Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

kam se poděla svobodomyslnost?

04. 08. 2011
2
109
1705
Autor
Krytyk

  

 

 

 

Tato diskuze je částečně odpovědí StvN a dalším, s nimiž nemohu oponovat pod upraveným skečem, jenž je ukradenou součástí filmu, (což je věcí majitelů autorských práv), a není tedy žádnou původní tvorbou, jak někteří pod skečem uvádějí. Samozřejmě, že chápu důvody, které řada pasoucích se diváků uvádí nad podporu "legrace" v hlavní roli s Hitlerem. Ale pochopit lze i důvody prostitutek, že vydělají na ulici víc a snadněji, než někde v krámě za pultem nebo v továrně u pásu. Stejně lze chápat i důvody distributorů drog, pasáků prostitutek, nájemných vrahů = peníze jsou prostě příjemné a centrem všeho. Jde však o cosi víc. Jsme tady na literárním serveru a je prostě nepochopitelné, že se tu neoceňuje literatura, ale úprava části ukradeného filmu. Je nepochopitelné, že vyjádřím-li kritický názor dočkám se invektivy, že jsem: ..náboženskej fanatickej vrah..

Zdejší prostředí upadá, protože se stává nediskutovatelným. V literárním kontextu je zcela jsné, že sem nepřijde nikdo diskutovat o literatuře zvenčí, protože literatura je zde až na druhém místě. Proto se prosazují jen jednotlivci, kteří odsud odcházejí a nebo zde přežívají na okraji; úspěch se neodpouští. Prostředí si tvoříme společně, ale nezastupitelná je role administraátorů, aby regulovali extrémní výstřelky, které překračují zákon. Uvedený skeč není jen legrací, je současně atakem na zdejší komunitu. Skeč v podstatě říká, že jsou tu mezi námi tací, kteří jsou svým chováním a jednáním blízko Hitlerovi, nemluvě o nevybíravých poznámkách na adresu konkrétních nicků. Navíc tady ten skeč už v minulosti byl a je nasnadě se obávat, že tomu bude periodicky, vždycky když autor usoudí, že jsme na Hitlera jaksi moc pozapoměli. Je to jasná propagace nacismu, která klade rovnítko s chováním některých zdejších autorů, kteří zde touží po literárním ocenění a my z toho svým smíchem děláme provinění. Kde je potom literatura? Samozřejmě, že někteří naivní začínající autoři žijí v bláhové představě, že je tady za sprškou tipů a výběrů něco čeká. Jen další práce a třeba i doživotní nepochopení a neúspěch. Možná jsou literárně úplně mimo, ale přesto si nezaslouží výsměch prostřednictvím postavy jakou je Hitler.

Krajní neúcta, které se pod rouškou údajného humoru dopouští autor MM, který mj. deklaroval záměrnost svého zdejšího chování v jedné diskuzi pod svým příspěvkem a je nutno jeho chování považovat za cílené a promyšlené, nikoli jen za výstřelek vášně či nedomyšlenosti, což by se dalo omluvit, bude pokračovat tím více, čím více liberalismu bude v postojích administrace zdejšího serveru. Čím více prostoru dostane MM a ostatní agresivní jedinci, tím méně diskuze zde bude pod příspěvky, neboť způsob tohoto "humoru" je v podstatě zastrašující. Můžeme si počkat na to, až nějaký autor ve své kritice použije invektivu "chováš se jako Hitler" a budeme tam, kde jsme chtěli být. Je proto z mojí strany zcela legitimní bránit se průniku neúcty a násilnosti, vedoucí k zastrašování a následné ztrátě důstojnosti slabší části zdejšího osazenstva. Jinou alternativou je odejít a nechat to tady svému osudu. I o tom již nějakou dobu uvažuji.

Otázkou této diskuze tedy je: CO JE PROPAGACÍ NACISMU? a jak poznáte hranici pouhé parodie, diskuze, odborné poznámky či zmínky v uměleckém díle.

 

 

 

 

 


109 názorů

Movsar...tak.

Honzyk
07. 08. 2011
Dát tip
ano, tak, Movsar: souhlas....

Movsar
07. 08. 2011
Dát tip
ten výčet znaků pro negativní definici by byl samozřejmě delší, ale právě tenhle je pro ten klip typický. byli by snad nácci nadšení z toho, že někdo líčí hitlera jako hysterického, malicherného podivína ve vtipném kontextu?

