Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Národnost básnířek a básníků (konference o moravské národnosti)

18. 01. 2001
0
0
4039
Autor
Morava

Moravský národ. Blbost ? Bolest ? Pro polovinu obyvatel Moravy skutečnost ...

V sobotu 20. ledna v 10.00 hodin v Poslaneckém klubu Staré radnice v Brně (vchod z Mečové či Radnické ulice) je konference o moravské národnosti. Pořádá ji Moravský národní kongres (MNK) jako kulturní organizace Moravanů jako největší národnostní menšiny České republiky. Vstup volný, dáváte-li ale přednost židli před místem na stání, přijďte raději včas. Domníváte se, že moravský národ neexistuje ? I Vaše příspěvky jsou vítány. Přihlásit se předem není nutné. 28. února (hodina zahájení dosud nebyla oznámena) se v Brně na Květné 8 koná kolokvium "Češi nebo Moravané ? K vývoji národní identity na Moravě". Program: 1. Zemské a stavovské vědomí na Moravě do konce 18. století, 2. Národni identita na Moravě v 19. stoleti, 3. Národni identita na Moravě ve 20. stoleti, 4. Závěrečná diskuse. Kolokvium pořádá Historický ústav Akademie věd ČR, pobočka Brno, Květná 8, 603 65 Brno společně s Maticí moravskou a Masarykovou univerzitou. Na uvedené adrese je nutné se přihlásit písemně, telefonicky nebo e-mailem (zimova@brno.cas.cz) včetně předběžného názvu diskusních příspěvků (asi po jednom do každé části). Čím později se na kolokvium přihlásíte, tím větší je riziko, že Vám účast nebude umožněna.
nikdo
30. 01. 2001
Dát tip
každý má právo patřit k jakékoliv skupině, nebo národnosti bude chtít... a níkdi nemá právo jim to upřít...... já se narodil na mOravě, celýs vůj (krátký) život žiju na Moravě a jsem ČECH

papouch
29. 01. 2001
Dát tip
Ale proč teda pražáci jezděj jak hovada i v Brně, kde zácpy nehrozí? A nejen v Brně. Nechme toho, pojďme se věnovat literatůůůře :-))

Rastin
28. 01. 2001
Dát tip
Ouuuu, nakouslas tady automobilismus! Pražáci jezdí jak prasata. Tfuj! Nejraději porušují rychlost, ale total super je, když mě nějakej předjíždí a pak se sekne zpátky přede mne tak rychle, že mám co dělat, abychom se nečuchli. Nedávno jsem byl šťastnej jak blecha, když mě předjížděla nablejskaná červená Filcka s SPZ AXX-XX-XX. Jel jsem 60 km x h-1, tak jak bylo uvedeno na značce... za chvíli už ji (Filcku) dopraváci měli. Chacha.

bláhovey
28. 01. 2001
Dát tip
Rastínku, když se v praze dodržují rychlosti, tak jsou z toho zácpy jak... což samozřejmě neomlouvá ty, kteří to přehánějí až příliš a (nejen) při předjíždění jsou nebezpečně bezohlední... nicméně pražáci jsou zvyklí, že polovina omezení rychlosti, se kterými se setkávají, je blbost, která způsobuje zácpy - a ono je docela nudné ujet dva kilometry za půl hodiny...

Yeziiinka
27. 01. 2001
Dát tip
Jorel? Smíchov x Radlice? Jsme sousedi! :) Mí milí, máte pravdu všichni kdož tvrdíte, že je tahle debata opravdu o ... a na ..., nicméně je sakramentsky dlouhá a nekončící. :) Já sama žiju v současné době v Praze, pocházím z Benátek nad Jizerou (relativně nedaleko) a ohromný kus dětstvího a puberty jsem trávila na chaloupce v severních Čechách. Moravu, Slezsko i Slovensko miluju a neustále si vyčítám, jak řídce se mi zadaří zacestovat si a uvidět. I já, coby denně dojíždějící z Městečka ve středních Čechách do Prahy jsem se na střední škole setkávala s "pragocentrismem" jak Brno (byla jsem buranka), ale dlužno dodat, že to mnohdy nebylo míněno zas až tak vážně a že to s přibývajícím věkem mizelo :). Jestli jsem tedy někde spatřovala obapolnou jízlivost a konflikty, bylo to vždy Praha vs. všechen ostatní "venkov" a to HLAVNĚ mezi řidiči aut! Identifikují se podle značky (což při dnešním kupování aut po bazarech přestává být ideální :))) a hlasitě se nenávidí v zácpách v Praze, na parkovištích v Mnichově Hradišti i u fotbalového hřišťátka na Vystrkově. A mí oblíbení...jste FŠICKNI!!! :o))) Howk.

