Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVelký Bouda
Autor
Vaud
S podzimem k nám přišla nová posila. Nějaký doktor Bouda. Měl jsem ho s sebou vzít na Mikulášský večírek naší kliniky. Dobíhali jsem v dešti na poslední chvíli do jedné z místních nóbl restaurací. Ostatní už čekali s přípitkem jen na nás.
„Co si dáte jako aperitiv pánové“, ptal se škrobeně číšník.
„Campari s olivou“, zněla Boudova suverénní odpověď.
„Skutečně“, nadzvedl obočí překvapený číšník, neboť campari s olivou není téměř použivatelné a proto se ve většině restaurací záměrně nepodává.
„Jistě, C-A-M-P-A-R-I s O-L-I-V-K-O-U“, už trochu nevrle hláskoval svou objednávku Bouda. „Máte s tím snad nějaký problém?“
„Jak si pán přeje“, zatvářil se kysele číšník a zmizel splnit hostovo přání. Po jeho odchodu zavládlo trochu trapné mlčení.
„Cože jsem si to objednal?“, vzpamatoval se najednou Bouda. „Já chtěl Martini s olivkou!“ „M-A-R-T-I-N-I s O-L-I-V-K-O-U“ „Já jsem takovej buran!“, a začal mlátit hlavou do stolu. Nezbylo mu než své olivové campari vypít. Co tě nezbije, to tě posílí. Ale taky: co tě neposílí, to tě zabije. Napadl mne totiž takovej fór na příště…
Mám velkou výhodu, že mne málokdy podezřívají z nějaké lumpárny. V mém případě lze jen těžko mluvit o „poker face“, protože se pořád šklebím. Spíš taková „člověče nezlob se face“.
(Jen minulý týden mne zastavila policejní hlídka, jestli jsem si neukradl auto.
„Tyhlety nadupaný káry se teď hodně kradou a vy jste tak nenápadnej, až jste podezřelej!“ „To by byl geniální trik nasadit vás, doktore, na pašování aut.“
„A vezmou mně do gangu, i když neumím couvat?“)
Nikdo netušil, že mám něco za lubem, a blížil se večírek vánoční. Zavolal jsem do restaurace několik dní předem a tentokrát jsem se pořádně připravil. Opět stejná situace. Zase jdeme spolu s Boudou na poslední chvíli. Uvnitř už čekají slintající doktoři a vyparáděné doktorky na aperitiv.
„Dáš si zase campari s olivkou“, ptám se Boudy. Smích.
„Víš, tady to asi nemaj na jídelníčku“, kontruje Bouda s přehledem. Zřejmě už tušil, že se do něj budeme navážet.
„Pán se plete“, naklonil se k němu diskrétně číšník s nápojovým lístkem. A Bouda vytřeštil oči na kolonku s aperitivy. Tam stálo:
Velký Bouda, složení: campari 1dl, oliva 1ks.
Nevím jestli to mají v nápojovém lístku dodnes, ale tenkrát musel malý Bouda pít celý večer Velkého Boudu. Ostatně, kdy se vám stane, že po vás pojmenují drink? Viď, Bloody Mary? Takže: „Na zdraví“, jak říkáme my doktoři.