Movsar
07. 08. 2011
Dát tip
dost možná ani nemůžeme dát dohormady jinou než negatiovní definici propagace (neo)nacismu: musí v ní absentovat legrace směřující proti nacismu. a tento požadavek ten klip nesplňuje. já v něm čtu jasný vtip na hitlera.

Tragicus
07. 08. 2011
Dát tip
Tohle urcite nemyslis vazne, videt v tom propagaci nacismu si zada znacne povrchni pohled (skoro az surpovrchni), ktery u tebe lze cekat jen stezi, lentilka je sice osel, ale napadat ho propagaci neonacismu je opravdu hloupe, lacine a zoufale hledani hole.

Liberál
06. 08. 2011
Dát tip
Zajímalo by mne, co pan Hitler autorovi provedl, že má potřebu jej tu takovým způsobem pomlouvat.

Honzyk
06. 08. 2011
Dát tip
Dero, ok, svastiku dals pryc, avsak nyni jeste hure "vsetko vyzera", navic s tvym komentem.(!) Snad, tedy snad, byt toto tenky led, vime, ale myslim , ze TADY , dejme tomu ze ano, ze vskutku diskuse, jistou dokonce kontinuitu ma(mela) , a tys svym zasahem proud, rekneme,reakci, myslenek, smazanim katugirova /obr./prispevku "veci " spise uskodil, nemyslis, ?(((((

Honzyk
06. 08. 2011
Dát tip
Ucho: vyborne!)))

jejdavilda
06. 08. 2011
Dát tip
Dík, to si přečtu bo mě zajímá jakéže cíle to má naplnovat

jejdavilda
06. 08. 2011
Dát tip
Ježíš ty máš tak blbé otázky, no protože si to asi napsal ne? O 2 komenty níž, pokud tam někdo mezitím něco nepřidal

Max Hutar
05. 08. 2011
Dát tip
Syde, adminem nejsem především, protože jím nechci být.

jejdavilda
05. 08. 2011
Dát tip
To jako paušalizoval? Tedy , že všechny se mu zdají vtipné?

heartrate
05. 08. 2011
Dát tip
Janino, já ti rozumím, ale podle mne to video nedělá z Hitlera neškodnou figurku a nezlehčuje hrůzy, který napáchal - ukazuje ho jen jako zakomplexovanýho člověka, kterej se nedokáže smířit s neúspěchem, což je myslím docela výstižný a dobře to ilustruje fakt, že nejhorší je, když se k moci dostanou takoví krutí a všeho schopní ubožáci

Max Hutar
05. 08. 2011
Dát tip
Já bych vás systematicky banoval oba dva, Krytyku, tebe i toho hňupa Eddieho. On bere písmák moc málo vážně a ty ho bereš moc vážně. Videu jsem se místy smál. Myslím si, že Hitler je výstižná metafora člověka publikujícího na písmáku. Přesto - lidi si myslí, že když je jednou humor, může být stále. Proto, být adminem, mažu tiše takové video, stejně jako veškerou další "tvorbu" onoho individua.

jejdavilda
05. 08. 2011
Dát tip
A to zas má Janina pravdu

Janina6
05. 08. 2011
Dát tip
Octopusi, víš, myslím to tak, že lidi, kteří Hitlera zažili, měli "z první ruky" to všechno, co prováděl, a černý humor byl často to jediné, co jim zbylo. Dneska by se, myslím, o něm mělo mluvit spíš velmi vážně. Nechtěla bych, aby dnešní mladí získali dojem, že to byl jen takový neškodný šašek.

Janina6
05. 08. 2011
Dát tip
Octopusi, vhodné dělat vtipy o Hitlerovi bylo podle mého názoru v době, kdy jich většina vznikla, tedy v době, kdy byl u moci a lidi si tím způsobem dodávali odvahu. Marvine, vadí mi přesně to, co jsem napsala (ne jen název). O neonacismu ale skutečně nemluvím.