cvrček
25. 01. 2001
Dát tip
No fuj, co se to tu strhlo. Ale já mám národnost moravskou, i ve staré občance, kde se to psalo jsem ji měl. Ale za žádný svý práva nebojuju, beztak nejspisovnější čeština je na zábřežsku a šumpersku - Morava. Já se v Český republice cítím spokojen. Beztak nás zanedlouho zblajzne spojená Evropa (nebo žeby druhá Velká Morava?).

jorel
24. 01. 2001
Dát tip
jako rodilý příbramák žijící přechodně na dvou adresách v praze, občas v brdech na chalupě, dlouholetý pardubičák a kralupák nad vltavou se dobrovolně zříkám účasti a jdu se věnovat dikuzi o národní identytě smíchova a rdalic ,o))

jorel
24. 01. 2001
Dát tip
hrubky berte jako snahu o diferenciaci jazyka (jeden z atributu naroda...)

Merle
22. 01. 2001
Dát tip
nemám rád pražáky, nemám rád moraváky, nemám rád slováky, ani čechy. vlastně nemám rád vůbec žádný lidi... teda pokud budu generalizovat. do tohhle se zapojovat nebudu

Vojtek
22. 01. 2001
Dát tip
Bez komentáře...

Bříza
22. 01. 2001
Dát tip
pape: asi žiju v jiný Praze, než ostatní ... což je možný... ale já se tady fakticky ještě nikdy neocitl v prostředí, které by mne nutilo na nepražáky koukat, jako na jakékoli poštovní zásilky z venkova. (kromě jistého lokálpatriotismu, který rád přiznávám, neboť Praha umí být i krásná...) Sám jsem se narodil a strávil dětství na venkově - a již tehdy jsem byl tamním příbuzenstvem indoktrinován jako dětsko ve smyslu: " .....nojóóó "Pražáci..."... "lufťáci" ... do lesa choděj nemožně oblečený - zvlášť ta fiflena na jehlovejch podpatcích - no vidělas jí- jak se voblíká ?! - hotová flundra !!! plaší zvěř, pohazujou odpadky, mejou škodovky v lučních bystřinkách a skupujou chalupy ve vesnicích, který pomalu vymíraj.... půdu nikdo neobdělává ..." - a to jsme byli HLUBOKO ve středních Čechách !!!! Z Tvého pohledu na předměstí Prahy .... Chci tím říct, abyste si u Vás na Moravě nenechali kazit optiku a nehledali za jevy, které jsou původu "sociálně-civilizačního", jevy původu "národnostního". Pro tenhle omyl už v historii teklo dost krve a nadělalo se nebetyčně pitomostí (naposledy rozvrácení Československa...)

papouch
22. 01. 2001
Dát tip
Břízáčku, tak to Ti přeju, že máš kolem sebe takový lidičky. :-) Já bohužel bojuju s pražskou nadutostí téměř každý den :-( dost už

J
21. 01. 2001
Dát tip
Nechci to číst až do konce. Viz Sadaf, Bříza a JiKo Cavalerovi. :o)

Rivka
21. 01. 2001
Dát tip
Tak já už se na tebe nezlobím:))) *! :)))

poorboy
21. 01. 2001
Dát tip
pět sirot vyslanců z hamrů vracelo se domů v bartovské haredně pivko si dali s rozbitou lebkou z ní vyletěli ven konec nacionalistů na starých hamrech - - -.

