(Pardon za dvojnásobek - nějak se mi to pořád nechtělo zobrazit a myslel jsem si, že to neodešlo. )
Při čtení si představuji, jak tě tohle napadalo. Jak jsi se rozhodovala, jakou jsi vlastně ženou. Jakou budeš ženou? Jakou chceš být?
Zkusím ti trochu pomoci s tou poslední slokou. V tvém věku jsem tu trpělivost taky ještě neměl. Teď kvůli tomu rád odložím, co se zdá být důležité. Třeba máme podobnou řeč:
a pak jsou ženy
je jich málo
hezké sny v sobě houpají
svou bolest stočí do klubíčka
pro život pletou na zimu
svetr, v němž svět je moudře hýčkán
(Noci, v kterých se o nich zdálo
jsou mlžné zprávy o ráji.)
Při čtení si představuji, jak tě tohle napadalo. Jak jsi se rozhodovala, jakou jsi vlastně ženou. Jakou budeš ženou? Jakou chceš být?
Zkusím ti trochu pomoci s tou poslední slokou. V tvém věku jsem tu trpělivost taky ještě neměl. Teď kvůli tomu rád odložím, co se zdá být důležité. Třeba máme podobnou řeč:
a pak jsou ženy
je jich málo
hezké sny v sobě houpají
svou bolest stočí do klubíčka
pro život pletou na zimu
svetr, v němž svět je moudře hýčkán
(Noci, v kterých se o nich zdálo
jsou mlžné zprávy o ráji.)
Jo, jo to jsou ty ženy. Krásné a křehké. Odvážné silné... dávám (t)
aha, tak děkuju :) no, ale já bych tam pocestného asi netahala vzhledem k tomu, jak ta báseň byla myšlena ;)
ale ne
jen mě to tak jako napadlo ...
že by se to tam třeba hodilo
ale to nic
to jen tak :-)
Nightrunner: Tím chtěl básník říci, že tahle část ho dusí a měla bych ji předělat? ;)
a každý příměr, který zkusím
by byl naprosto nepřesný
...
a tím se dusím
jsem
pocestný
je nádherná, mám pocit,že jsi to vystihl skoro přesně... věř mi, jsem ženského pohlaví :o) tipík
Jezdec: Zní to určitě líp. Ale chybí mi tam to ukotvení celé básně, že ji nedokážu k ničemu přirovnat. Jakoby myšlenkový výstup, to, k čemu jsem vlastně dospěla. Každopádně děkuju za čas a ochotu zabývat se mou básní. ;)
tuto je je fakt dobré, ty příměry, ještě by se ale nalo určitě víc druhů žen,... :D TIP
jezdec na ničem: Ahoj Jezdče, moc děkuju za kritiku a tip. Tu poslední sloku jsem komentovala už někde na začátku kritik, tak trochu se za ni stydím, ano neladí, vůbec neladí, ale významově včetně všech těch obrazů ji tam potřebuju, včetně toho přechodu do první osoby, protože to vůbec není klasifikace žen v obecné rovině, teda aspoň prvoplánově, měla to být jen taková pocta jedné ženě. Jakože- jsou různé ženy, každá je taková a maková, něco mi připomíná.. ale pak jsou některé, které k ničemu já, jako básnířka (pokud se tak teda nazvu) nedokážu přirovnat. Mluvím sice v množném čísle, ale v podstatě tím narážím na jednu zcela konkrétní. Inu básnička se mi v průběhu tvorby trochu vymkla z ruky a dost se rozšířila. :)
Stačilo by málo, aby se to spravilo? Pak očekávám tvé návrhy, však myslím jsem k tomu vyzývala už dřív! Trvám jen na obrazu (ale ne nutně obratu)
bolest stáčejí do klubíčka
uplétají si z něho moudrost
a závěru, že nedokážu najít vhodné přirovnání... Prosím, navrhni mi nějaké málo! :)
Smíšek: Fakt moc děkuju. :)
Velmi se mi líbííí, skvělé! */
děťátkem myslím tu báseń,pa metafóra
nemyslím tím ani děťátko ;)
jistě,díťátko už je narozené...