Janina6
05. 08. 2011
Dát tip
Tak video se mi s těmi titulky zdá docela vtipně propojené. Věřím, že za tím nebyl zlý úmysl, ale snaha pobavit. Na druhou stranu se mi v současné době vtipkovat o Hitlerovi nezdá vhodné. Dávat ho jakkoli do souvislosti s Písmákem se mi taky nezdá vhodné. Ten název mi vadí, dokonce i poté, co jsem zjistila, jak je to myšleno a že jde o vtip. Nejsem pro to, aby se o Hitlerovi mlčelo, aby se "mazala historie". Ale vtipkování může pro mnohé znamenat i určité zlehčování té hrůzy, kterou znamená. Některé věci by se neměly říkat ani ze srandy.

.duke.
05. 08. 2011
Dát tip
Zeptej se VTM. Ten je v tom zběhlej.

StvN
05. 08. 2011
Dát tip
Duku, co to je repozice ega? A jak se projevuje?

.duke.
05. 08. 2011
Dát tip

.duke.
05. 08. 2011
Dát tip
To je fajn. Mně zase nepřekvapuje tvoje zákeřnost. A neustálá snaha o repozici ega ve virtuálním prostoru. Akorát ty zůsoby se poslední dobou rapidně zhoršily.

.duke.
05. 08. 2011
Dát tip
Doufám, že tě Dero brzo blokne. Jen pokračuj. Máš docela dobrej náběh.

sveřep
05. 08. 2011
Dát tip
svastiku jsem neviděla a díky Dero, že jsem toho byla ušetřena. opravdu děkuji. videjko už jsem viděla, nedá mi to a vyjádřím se - jako osoba značně na tuto problematiku přecitlivělá, fakt hodně, musím říct, že mne to videjko pobavilo. v prvním okamžiku jsem se samosebou lekla, následně jsem se ale docela chechtala. čili tu jsou asi osoby více přecitlivělé na nacismus než já? vida, to jsem myslela, že hůř být ani nemůže...

.duke.
05. 08. 2011
Dát tip
Vyjádřil jsem svůj názor, stvne, jestli se mnou ostatní souhlasí či ne, je mi jedno. Ale jsem rád, že ten hákovej kříž zmizel. Pokud se katugirovi líbí, ať si ho vylepí ke svému profilu.

katugiro
05. 08. 2011
Dát tip
Je mi to jedno.

K věci: Propagace nacismu je vyjadřování sympatií, parodie je zesměšňování, diskuse je neutrální a odborná poznámka je podmíněna vědeckým rozborem, včetně odborných referencí pisatele, popřípadě s odvoláním na zdroje. Jak prosté milý Watsone...

Dero
05. 08. 2011
Dát tip
katugiro: Ano, tvůj názor zde byl k věci, to nepopírám, ten obrázek zde však nechci. Už tak je zde hodně napětí. Mám kritiku vrátit bez obrázku?

katugiro
05. 08. 2011
Dát tip
Vidím zásadní rozdíl mezi tvým "vylepovat veřejně" a použitím v kontextu této diskuse a mojí kritiky. Kterou si už jaksi nikdo nepřečte, protože svastika na literární server nepatří. Někoho by mohla nemile překvapit. Pěkné.

StvN
05. 08. 2011
Dát tip
Duku, prostě kdo s tebou souhlasí je dobrej a kdo nesouhlasí, je špatnej:)

Dero
05. 08. 2011
Dát tip
katugiro: Dobré mravy tvůj příspěvek porušoval. Vylepovat veřejně svastiky, ač bez úmyslu propagovat nacismus, se podle mého názoru stále nesluší. Ale smazal jsem ho proto, že nezaujatého čtenáře zřejmě velmi nemile překvapí, když na literárním serveru v diskusi objeví obrázek svastiky. Prostě to sem vůbec nepatří.

http://www.pismak.cz/index.php?data=club&id=69266 zkuste si to pročíst, pozorně aspoň dnešní komentáře, utvořte si názor sami, co je tohle za server :)

katugiro
05. 08. 2011
Dát tip
Dero, za pochopení děkuješ zbytečně, moje kritika neporušovala ani zákony, ani pravidla serveru nebo dobré mravy. Ale je to tvůj server, dělej si tu co chceš.

jejdavilda
05. 08. 2011
Dát tip
A to jo, souhlas s dukem. Symboly ne! Kosočtverce jsou taky symboly?