Rastin
20. 01. 2001
Dát tip
Dobře. Není moc co dodávat. Nejvíce se přikláním k Miroslawkovi. Historie je po muzice mým největším koníčkem, zjistoval jsem rod svých otců. Dostal jsem se daleko v čase, v prostoru "jen" na Slovácko. Žiju v Olomouci a jsem Moravanem - to i úředně. Ale žil jsem i v Čechách (Písecko, Čáslavsko) a narodil jsem se na Slovensku (Humenné). Je to krásné, tak rozmanité stavby, zvyky, nářečí, i povahy. Buďme rádi, že to tak je.

clovrdik
20. 01. 2001
Dát tip
fox, aha, tak to jo, nepochopil jsem tu ironii. ono totiž existuje dost lidí, kteří to tak myslí vážně :-)

papouch
20. 01. 2001
Dát tip
Rivka.: Rivko, Rivinko, ouvejjj. ... jak to -- jak to říct .... -.-- nééé nechoď se hrabat :-) jen jsem chtěl naznačit náš pocit, ale i soucítění a uvědomění, prostě - - neníčlověkten abyzavděčliselidmvšem - a -- - - a - každej má sou náturu danou (i) prostředím. A nemůžu mít nerad človíčka jen pro to, že se narodil třeba ve Rwandě-Burundi :-))))) Stejnětak mají pražáci svý prostředíčko, nutící je hledět na nepražáky jako na "balíky z venkova". (opakuju po třetí Nenene, zdaleka ne všichni jsou takoví!!!!). Jen jsem se sanžil to vysvětlit. Nemysím to zle. Stejnětak asi nevysvětlím pocit moravského ukřivdění, jehož centrum je, nepopírám, v Brně. Ha, a klaďme si otázku.. proč? :-))))) néééééé, dost. Nechal jsem se belbě Keprtem vyprovokovat. :-)) Hunťa punťa blebleble ..... Rivko, mám Tě rád. Fňuk. :-))))

papouch
20. 01. 2001
Dát tip
Pája.: jujky čokoládovou?? Tu já nejrač!! :-))) Slivovici nemám. Ale mám meruňu, třešňu a višňu. Vynikající. Říkáš drrráždivá? Obtloustlá bobulka? A máš něco v živůtku? Jejjjj ... grrrrrrrrrrrr whauwww.....Achch. whawwwww uáááááááá krrrrrrruci...... :-)))))

Miracleion
19. 01. 2001
Dát tip
Sadaf!!!!!!!!!! *S-A-D-A-F* /SOUHLASEEM S TEBOU 100%ně/ Já jsem hradečák (teda Pražáko-pardubičáko-hradečáko-ústečák ... totiž otec Pražák, matka Ústečačka, já narozen v Pardubicích /totiž on byl v Hradci na porodnici sanitární den, tak jsem si musel v mamince vytrpět ještě jízdu do Pardubické porodnice [na tu znám mimochodem docela prima sprostou písničku...] - protože už tehdá jsme bydleli v HK, já jsem tam taky chodil do všech škol [mimo vejšky, na níž teď chodím v Praze]/ a bratr už úplnej plnokrevnej hradečák jak poleno) a mám rááád fšechny Pardubičáky, jsou stejný jako my. /Velevážené publikum nechť si prosím povšimne záměrně chybně napsaného malého h v "hradečák", čímž se autor snažil akcentovat - sebemrskačsky - velkou tu literu ve slově "Pardubičáky"...)/. Stejně tak jsme stejný my šici ostatní navzájem (jenom některý vozej prašskejm přeebuznejm častějc pálenku než jiný [obecně tedy někdo z východu]; jiný maj zase do genomu zakalkulováno, že poňváč se jejich předkové kapánek víc vopalovaly, tak mají na úrovni melanocytů v podkoží více pigmentu takže efektivněji a tudíž snáze si dovytvářejí vitamín D v chemické reakci za účasti energie slunečního světla [prostě naši černí spoluobčané]). Tak se mějme rádi a dle návodu Prof. Doc. Ing. RNDr. JUC. MUS. Papagaye C.Sc. et al., /vydáno dne 18.01.2001 na Písmáku jako příspěvek k tomudle srazu (sic! Mahoney - peskuj autora že to nedal pod jimou kategorii)/ - tj. posílejme si ty sluníčka (což musím ukřivděně podotknout teda jako neumim)! Ju? :-))) :-)))))))))))))))))))))))) Kdo todle rozluští a celý pochopí a absorbuje (zvlášť jsem si teda vyhrával s těma závorkama - luštitelům doporučuji škrtat a absorbovat postupně) tak vode mně dostane pusinku (pánové čokoládovou foukanou /pro recepty si choďte k mojí babiččce - adresa: Marie Kolenská, Zamenhofova 1010, 500 02 HK/, dámy sladkou kontaktní /telef. GSM: +420-0608-160-492). :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Miroslawek
19. 01. 2001
Dát tip
Ramiz: ohledně toho jazyka pleteš se velmi