pupin: nemohla jsem tam (podle mě) vrazit slovo "jako" už jen proto, že v závěru básně ji ukončuju tím, že .. se prostě nedá k ničemu přirovnat... i když.. snad by to šlo :) Ne, nemyslím tím samozřejmě sebe.. ale někoho úplně jiného.. a velmi.. úctyhodného. :)
..a ty jistě patříš do poslední sloky...?Tak to tam vraž! ...a pak jsou ženy jako já
nebo a pak jsou ženy jako ona...tohle je méně sibjektivní....jen mne to napadlo - autorský právo je svatý!!!!
pupin: Mě původně taky napadla jen ta první sloka, ale pak jsem chtěla najednou udělat takovou typologii... všech žen, které jsem kdy potkala. Jasně, jsou některé odlišnosti, ale myslím, že (tak, jak já ženy vnímám) jsem je v jádru vystihla. Jen jsem pořád nespokojená s poslední slokou, protože prostě drhne. :))
nejvíc se mi líbí te první sloka- je nádherná - jsou ženy jako misky- tak konkrétní až věstonický příměr...
padla mi do nálady a vůbec dávám *
Chvíli jsem nevěřila, že to napsala žena. Málem jsem se do tebe zamilovala :-)))))))))) ***
Jarmila Moosová: Dík, od tebe si té pochvaly zvláště cením. :)
bože můj, to je NÁDHERNÉ!!!!!
************************
fiha, hladka, maloco sa zadrhlo...nieco mi pripomina, musim si spomenut...
taketo ja mozem, obcas mi drhne rytmus, zasekne sa... v inych miestach ale plynie...dalo sa snou este porobit par uprav. Ako zaklad je to dobre..ako konecne dielo , pre mna uz menej... keby som mohla dam polotip-co sa neda :)
Ale inak velmi velmi fajn
Nápad rozhodne fajn..jenom z ní mám pocit, ze neni uplne docelana ..versiky...nicmne za myslenku tip :)
Rozumím, ale nedokázala jsem napsat myšlenku tak, aby dokonale padla i do veršů...
ve slově geniální nebyl dvojsmysl ani jiný význam. Platí jak jsem napsal. Ta myšlenka je opravdu silná a nosná a oslovuje i mě.
Ad 2/ počáteční lehkost, nápad a zvukomalebnost se mi v úplném konci ztrácí.
Redhot: Napsala jsem ji už dřív a nechtěl ose mi už vyčkávat, až mě konečně napadne, co jí chybí a kde ji předělat. Taky jsem si říkala, že mi asi líp poradíte vy, protože j ájsem s ní už tak trochu sžitá, přistihuju se při tom, že i když změním některá slova, pořád čtu ta původní a už se mi nedaří ji změnit.. aspoň ne tu verzi, kterou nosím v hlavě. Ale jestli máš nějakou poznámku k věci, co na ní vylepšit, tak sem s ní, jen ji uvítám.
Jinak nechápu, co jsi chtěl říct tou genialitou? To mu nerozumím, nesnažím se ze sebe dělat lepší než jsem a netvrdím, že jsem Pan básník nebo Paní básnířka. A už vůbec o sobě netvrdím, že sjem génius. :)
je pěkná ... zajímavá ... přemýšlivá ... a zařazuju se, která já asi jsem ... ;o) *t*
je hodně mým šálkem
je v ní přesně to, co v ní má být, aby byla přesně taková, jaká je
*
Jsou ženy jako hořká káva
piješ ji dlouho a pořád chutná
je krásná vlídná, třeba smutná
vrazí ti pod nehty své stesky
a že má pech
a že se vzdává
a pak - že je to stejně hezký…
:-)***
Myšlenku jsi v té překotné snaze podělit se o vlastní genialitu neoblékl do kabátu. A tak tu stojí - oblečená - neoblečená. Zajímavý polotovar...