.duke.
05. 08. 2011
Dát tip
No, fajn. Aspoň Dero má náhled a nedělá z kritiky vyvěšování nacistických symbolů na literární serveru "nenávist ke všemu a ke všem".

heartrate
05. 08. 2011
Dát tip
mně to vůbec nevadilo, pěknej diskusní příspěvek :D

jejdavilda
05. 08. 2011
Dát tip
Do háje, já dal avi všem. Pardon.

jejdavilda
05. 08. 2011
Dát tip
Podíval jsem se ještě jednou a musím říct, že zas tak veselé to video není neboť jsem se v něm částečně poznal. Odcházím zpytovat svědomí.

Dero
05. 08. 2011
Dát tip
katugiro: Smazal jsem tvůj příspěvek s obrázkem hákového kříže. Jistě by bylo možné Krytykovo tehdejší chování popsat i slovně bez takto explicitní demonstrace, která stále na mnohé lidi působí jako červený hadr na býka, zvláště bez silnějšího kontextu. Nechci z Písmáka dělat pokusného králíka ve věci testování šíře internetové svobody projevu. Sice bychom se oba shodli, že výklad trestního zákona hovoří jasně ve prospěch možnosti takového užití, které jsi tu předvedl ty, ale přijde mi zbytečné zacházet tak daleko v ideologických disputacích. Dík za pochopení.

katugiro
05. 08. 2011
Dát tip
Klid, duku. Přečti si k tomu paragrafu i nějaký výklad a pak se znovu zamysli, k čemu že to tu je.

StvN
05. 08. 2011
Dát tip
Duku, k čemu je ta věčná nenávist? Ke všemu a ke všem. Ser na to, ne? Nebo máš nějaké nutkání? Něco, co neumíš kontrolovat?:)))) Take it easy.

.duke.
05. 08. 2011
Dát tip
Já jen nechápu, proč tu ten hákovej kříž necháte viset? K čemu to jako je? Mě to třeba vadí, že to tu katugiro vyvěsil. A nepřipadá mi to vůbec legrační. § 260.

Fabet Anal
05. 08. 2011
Dát tip
... je to čím dál, tím horší... Honzyku, jaká náhoda, právě jsem s jedním bláznologem dotelefonoval. Měl jsem se ho na Krytyka asi zeptat. Jisté symptomy psychické nerovnováhy vidím i já laik.

Honzyk
05. 08. 2011
Dát tip
no, ja jen drobnou poznamku na svetlo(sry, vsem, se za avi nenaserte) vynesu, byt s dvojakymi pocity, ale nest: ja psal si jednou s autorem tohoto cancu, ktery az nyni jsem, a pozorne, precetl..,:(( ..: .... nebezpecny to detsky koutek plny britev v OD Kotva pripomina, a to malo, lec k te konverzaci, jez ulozena v mych zpravach: "A ty, Honzyku, ani nevis jak byl bys stasten, kdybys jen na chvilku nebyl Honzykem a Krytykem se stal : hrozny zivot mas!"...(?!!!) **** Ja:"Nech muj zivot, to je my, vo svuj se starej"...atd.: v "podobne osobni rovine se neslo, tedy az psychoticke ozvuky Krytykova mozku...atd.(slova uz tak osobni, ze nevytahnu je). Proto si myslim, ze Krytyk by ne psychologa, ale psychiatra potreboval: prosim, zapomente na ironicke usmesky. Po mym, ktery blazincem mnohym prosel, a vi proc, tam by mu nepomohli, ale ambulantne jiste...zvaz to, Krytyku, pomoc potrebujes...tva Dg. z tvych del jen prapodivne cni, ja nedokazu ji, nejsa MUDr., odhadnout, snad jen tusit - a dobrych psychiatru-diagnostiku malo... ANO, TO JSEM CHTEL HLAVNE NAPSAT...TAK NEBO TAK, KRYTYK POTREBUJE ODBORNOU POMOC, AT SI UZ O BLAZNOLOZICH MYSLIME KAZDY, CO CHCEME: JA JEZDIL SLALOM MEZI TEMI, KTERI ZILETKY PO KAPSACH MELI, ALE POTKAL I TY, KTERI UCHO PRO PACOSE NAKLONENE MELI ... __________________________________________- ....zivot v lecebne snad doporucit by mohl az specialista, ktery s autorem techto radku do jeho osobnosti se ponori, to vsak musi iniciovat KRYTYK sam.... ..jen zvopaknu pro sichr: Krytyk je tim, kdo potrebuje (i nasi) pomoc... honzyk