Albireo
19. 01. 2001
Dát tip
Míwa má pravdu, že jazyk nemusí být rozhodující, třeba Němci a Rakušané jsou dva národy, zatímco příslušnící belgického národa mluví dílem francouzsky (Valoni) a dílem holandsky (Vlámové). Plně však stojím za názorem, že příslušnost k určitému regionu ještě neznamená existenci národa.

Miroslawek
19. 01. 2001
Dát tip
Albi: Není belgický národ, jsou Valoni a Vlámové. Pokud vím, uvažují o federaci. Nejlepší příklad jsou Srbové a Chorvati. Jen ať někdo zkusí nějakému Srbovi či Chorvatovi říct, že jsou spolu jeden národ, protože mají stejný jazyk ;o)))

Regis
19. 01. 2001
Dát tip
MM :-) Tynic :-) Hastaca muye a pidarkyk, tojufimojaca... ;-)

fox
19. 01. 2001
Dát tip
ja sem evropan z postkomunisticke zeme pred vstupem do EU

Albireo
19. 01. 2001
Dát tip
Míwo, pokud vím, tak Belgičané se za národ považují, i když půlka jsou Vlámové a půlka Valoni. Viz např. Slovník národů světa (nebo tak nějak se to jmenovalo; sice ideologicky poplatné době vzniku, ale faktografické údaje cenné.) I když uznávám, že je to trochu problematické, protože slovo "nationality" znamená "národnost" i "státní příslušnost".

clovrdik
19. 01. 2001
Dát tip
fox, to je věta jak z novodobý uvědomělý občanský nauky, uff !

Amitabha
19. 01. 2001
Dát tip
Belgie prece je federace, nemyslim, ze se berou za 'belgicky narod', spis je to mysleno jako statni prislusnost, narodnostne jsou to Vlamove (Vlamingen) a Valonove (Wallonnes) a je spousta Vlamu co by se od (chudsi) Valonie nejradsi oddelili, ve Vlamske casti je jedna extremne pravicova strana 'Vlaams Blok' ktera je silne proti cizincum a proti Valonum zvlast.

racek
19. 01. 2001
Dát tip
Říká se, aspoň teda Pražačky-Češky-kolegyně-kamarádky to říkají, že nejlepší chlapi v republice jsou na Moravě a v Brně obzvlášť. Můžu to potvrdit z nejedné vlastní zkušenosti, ovšem TAKHLE MOOOC!!!! zajímavých a /za/milováníhodných chlapů znám i v Čechách...od Aše až po Jihlavu a od Děčína po Dolní Dvořiště. Takový statný šumavský dub taky není k zahození...anebo Pražáci...Kladeňáci...pánové z Hradce, Pardubic, Svitav...odkudkoliv...Já třeba jsem narozená v Praze, ale oba moji rodiče a vůbec předci, kam paměť sahá, žili na ČM Vysočině u Havl.Brodu...Od kraje vesnice, kde se narodila máma, je hranice Moravy jen pět kilometrů...Nezbývá mi než zvolat: Muži, mám Vás ráda, ať jste odkudkoliv, teda když za to stojíte...Mějte mě rádi taky...!!!/Týká se samozřejmě i žen/.Zora, za svobodna Janáčková, což je též údajně běžné moravské příjmení

Prokletí
19. 01. 2001
Dát tip
viz clovrdik... a stejně jsem hlavně člověk, je mi jedno esi ste černý, bílí, zelený z Moravy či co.... sám jsem na Moravě dlouho žil a dodnes tam kouskem žiju,,, je mi líto věškerých mzilidských diferenciací m.

fox
19. 01. 2001
Dát tip
clovrdik: no jo ten humor ta ironie to z te vety vycist neslo

Cavalera
18. 01. 2001
Dát tip
Vždycky jsem si myslel že "moravané" jsou obyvateli České republiky. Hm je to menšina ... tak děte třeba do predele kreténi nacionalistický!

clovrdik
18. 01. 2001
Dát tip
A já pořád žiju v Československu, takže jsem Čechoslovák. A nebo Čchomoravanslovák ? No to jsem z toho asi debíl.

