Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRanní akt
Výběr: nes, Zbora, Pacer, Markéta
24. 05. 2011
47
50
6016
Autor
egil
Tak přítomná, úplná, až zdá se,
že slunce je bezduchý rutinér. Jsi ještě spánek
nařízlý náhodným probuzením
do chvíle světlíků, které se surově zhmotňují
v rozespalém těle.
Tak přítomná, smrtelná -
Tak přítomná, smrtelná -
kůže ránem rozečtená na úvodní stránce...
Jsme čtení, když čteme
v masitém jazyce - - souzení
v přítomnu (právě teď) vybydleném.
Blízkost, a dotyky neskutečna:
Blízkost, a dotyky neskutečna:
postava, kontury, tvář...; kouzlem spojitost.
Je tvoje vůle: spoutaná sítí žil,
vězněná pod kůží
kope si tunely dechem
poslepu, po tepu
poslepu, po tepu
mimoděk zabitých králíčků.
50 názorů
Působí to jako novodobý Holan. Hodně abstraktní souvislosti, na to už nemám. Jsem spíš na Krchovského a podobně. TIP.
Miroslawek
19. 09. 2011
Konečně jsem ty zabité králíčky našel i já :)
ale ono to tam dokonce fakt sedí, tak i já ti ten tipík nakonec dám, výběr už ne, máš jich dost :))
Manuamanua
29. 08. 2011
Viděli jste někdy staženou kůži králíka převrácenou naruby? Tak to je ono. Jen bych je nezdrobnil. Leč sluneční rutinér mi leze krkem.
Mně náhodou potěšilo (a pobavilo), jak se králíčci ujali. I když chápu, že za ne moc (pro mě) lichotivých okolností.. Ale i tak. Aspoň text nějak žije, byť třeba tím, že někoho štve. A, mašinfíro, že mi vyšla další sbírka poznáš podle toho, že míra mé povýšenosti a arogance vzroste o cca 75 procent. Jak to tak bývá.. :-)
blboun nejapný
23. 07. 2011
...ve statech maj vsystko: tak to aspon ucej tedkonc ve skole deti vod nas z baraku:D
Co furt všichni maj s těmí králíčky a vono je to tady
jinak je to dílko vyzrálé a vystihující zralost autora, pokud se to někdy objeví na pultech, prolistuji, počtu, event. si i koupím, ale u nás ve státech to asi nebude k dostání což?
blboun nejapný
06. 06. 2011
Tak přítomná, smrtelná -
kůže ránem rozečtená na úvodní stránce...
Jsme čtení, když čteme
v masitém jazyce - - souzení
v přítomnu (právě teď) vybydleném. ***
Ti králíčci jsou pro tebe asi důležití. Já za nimi můžu něco tušit, ale závěru textu pro mne dodali odér jakési (ne)chtěné? banality.
Masitý jazyk pak beru jako tvou espézetku, ale jináč třeba první strofa, tam jsem našel přesně to, co mi minule? chybělo. **
Manuamanua
27. 05. 2011
zatraceně dobře ty slova "sviští"...až mě to skoro vede k jemné závisti :-) ...výborný
whispermoonlite
24. 05. 2011brackenridge
24. 05. 2011
Při rychlém čtení nikde nic, po důkladném čtení skvělá věc, u které se snaha o rýpání do jednotlivostí snoubí s domýšlením interpretace. Konkrétně bych vyzdvihl přechod od aktu ke čtení. Mixování obraznosti se zkoumáním jazyka, čtení a podobných filosofických témat, je pro tebe typické a dost často mi spíš než co jiného lezlo krkem. Tady se ale dle mého soudu přechod mezi světy povedl. Hlavně díky obrazu ranní tváře coby rozečtené stránky - chvíli jsem si hrál s možností rozečtenosti na poslední stránce, obojí jsou to fajn představy.
Whitesnake
24. 05. 2011return-of-ca-2
24. 05. 2011
..bylo by uzasne zacinat timto textem (treba) ´Snidani s Novou´..ten porad , myslim, stale existuje..))