StvN
05. 08. 2011
Dát tip
Duku, to je tak vždycky, když se hrotí nějaká diskuse. Na jedno místo se koncentruje maximum různých informací na stejné téma a nakonec není poznat, kdo vlastně jaký názor zastává, nakonec je to dokonce úplně jedno. Je to jako polštářová válka. Všude lítá peří. Když jde o pár polštářů, tak maminka ví, že nechá děti vyblbnout se, když se to začne přesouvat z pokojíčku do obýváku, tak holt zakročí tatínek. Je to tak známý scénář.

.duke.
05. 08. 2011
Dát tip
Náckové na Písmáku, docela děs. Hákovej kříž, co tu katugiro přilepil, asi v rámci provokace: děs. Kolekivní legrace na téma Hitler: děs. Začíná se mi to tady pomalu přejídat.

Krytyk
05. 08. 2011
Dát tip
katugiro: myslícím lidem nic nenamluvíš, ti nyní dobře vědí, která hrana tu bije..

heartrate
05. 08. 2011
Dát tip
Krytyku, já si donedávna myslela, že máš rozum! písmák přece není mateřská škola, i největší moula tady musí vědět, že tahle představa Hitlera na písmáku je naprosto absurdní a nereálná, že je to legrace.. k tomu hákovýmu kříži se nevyjadřuju

katugiro
05. 08. 2011
Dát tip
Ale Krytyku, jakápak špína? Prosté konstatování faktu. Zábavné na tom je, jak svoji aktivitu dokážeš omlouvat a vykřikovat "to je manipulace!", zatímco cizí počin, který naprosté většině přijde humorný, bez mrknutí oka přirovnáváš k prostituci a vraždění a plácáš něco o kradení filmu a podpoře nacismu. Vážně nevidíš, jak jsi mimo?

Fabet Anal
05. 08. 2011
Dát tip
...a bude se to zřejmě zhoršovat...

Krytyk
05. 08. 2011
Dát tip
katugiro: naopak, je dobře vidět jaké špíny jsi schopen, ale také je vidět, jak snadno lze boj proti někdejšímu šiřiteli svastiky na Písmáku, obrátit v úplný opak mých postojů, hustá manipulace s významem události. Vrátil jsem pod díla šiřitele to, co dával sem na písmák, aby věděl jaké to je, když to někomu udělá. Zabralo to a nechal toho. a všem ostatním schvalovačům Hitlerovské švandy: samozřejmě, že jde o propagaci, protože Hitler by ve skutečném životě začal na Písmáku tím, že by poslal baronku do plynu, neboť by vycházel z legračního sdělení jiného Písmáka, že má "žiďácký rypák", ostatní by servilně tipovali a výběrovali nebo by šli ke zdi, ale nejspíš by v rámci boje proti české kultuře takový kulturní podnik vůbec nemohl existovat, tím se celá záležitost idealizuje, což je podmínkou propagace, ale zdejší kolektivní vědomí si jistě přizpůsobí věc svým potřebám;

katugiro: zcela jistě jsi to vytrhl z uměleckého kontextu...

Delahaye
05. 08. 2011
Dát tip
"Je proto z mojí strany zcela legitimní bránit se průniku neúcty a násilnosti, vedoucí k zastrašování a následné ztrátě důstojnosti slabší části zdejšího osazenstva. " .. :-))) zcela ztracen v překladu a ve své mesiášské póze .. zviditelnění, nic jiného úplně výstižnou odpověď podal v původní diskuzi StvN .. doporučuji znovu přečíst a vyběhnout z temného kutlochu někam na sluníčko :-)

Zuzulinka
05. 08. 2011
Dát tip
...tak to tedy nestíhám sledovat

Fouraix
05. 08. 2011
Dát tip
nadpisem se autor ptá zřejmě sám sebe. rád bych mu pomohl připomínkou, že hledá marně. nikdy totiž svobodomyslný nebyl a dost času v minulosti věnoval i na podobné důkazy tohoto faktu.

sveřep
05. 08. 2011
Dát tip
také nevím o co jde a uvítala bych odkaz, je-li to možné...

katugiro
05. 08. 2011
Dát tip
dal bys prosímtě někam na začátek odkaz? vůbec nevím o co jde a než to hledat, se radši zeptám...

