Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUprostřed léta
Autor
Markel
Zlato z polí teče krajem
vylévá se z břehů
až k patám kostela
věž prorůstá oblohou
a schody u křížové cesty
vyprávějí nesmrtelný příběh
o našem spasení
38 názorů
Připomnělo mi to Rok na vsi /výňatek/
Zlato rozlévá se po kopcích, zlato teče údolím, v žitech jemně zaznívá břinčící ostří, rychle prosýchající hrsti v těžké snopy váže všude po zemi hemžící se lid...
Plně nad Habrůvkou a nad celou vůkolní zemí rozevřena je boží dlaň.
za mě začátek slušně vymalovaný, jsem v očekávání až k obloze ... tam to podle mě mělo jít nahoru, mělo mě to dovést k nějakému ach! - ale padla jsem uchem na schody ... a promiň :) ale jen můj rozbor, omluv břitkost - maluju :) zkus se zamyslet, kams chtěla dotáhnout tu věž (nehádám se, nepolemizuju, jen ukazuju svoje oko)
Pre mňa v podstate už aj prvý riadok,-zlato z pola- príde dosť prepratý svojim používaním, ako celok mi to nesadlo, nevadí mi tá možno "prirodno-duchovná" lyrika, ale spôsob prevedenia, ktorý mi príde pomerne opisne podaný, bez nejakého presahu, s rovnako už zbytočným záverom, keďže "krížová cesta " by mala to "posolstvo " evokovať sama..týchto textov sú kvantá, s rôznymi obmenami, ale je to aspoň na mňa také "banálne" v rámci práce s textom a výrazom.
Thea v tramvaji
02. 08. 2022Za mne to nemá přesah. I když se věž kostela hodně snaží :) Asi úplně nejsem na podobně laděnou lyriku s prvky víry. Ale začátek o tekoucím zlatě z polí byl pěkný :) Pokud by se vyhodilo spasení, bylo by to určitě za mne lepší.
Pomerančová
01. 08. 2022Hřejivá a zářící jako léto. Líbí se mi .t.
Radovan: vidíš v tom víc spojitostí, než jsem původně zamýšlela, což je dobré, díky za koment
Gora: jsem ráda, že líbilo, ten poslední řádek je pro můj život moc důležitý, i pro tvůj, měj se krásně
Obešla bych se bez posledního řádku o spasení, Markel - jinak pěkná, až sugestivně podaná báseň s letním motivem.
Radovan Jiří Voříšek
01. 08. 2022stručné a silné tahy - spojení úrody s chrámem, evokuje mi to hostie, které skrývá svatostánek a všechno to směřuje věží vzhůru
křížová cesta - dokonalá oběť, nedocenitelný dar k životu, stejně jako obilí ...
Alegna má pravdu: ...a je to lehce nahozené jako akvarel ... a ty mám ráda
Alegna: díky za návštěvu, jsem ráda, že inspirovalo, pěkný den
F.M.R.C.: jsem ráda, že líbilo, měj se pěkně
Silné verše, zanechávají hluboký dojem. Nelze než jinak, jednou přečíst nestačí.
Některým citlivějším žákům začínají uprostřed prázdnin možná už i trochu téci nervy. ;-)
Verše co hladí. Dneska se mi slova lehce promítají do obrazů a ten tvůj je povedený, mám chuť vzít do ruky štětec.