Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBílo
Autor
Gora
Chumelenice –
s vločkami poletují
nažky javoru
…….
Na prvním sněhu
přešlapuje kohoutek –
bílo a bílo
45 názorů
Evženie Brambůrková
26. 01. 2021Hezké představy.
Dík, i já se otužuju /s ohledem na nedomrlé klouby/, jen kohoutek je mazánek...
Tohle všechno tam je ... a ještě kus navíc (asi haiku ... ? :) Je v Čechách, buď si zvykne nebo třeba příště nic nenapadne ... :)) A vůbec, letos je v módě otužování! Hybaj
:)
Díky, law... ráno jsem ho pozorovala... v noci opět připadlo... je nešťastný, vykukuje z boudy, dala jsem mu zrní tam.
tip za kohoutka! Je na tom sněhu - úplně jak zjara :) Skvělé (teda pro mě)
Radovan Jiří Voříšek
25. 01. 2021čiší z toho, co čišet má, zimu člověk z těch několika málo řádků cítí
Zeanddrich E.
25. 01. 2021Hm, já nevím, zda se slepičky (a kohoutci) nediví každý rok sněhové nadílce znovu a znovu :)
Zdá sa, že "aparáty" semien našich stromov majú slušný dolet. Aj "vrtuľky" líp padajú na rozdiel od jabĺk riadne ďaleko od stromu.
A údiv kohútika si viem živo predstaviť.
Z nažek jsem uplácala úsměvy
Pak přišel školník,
a všechny sněhuláky postavil
ke zdi...
Pumelenice
ty v ringu hodně bují
nožky nahoru
Lásku a něhu
dal pan Skupa do loutek
furt síla díla
Dášo, taky se mi podobná slova líbí... v první jsou nažky, ve druhé nožky /kohoutí:-)/ - děkuju.
Safe, děkuju... první mělo vyjádřit lehkost vloček i nažek, ostatně, říká se jim /některým druhům/ nažka křídelnatá... máš pravdu v tom, že jsem navíc chtěla vyjádřit své překvapení - kde se tu vzaly, když nikde žádný javor? ale možná se tohle nepodařilo... je jiné zažít - pokusit se vyjádřit všechny nuance.
Proto je tak důležitá reakce vás, čtenářů... sama se nedopídím!
Ačkoliv jsou obě konstrukčně stejné, první vidím jako pouhý popis, třebas pěkný, zatímco druhá otevírá dveře dalším představám. Zvláštní.
Irenko, obě haiku jsou moc pěkná, vyvolají živou představu :-))) TIP
Renato, ty javorové "nosy" musely přilétnou z velké dálky, javor tu nikde není, proto mne to ráno zaujalo... díky ti!
Ivi, kohoutek je z léta, ještě sníh /tolik sněhu/ nezažil a zjistil, že studí:-) . děkuju ti.
Ireno, hezká kombinace zimní přírody s javorem a kohoutkem.
blacksabbath
22. 01. 2021Prostě vidím.....nasněženo....jen stopy kohoutka a červený hřeben....:-)))))))
Bačkovský, jsem ráda, že moje haiku je přenosné i na jiné... minimálně na chovatele slepic :-) a děkuji.
Na prvním sněhu *, hned si představím kohoutka (jako kluk jsem měl liliputky) stojícího poprvé na sněhu