Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVOLÁNÍ
10. 09. 2011
16
47
2552
Autor
macecha
Bylo by fajn psát jen o krásných lidech,
silných a hezkých zážitcích,
nádherných života věcech.
Kde je však brát?
Nejde je najít,
život přestal si s námi hrát.
Sny odpluly s léty,
rozum nabyl vrchu,
dívá se na ně shora,
když povinnost volá,
najednou chybí hezká slova
a fantazie
ta ztratila se v nedohlednu.
"Múzo, volám tě!"
"Zastav se u mne,
vrať mi duhu, snění,
milosti plné žití,
co vše v krásu mění.
Ať není pro mne život
jen místem plným ztrát.
Tak ráda, i za cenu klišé,
chtěla bych o něm hezky psát."
47 názorů
hodně pravdy je v diskusi...
u nás doma dělám z cukety "prívarok". Je to podobné, jako Tvoje cuketové zelí, místo hladké mouky přidávám trochu dětské krupičky a nedávám ocet a pepř. Na závěr přidám zakysanou smetanu a spoustu kopru.
Jarmila_Maršálová
23. 09. 2011Jarmila_Maršálová
22. 09. 2011
8hanka, ďakuje za pené slová ...
Jedlo nielen milujem, ale aj veľmi rada varím :) Teraz len pre chorú mamu, to je samá diéta a to nieje ono. Bohužial, nemám nikoho, kto by to ocenil.
to je krasa...presne takto vnimam posledne mesiace zivot i ja...ale nehladam princa ani bieleho kona, co by som s nimi robila a v byte? Strasne neprakticke bytosti:)
Nadchla ma diskusia, jedlo, to je moje, uz tu len MK baby chyba:)
Tieto receptiky by mali byt v jeho Klube plnych brusiek, ked si clovek posmakne, hned vidi vsetko veselsie:)
Ako vidim, muza je u Teba ako doma, napisala si to ohromne fajn, obcas sa zivot zasmodrcha, no aj tak je krasny:)
Život není jenom zlý,
může být i hůře,
ač se s tebou nemazlí,
volat nepomůže.
Můza k tobě létá,
ještě pozdě není,
i když přešla léta
dětských her a snění.
T*
hezké verše, to by v tom byl čert, aby to volání někdo neslyšel, jinak i to vaření je prima, mám zas inspiraci, děkjuju
Květoň Zahájský
10. 09. 2011
Kristova noho, měla jsem opisovat začátek z tvého receptu?! Na dně pekáče přece... :-))
Květoň Zahájský
10. 09. 2011
Květoňku, já ten bůček semelu a vmíchám do něj i kus mletého sýra a vajíčko, rozetřený česnek (koření každý dle vlastní fantazie) - je to dřív hotové a je to mňam :-))
Květoň Zahájský
10. 09. 2011
Květoni, je tam pár chyb, jak jsem to rychle psala, ale to určitě pochopíš i tak.
Květoň Zahájský
10. 09. 2011
všem děkuji za komentáře a Květoni, Tobě píši několik receptů, jak na cuketu:
l. cuketové zelí
-cuketu oloupeme,
pak ji nastrouháme a s veselou písničkou na rtech
restujeme na do růžova osmažené cibulce.
Na másle, nebo na sádle, to je jedno. Přisolíme,opepříme,trochou octa pokapeme,troškou hladké mouky posypeme. Mícháme, zalejem vývarem z kostky, nebo hovězím,zeleninovým, jakým chceme. Trochu pocukrujeme.Krásně zamícháme a dusíme do měkka.Dáváme pozor, aby se nám to nepřipálilo. Je to příloha k vepřoknedlo, k pečenému masu jakéhokoli durhu.
1. zapečená cuketa se sýrem
- cuketu omyjeme, ostrouháme, vydlabeme do tvaru lodičky, nebo když je kulatá, necháme kulatou. Vydlabanou část orestujeme na cibulce, přidáme mleté vepř.maso, zasypeme grilovacím kořením, orestujeme a podusíme do měkka. Poté směs, do které si můžeš přidat i třeba papriku, nebo rajčata, dle toho, co máš doma, vychladíme. Do vychlazené směsi nakrájíme na větší kostky tvrdý sýr, stačí eidam, dáme asi tři vejce, trochu strouhanky, naplníme do do vydlabané cuketu, zakryjeme pekáč alobalem a pečeme asi 30 minut, dokud není lodička z cukety měkká. Okryjeme alobal a zapečeme do červena. Podáváme s brambory a zeleninovým salátem, popř. s pečivem.
2. cuketové řízečky, jako bramboráčky
- cuketu oloupeme, pokud je mladá, neloupeme. Nastrouháme, zamícháme rozetřený česnek, majoránku,nové koření, pepř, sůl, trochu hladké mouky, vejce dle potřeby, uděláme těstíčko a smažíme na pánvi. Buď velké cekeťáky,nebo v pánvi na volská oka, malé cukeťáčky. Výrobné je, když je hotové posypeš nastrouhaným tvrdým sýrem, může být i Niva a pod grilem zapečeš. K tomu nic, nebo salát rajčatový,okurkový,míchaný, i ovocný.
Jestli nestačí, mohu napsat další nápady.
nene, hledat spis,lepe mezi ne chodit, mit kolem sebe cvrkot...myslim ja....
Aleš, Květoň i Diana mají pravdu.
...takže jen dík, za každé nové ráno, a tu báječnou příležitost ....
Moc pěkné a naprosto chápu! Ale i když seženeš prince na bílém koni, tak se do téhle situace můžeš dostat :-( I za cenu klišé psát, moc líbí /*
Lidičky, princ mi může být dávno ukradený, aleš má pravdu! Na maličkostech stojí radost ze života.
A Květoni, tys na to káp´. Jestli má někdo neotřelý nápad, co uvařit z cukety, tak je to Anička!
Květoň Zahájský
10. 09. 2011aleš-novák
10. 09. 2011
Víte co, děvčátka. Já mám už také občas pocit, že i když zamilovaná jsem a mám ,,svého prince", že už stejně asi nic ,,nového" většinou nevymyslím...***
Každá noc nese svítání
a každý tunel končí.
Což temná chvíle zabrání,
či slzy ve tvých očích,
zahlédnout světlo naděje?
Jen věř a svět se usměje....
***
Dnes budeme volat spolu, maceško.
Prostě mám pocit, že mi život dluží.
Alespoň jednoho prince, na bílém koni, chápej, aby bylo o čem psát.