Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoslední soud
13. 10. 2003
19
13
3113
Autor
synáček
I stalo se, když posledního z lidí přijal Bůh ve svém království,
(by soudil skutků jeho), že nejprve sám sestoupil na zem,
aby se přesvědčil o pravdivosti lidských slov.
Přišedší na zem, vracel se v království nebeské,
by z podlé lži usvědčil člověka na poslední soud čekajícího,
neboť on nebyl posledním...
Mezi troskami vypálených měst sedělo na zemi dítě, polomrtvé strachem.
V jeho očích se odráželo utrpení celého lidstva...
Tu... poznav v tomto dítěti sama sebe, Bůh zaplakal...
13 názorů
To je nádherná „úvaha“… Děkuji za ni.
Mně zase ta Tvoje otázka připomněla něco z obdobného soudku, ono Baudelaireovo tvrzení, že největší ďáblovou lstí bylo namluvit nám, že žádný ďábel vlastně neexistuje.
tvá tvorba začíná apokalypticky ... :) Tahle miniatura mi připomněla rozhovor, kdy jsem se ptal druhého člověka, na co se domnívá, že by se ho zeptal Bůh, kdyby měl jedinou otázku. Nevěděl. Řekl jsem, že by se zeptal: "Proč mě nikdo nevidí?"
To je velmi blízko tvému slovnímu obrazu.
Jara Agnes: Bůh je Láska, ano, jak je to logické a jednoduché, viď… (Přesto je všude tolik nelásky…)
Díky, žes tu byla.
Tohle jsem již četla a musím se vracet.Je to téma k zamyšlení.
Dnes náhodný chodec v Příbrami našel novorozenou holčičku.Maminka ji opustila.Tenhle svět má víc otevřených ran, víc než jsme schopni si připustit.
...bez mučení se přiznávám...že tak v polovině textu ...jsem si řekl..."zase mi tu někdo káže pěknými slůvky"...ale nakonec se ve mně přece jenom něco hnulo.../je to opravu k zamyšlení/...a zamyslel jsem se potom nad svým životem...a zastyděl se...
Lightdancer
20. 04. 2009
Lightdancer: Díky, žes tu byl, ale souhlasit s Tvým výrokem nemohu. Podívám-li se na lidské dějiny, tak naprosto nic nenasvědčuje tomu, že by v člověku bylo cokoli božského. Dle mého soudu naprosto zklamal už jako „pouhý“ pán tvorstva… jímž beze sporu je. Pokud to myslíš ateisticky, tak je to zase proti zdravému rozumu, neboť všechny teorie o samovzniknutí hmoty… a posléze i života, jsou pro mne mnohem méně přijatelné, než teorie stvoření… Jsou totiž mnohem víc proti zdravému (selskému) rozumu… (alespoň tedy z mého hlediska…)
Lightdancer
18. 04. 2009
Poslední soud může být všechno spěje ke svému konci.Ale vždycky bychom se měli snažit své poslání konat co nejlépe a ne z důvodu trestu....
Dávám tip za plácnutí do hladiny;-)
no... to měl možná plakat krapet dřív... a možná by tu pak lecos bylo fajn...
I_v_a_n_k_a
15. 10. 2004
Bůh je v nás a musíme ho v sobě stále hledat. Bůh je my a my jsme Bůh.....Jsme tu ptoro, abychom ho v sobě objevili a až se to stane, bude ráj na zemi... Je to krásně vyjádřené.....kdybych mohla, dám tipů více, krásné dílko
Synacku, mluvis mi ze srdce. Zaujalo me nejen Tve dilo, ale i dalsi vysvetleni - dostava veliky TIP
Blackcurrent
13. 04. 2004
Boh sám vie, že nekoná správne, preto sa ľudia od neho odvracajú, ale ak potrebujú pomoc hľadajú ho...Ale je zase príliš ľahké dávať vinu Bohu...Myslím si, že je to hlavne naša vina, všetko, čo sa tu deje...Hermann
veľký tip pre teba..
Žádný soud snad nebude. Všechny ty snový prožitky blízkosti smrti..
až mozku skutečně dojde kyslík, zhasne to jako televize.
Aspoň doufám, jen ne žádný další život. Jednou to stačilo.
Ale jestli Bůh je a tohle si četl tak zaplakal, protože uviděl malé dítě, ve kterém ač je "kus" Něj, stejně si tohle myslí, ztracené..
zdá se, že jsem se v tom nakonec přece poznal:-) *
je to krásný, hodně se mi líbí ten poslední řádek, který ukazuje Boží lásku...
je to krásný, hodně se mi líbí ten poslední řádek, který ukazuje Boží lásku...
Je to jako Krysař. A jako čerstvá matka velmi prožívám to poselství. Ten hrůzný pocit děťátka, které vůbec netuší, proč už ho maminka dávno nepřebalila a nenakojila a ono jí neusnulo v náruči. ....tak, a už mi zase tečou slzy.... t
Gabio: Bůh je Láska! A dokonce ani naše (lidská) láska nemívá přece k slzám nijak daleko...natož pak ta s velkým L.
A díky, že jsi sem přišla...
Děkuji vám oběma, že jste si mě nejenom přečetli, ale i zareagovali.
Pokud jde o Frýborta, tak se přiznávám bez mučení, že jsem jeho Poslední soud nečetl. Něco mi říká, že je to snad z policejního prostření…ale ani to nevím jistě.
Pokud jde o Poslední soud v pojetí eschatologickém, tak máte, Andulko, zajisté pravdu. Přiznám se ale, že jsem zde první významovou rovinu pouze jen použil k tomu, abych tu druhou…mnohem hlubší, mohl prezentovat. Chtěl jsem říci asi jen tolik, že lidstvo již po mnoho tisíciletí velmi bezohledně a sobecky kráčí Stvořením a řídí se pouze jen svým pozemským (k zemi připoutaným) rozumem a o nějaké Boží zákony v tomto Stvoření se buď vůbec nestará, nebo si je vykládá po svém a k svému vlastnímu prospěchu. Za ním zůstávají spáleniště, ať již skutečná, po světových, či lokálních válkách, (…co jich kdy bylo), nebo pomyslná, např. v podobě dětí umírajících na této (jinak přebohaté) planetě nedostatkem jídla a obyčejné pitné vody. Tak, jako kdysi ti, kteří Boha nejvíce „milovali“ – kněží „vyvoleného“ národa - ukřižovali Krista, jelikož v něm nepoznali Božího Syna, tak ani dnešní věřící by zajisté Boha nepoznali, neboť i dnes oni sami přece „nejlépe vědí“, jaký Bůh je a jak se zachová…
Lidé tímto „slzavým údolím“ prošli (i se svými zaručeně pravými a „jedinými“ Bohy) a za nimi zbyla jen zničená zem.
Onen Skutečný a opravdu Jediný Bůh může (čistě teoreticky) po jejich odchodu nalézt zde na zemi Sama Sebe naprosto nedotčeného a v přesně takovém stavu, v jakém se kdysi lidem „dal“…nicméně i Bůh sám musí být zajisté zděšen nad tím, co všechno člověk „dokázal“…!
tak nevim, Buh nesoudi, Buh nas ma rad jaci jsme......tak jako matka ma rada svy deti......posledni soud, tam se soudime sami....:-)
Poslední soud je titul od Frýborta, četl jsi to? Sice obsah tvého dílka je o něčem jiném, název mě zaujal a ani text nezklamal.