Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSonet pro ženu
04. 12. 2002
21
0
3819
Autor
Rowenna
Královna číhá v každé ženě
diriguje účty a spřádá báje
od snů k polívkám plavně pluje
v nocích na klapkách hvězd si hraje.
Vládkyně rendlíků, petrželí
kartáčů, hřebenů, odpouštění
miminek schovaných v hlávkách zelí
slůvek zvoucích tě k navštívení.
Tygřice v kuchyních, květinářka
kolíbka pro děti, svačinářka
kočka mrouskavá a víla k zlosti
píseň v putykách, čas milosti
vášnivé zápletky, čisté schody
nedělní oběd a k lásce vlohy.
stobadinka
06. 12. 2002Hvezda1620
05. 12. 2002
Já se omlouvám, ale ty rýmy nejsou nic moc. Ničí mi celý dojem, takže nemůžu hodnotit ... (umíš o XXX% lepší)
Swedish_Nigg
05. 12. 2002
Rowenno, tak tohle je přesně !!!!!!!!!!!
ale může to plně pochopit asi zase jen žena určitého věku :-)
díky za tuhle báseň :-) *
Astalavista
04. 12. 2002
rôzne variácie na jednu tému, niekoho vystihnú, inú zas nie :) ale páči sa mi hlavne to od snov k polievkam,to mi nieco pripomína t*
Swedish_Nigg
04. 12. 2002
No jo, máte to těžké. Jsi vůbec žena? Posledně jsem tady dělal do nějakého ženského jména a vylezl z toho docela vousatý romanopisec.*
Romantiky života! Líbí se mi ta uvolněnost kterou je básnička prostoupena. *T*
Osobne si nemyslím, že tá báseň znie ako fráza. Príde mi až príliš konkrétna vo vlastnom svete...
*
Pripada mi to ako zjednotenie najzakladnejsich asociacii so zenou, najvseobecnejsou, aka moze byt. Je to zrejme pravda...ale nejako mi z toho je aj teplo aj posmutnelo zaroven.
Bix, sama jsem přemýšlela, co té básničce chybí, a včera jsem přišla na to, že právě ta všeobecnost je na pytel. Protože to může být pravda, a nemusí. Kdyby z toho vyčuhoval lidský rozměr, kdyby z toho čouhala něčí konkrétní střapatá hlava, něčí brýle, něčí loket, asi by chytla za srdce. Ale takhle, zní to jako fráze.
To bude asi ono, ale je to ten bezny problem, ci cely zaber alebo detail...vsetko alebo nieco malo, co ale upozorni na tu podstatu.
Co vnucka ? :o)
Bix: Včera jsem vozila, a svěřili mi ji asi na dvě hodiny, takže jsem krmila, přebalovala, chlubila se... Doslova jsem si říkala o pochvaly tipu: že je dokonalá? Taky jsem přestala mít trošičku ráda jednu kolegyni, protože ta neodpověděla správně. Babochlap takový. Vrátila jsem ji jen trošičku poblinkanou a Kačenka se smála, že je to přesně to, co jsem jí vždycky slibovala: Půjčím na chvíli, rozmazlím, upatlám a v okamžiku, kdy budou vnoučátka pokakaný, či jinak znehodnocený, vrátím rodičům k další péči.