"chováš se jako Hitler" je naprosto neutrální, může jít o způsob chůze, česání, vegetariánství...

Nérea
04. 08. 2011
Dát tip
literatura je zkažená a zlá, protože ji tvoří zkažení a zlí lidé

...viz. heartrate

Fruhling
04. 08. 2011
Dát tip
Vinou podobných diskuzí mám skoro chuť vstoupit do NSDAP.

.duke.
04. 08. 2011
Dát tip
Taky jsem tu nedávno cítil nácky. Nic dobrýho. Nic dobrýho.

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
(taky bychom podobně mohli říci, že tu MM propaguje křesťanství :))

heartrate
04. 08. 2011
Dát tip
podle mne by propagace nacismu byla, kdyby někdo Hitlera vylíčil jako kladnou postavu, ale MM si z něho dělá legraci, je to opak propagace.. a tvářit se, že Hitler neexistoval nebo že jsme ho všichni vymazali z hlavy, je přece špatně, lidi si právě mají pamatovat, že tady ne tak dávno existovalo velký zlo a dokonce mu dost lidí přisluhovalo.. to samý tu už napsal Marvin, já vím a tohle dílo nota bene ani náhodou nechce naznačit, že jsou na písmáku lidi podobní Hitlerovi! je to jen legrační představa, jak by to vypadalo, kdyby za Hitlera existoval písmák a on na něm publikoval

StvN
04. 08. 2011
Dát tip
Já jsem prostě blbej admin, když se nechovám podle toho, jak uživatelé chtějí:))))

martinez
04. 08. 2011
Dát tip
jako propagace nacismu mi to rozhodně nepřijde - to už by se za ni dal považovat i "zneužitý" film, Chaplinův Hitler a nebo dokumentární filmy propagace je to co daného člověka či myšlenku podporuje, obhajuje - tohle je o Písmáku ne o nacismu mně to vtipné přijde, přestože mě měl autor bloklou ještě než to znovupublikoval - tahle věc patří k těm které mi u něj nevadí, naopak - i když jinak se zhusta chová navzdory svému IQ nebo možná spíš podle svého IQ - ať si vybere, Pupák

Honzyk
04. 08. 2011
Dát tip
no, mazu pryc, tady de do tuhejch, nemusim bejt u vseho, zeo...)))

Honzyk
04. 08. 2011
Dát tip
..ano, nepochopeny: esi spravne chapem, tento server je jakymsi dynamizujicim subsystemem spolecenskeho systemu na samem pokraji aproximace?..:D

Nepochopeny
04. 08. 2011
Dát tip
Som na tomto serveri iba krátku chvíľu, ale nemohol som si nevšimnúť určité napätie, ataky, medzi jednotlivými užívateľmi. Pre nezávislého pozorovateľa, ktorý iba náhodne prechádza týmto internetovým svetom musí toto prostredie vyvolávať dojem, že sa často jedná o ľudí s bizarným myslením, alebo psychickými poruchami. Jedná sa tu o akýsi efekt toxickej disinhibcie, kde chovanie jedinca je oveľa agresívnejšie, uštipačnejšie voči iným ľuďom v porovnaní s reálnym životom. Ale aby som sa vyjadril k otázke položenej v závere. nesúhlasím rovnako tak s tým skečom ktorý tu bol prezentovaný, ale domnievam sa, že tu nejde o propagáciu naciszmu ako takú, ale skôr pous o zosmiešnenie určitých ľudí, akýsi chabý pokus o satiru. Keby išlo o propagáciu nacizmu, musel by autor daného ,,diela" nacizmus ako taký vyzávať, kladne a verejne propagovať tieto názory. Ale ako som už spomenul, tiež nebol daný pretitulkovaný film príliš blízky, práve naopak. Nevyjadroval som sa k tomu z toho dôvodu, že niečo také je iba akási voda na mlyn v týchto prípadoch, najlepšia je ignorácia. Žiadny dopyt, žiadna ponuka, jednoduché.

Honzyk
04. 08. 2011
Dát tip
no, uz ta votazka teda vod tebe sedi, a esi si myslis, ze todle teda budu, a TED, cisti, kdyz jsem prave snedl, co mi drahe....(?):D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru