Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO reklamě
Autor
Zbyhoň
Až vás bude příště MuDr. Blanka Suralová přesvědčovat, že dvě nádržky jsou lepší než jedna, zastavte se prosím, a vychutnejte si genialitu onoho reklamního tahu. Vždyť zatímco dobrých čtyřicet let –a v některých zemích ještě o čtyři dny déle, třeba v SSSR znamenalo dlouhá léta pozítří předevčírem- se výzkumníci celého světa snažili integrovat tisíce hodin vůně a hygieny do jediné mikrotabletky, dotyčná paní doktorka jedním revolučním rázem vše uvedla na pravou míru. Zelená voní, modrá čistí; vše pěkně odděleně. Vy byste snad chtěli mít parfém a toaletní papír skloubený na jednom držátku? No tak, přece nebudete tak zoufale OUT !
Z hlediska lingvistů je jistě zajímavé, že čistota nablýskané reklamní toalety je vždy HYGIENICKÁ. To znamená že by se z ní dalo jíst. Obloženou studenou mísu vám však nikdo nenabídne. Že by paní doktorka přece jen svému čističi tak nevěřila?
Úspěšná volba reklamních prostředků vyžaduje velkou citlivost a znalost trhu. Někdy je dobré navnadit si staromilce, ustavičně remcající, že zamlada bylo půlkilo tlačenky daleko těžší. Seriózní nálepka „dle původní receptury“ je ujistí, že právě TOHLE je úplně ta samá tatranka, co před dvaceti či osmdesáti lety. Všeho ovšem s mírou. Stejná reklama by asi značce Škoda Mladá Boleslav příliš nepomohla.
Jindy se zase cení dynamičnost. S železnou pravidelností se nám každoročně představuje prací prášek ÚČINNĚJŠÍ NEŽ KDYKOLI PŘEDTÍM. Ale ani reklamy na prášky nesmí být moc popředu. Jediný rok předstihu navíc může přinést fatální propad prodeje. Reklamní slogan „Ariel je letos na hovno, příští rok to bude lepší…“ by zřejmě nepřilákal příliš zákazníků.
Někdy se vyplatí popřít původní smysl výrobku. To, že mléko je tvořeno tukem a vodou, není nutné v reklamě zdůrazňovat. Davy modelek pak přiběhnou do hypermarketu, aby si odvezly každá svůj hektolitr MLÉKA S 0% TUKU. A není-li třeba tuk, není třeba ani kráva. Zanedlouho tedy jistě některého podnikavce napadne stáčet v Karlových Varech UNIKÁTNÍ MINERÁLNÍ MLÉKO.
Dobrým zvykem je občas hlasitě upozornit na některou triviální, avšak nepříliš známou skutečnost. Kdepak, Actimel není jediný jogurt s „dobrými bakteriemi“, jen ho někdo dokázal dobře prodat. Jak by se asi ujal „Opel, auto se čtyřmi koly!“ ?
A tak mě baví uvádět reklamní slogany skutečně do důsledků. Škodolibě se vysmívat řidiči off-roadu, který svého miláčka převrátil do škarpy. Představovat si potenciální rodinné rozvraty: „Nedržkuj, ženo, však já vím, že tu košili jsi mi nevyprala ty, ale Vanish. A protože je mi černý humor bytostně blízký, neubráním se nevhodné otázce: Co by asi v Iráku dokázaly JISTOTA A BEZPEČÍ, zprostředkované charitativním kamionem vložek Allways?