Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePonocování
Výběr: Pacer, Markéta
19. 04. 2009
28
24
2887
Autor
dada
do zámeckých zahrad
jsme vtrhli vratkým krokem aviatiků
co na zemi protančili noc
oslabeni kocovinou
a dírama v paměti
házíme drobné do kašny
jako další spropitné
pro pánaboha
kterého jsem včera zahlédnul
v očích jedné dívky
tak zblízka
že jsem její zorničky
viděl lapat světlo
ráno je nazuté do renesančních papučí a nezebe
a střecha letohrádku královny Anny
je zelená věčně měděným jarem
24 názorů
zblblýptáček
11. 05. 2010bezpocitově
23. 07. 2009
Závěr je fajn. To co mu předchází vnímám spíš jako takové poetické kecičky.
Pánové, potěšili jste mě :o) Jak autor ***, tak oba kritikové. Váš přístup se mi moc líbí, protože z odborných pindů mi naskakuje po těle kopřivka. Líbí se mi ta úvaha, že "někdo vidí něco, co já ne".
VT: dobrá otázka, špatná odpověď. Nejsem "kritik", znalec základů poezie, schopný briskně vyplodit snůšku odborncých klišé, které prostému čtenáři, jakým jsem i já, neřeknou nic. Dílko hodnotím, tipuji či výběruji z pocitu, který ve mně vyvolá, stejně jako obraz, krajina, člověk - a ani pro sebe se nesnažím detailně analyzovat, zda je do určitá kvalita použitých barev etc. Nejspíš bych tedy neměl být kritikem a vcelku nechápu, proč jsem byl k této aktivitě opakovaně vyzýván - žádné dobro mi nepřináší. Na druhou stranu - byla a je zde řada kritiků, kde jejich tip či výběr je pro mne důvodem číst, protože jejich vkus či znalost je vodítkem ke kvalitě, nebo jen zamyšlení. Takto já vnímám úlohu "kritiků" na tomto sereveru. Možná můj názor je mylný :) Hezký den. J.
Jak jsem již předznamenal u jiného dílka tohoto autora - velice líbí - TV