fíka ber s rezervou, won mě má rád a nemůže si pomoct :o), a musím říct, že díky bohu i já vidím mezi sebou a Šípkem markantní rozdíly, tedy nepochybně jsme každý úplně jiný a budiž každému, tedy i tobě, přáno ať si vybere co je mu bližší :) nema probléma.
jen na svou obhajobu stěžía těží pohromadě byl záměr anébrž zbukomalba, pravda, nemusí se to každému líbit, leč mě jo. že to dá někdo dohromady ještě se sněží mě, přiznávám, nenapadlo, ještě popřemejšlim jestli to vadí :) každopádně děkujeme za názor, přijďte zas :)
Fíku: né že by mě teda netěšilo, že vnímavý čtenář najde i význam o kterým vůbec nevim, ale fakt mi teda není vůbec jasné, kterak se to dá chápat eroticky, byla bych ti velmi vděčná za vysvětlení :)
Kritiko: a tobě bych zasejc byla vděčná, kdybys byla s těmi detaily vhodnými k vychytání konkrétnější, předem díky