Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZa sluncem
Autor
Gora
Po štítu domu
šplhá datel pozpátku –
podzimní slunce
Říjnový večer –
ve spárách cihel pátrá
červená čapka
48 názorů
U našeho nádražíčka stála stará lípa, ale už ji pokáceli. Znám ale malé nádraží, kde jsou nad nádražní budovou dva obrovské kaštany. Tam by se tohle senrjú odehrát mohlo.
Usmívám se, Aleno, je to velmi vtipné, děkuji... jen zas - datel poskakoval kousek ode mne, to bych u výpravčího asi nezažila:-), dík.
Napadlo mě senrjú jako variace ke tvému druhému haiku:
Nádražní lípa -
Nad výpravčím strakapoud
s červenou čapkou
Radovan Jiří Voříšek
17. 10. 2021to první mi přijde velmi povedené, červená čepička jako slunce
no a to druhé, do páru se hodící, taky
Datel s červenou čepičkou je pěkné téma.
Mne napadla variace:
Po štítu domu
šplhá datel pozpátku -
Zvolna se smráká
Tip.
Karpatský knihomoľ
11. 10. 2021samé dobré a mne aj povedomé z autopsie
blacksabbath
10. 10. 2021Irčo...že ty jsi dělala stojku...když on couvaL????...to je pokus o vtip....trošku ti ty obrázky zavidím..mrk........:-))))))............*/******************************
„ve spárách cihel pátrá
červená čapka“
To je – pokud vím – celosvětově poprvé, kdy se stal aktérem haiku Červenáček z rychlých šípů. (mrk)
Vnoučkovi znovu
vypráví děd pohádku
O víle v tůňce
Prvňáček brečel
chtěl od Ježíška Sartra
přines mu Čapka
Nebo Červená Karkulka, která si čtením zkrátila oči a teď marně hledá cestu k babičce :)
Jarmilo, to je asi na každém, co si představí. Když přiletěl, říkala jsem si, co tam na zdi asi hledá, a až pak jsem viděla, že ho zaujaly spáry... dík!
Taky jsem si nejdříve myslela, že to červené je odlesk slunce. :)
Datel si vybral správný čas, aby mohl účinkovat v krásném představení.
an, taky nevím, zda by byla k pochopení, jestli to nebyl např. Červenáček v čapce:-((--- díky.
dievča z lesa
10. 10. 2021Ťuk a Ťuk
To by mě zajímalo, jestli bez tý první bych byla schopna pochopit tu druhou... A právě ta se mi tolik líbí :) Tip a.
Irenko, díky za vysvětlení. Věřím, že to byl úžasný zážitek :-)))
Jani, on ten datel skutečně šplhal po zdi domu - na štít svítilo slunce, než zapadlo, takže skutečný datel... ani jsem nedutala, byla jsem tak pět metrů od něj... děkuju.
Irenko, moc pěkná jsou obě haiku. Slunce jako datel, šplhající pozpátku mě dostalo. TIP. Datla černého jsem v lese často slyšela, ale viděla jen málokdy. Byl to krásný zážitek.
Thea v tramvaji
10. 10. 2021Pěkné ptačí obrazy v čase podzimu ;)
Díky, sveřepe... po roce přiletěl včera navečer "starý známý" datel. Už loni šplhal po kmeni třešně, letos byl pár metrů ode mne na štítu domku... byl to zážitek!
Tak první už jsem zahrnula, možná v malinko jiné verzi(?) ovacemi! Druhá se k ní hodí.