Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seandělem...
Výběr: Print
20. 06. 2001
26
0
4141
Autor
Matyjustin
Potkal jsem anděla
zpitého do němoty
s lahví v ruce
a v roztrhaném kabátě
zastavil se…
koukl se na mě provinile,
tázavě….
a já mu nedokázal odpovědět
potkal jsem anděla
na ulici
s krátkou sukní,
podlitiny na stehnech
zastavil se…
koukl se na mě provinile,
tázavě…
a já mu nedokázal odpovědět
Potkal jsem anděla
před kinem
s kytkou dávno uvadlou
a roztrhanou básní
zastavil se…
koukl se na mě provinile,
tázavě…
a já mu nedokázal odpovědět
Potkal jsem anděla
odraz ve výloze
…………….
………………
………..
…………..
koukl se na mě provinile,
tázavě…
a já mu nedokázal odpovědět
Mára_Gerlich
17. 03. 2005
panečku, andělé, co už nejsou zapotřebí, se prostě odhodí a pomoz si jak chceš
co maj chudáci dělat
moc moc moc hezký tip
Tuhle si pamatuju... už jsem ji kdysi četla... a tenkrát ještě nevěděla... a je to sotva dva měsíce... jak rychle se člověk mění, posouvá dál... a kam vlastně...?
Snad že v každém vidím toho malého anděla... a snad že si přeju nemuset jim číst v očích provinilost... snad odtud ta pokora a tichost... před ženou, která škemrá v uličce u kostela o drobné na sunar a pak je někde mlčky propíjí... úcta před žebrákem, co mi halasně a vesele vykládal, jak krade měď a kolik dětí mu běhá po světě ještě z dob, kdy se plavil na mořích a likvidoval minová pole a jak teď, v šedesáti, zavšivený, bez zubů a s přerostlými nehty má třicetiletou milenku a jak na něj čeká s večeří... snad proto se beze studu podílet na těch drobných neškodných lžích, dávat a naslouchat... (soudit nelze a soucit je také soud...)... protože kdo ví, čemu podlehne můj anděl... co mu já budu moci číst v očích za pár let...
Děkuju... *
Aha, tak ve výloze to bylo?? :-))) už si vzpomínám :)
(vzkaz v láhvi...
"promiň, ještě jsem ze setkání odrazem provinile němá..!" :-)
na všechno nemáme -a je dobře- odpověď ..*
Sir_Waters_II
24. 06. 2001
Toto zaručene odmením, lebo verím, že v každom z nás je anjel, tak ako v každom z nás je aj čert - večná dualita. Čo s tým? Spiť sa, prostituovať, vzdávať to, alebo písať ďalej básne?
T.