Albireo
18. 01. 2001
Dát tip
Já jsem sice Moravan, ale "moravskou" národnost považuji za blbost. Mluvíme česky (brněnský "hantec", i když ho mám rád, na tom nic nezmění), nežijeme odděleně od Čechů, a tak jsme národnosti české. Morava je pojem zeměpisný, i když by z něj někteří "moravisté" chtěli vytřískat politický kapitál a koryta. To by za chvíli někdo mohl zavádět národnost národnost kyjovskou, židenickou nebo starohamerskou (pro těch pět vzlykajících sirot).

Miroslawek
18. 01. 2001
Dát tip
Přednáška může být jistě zajímavá, ale vzhledem k pořadateli? Nevím, mám-li považovat MNK už vzhledem k názvu za seriózní organizaci. Mají tam svého Mandelu? A nebude to jen pro bílé? Cavalera: Osobně rovněž nemám rád nacionalistické poblázněnce z politických pidistran, kteří zneužívají národnostních otázek ku svému prospěchu. Nicméně milý Cavalero, ač mé národnostní cítění je velmi slabé, musím přiznat, že pokud se cítím něčím být tak spíše Moravanem než Čechem. Jak z Tvé pohrdlivé poznámky mimovolně vyplývá s některými poprděnými Čecháčky nemám a nechci mít nic společného. clovrdik: a nebo tak

Print
18. 01. 2001
Dát tip
Míwo!:-))) Moc hezky jsi to řekl!:-)))

Bříza
18. 01. 2001
Dát tip
To Cavalera: hmmm - těžká volba kdo je odpudivější..... zda nacionalista(nemyslím vlastence), nebo hrubián ....

Sadaf
18. 01. 2001
Dát tip
Ano,to jsme my lidé... Hádáme se o prkotinách a vůbec si neuvědujeme,že nás taky ta naše země(koule) může pěkně někde vysadit a nazdar nazdárkové!!! Až se domluvíte,dejte vědět,za rok se budu vracet.... Tak buďme rádi,že tu kouli máme,a ať jsme odtud nebo odtamtud,stejně nemáme kam utéct... Hezký pobyt na planetě Země přeje sadaf:-)))

hermit
18. 01. 2001
Dát tip
Mmmm... a co já... bůůů... jsem z Jihlavy, to není ani na Moravě ani v Čechách... to je u nás doma...

cloviecik_3
18. 01. 2001
Dát tip
chapu obe strany mam pocit ze mi je jedno jestli sem slovenka ceska nebo moravacka (jsem totiz poloslovanka poloceska a k tomu vsemu momentalne ziju v brne) ale na druhy strane chapu lidi kteri si chteji rikat moravaci ze je sere kdyz jim to nekdo upira, nam slovakum to za uherska bylo taky upirany a moc se nam to nelibilo, dopadlo to tak ze sme otamtad pro prilezitosto odesli, takze je podle mne lepsi dovolit moravanum at si tak rikaji oni pak nebudou mit pocit ze aby si neci zachovali musi odejit ze sveho statu, jako sme tomeli my slovaci uz vickrat (bohuzel) - ja sem take privrzenec nedeleni, netrhani atd

Cavalera
18. 01. 2001
Dát tip
Tady přece nikdo neupírá Moravanům na to, aby si tak říkali. Alespoň já jsem mluvil a těch nacionálních idiotech, co vyřvávaj stupidní žvásty. Ať se třeba trhnou a založej vlastní stát. Pokud někomu vadí, že stát se jmenuje stejně jako jedna část jeho obyvatel, ať se třeba jmenuje Brum-brumsko a budeme všichni Bru-brumřané. Ostatně i v Čechách jsou národnostní menšiny, které si přesto říkají Češi a svou "odlišnost" dávají najevo svými zvyky, svátky apod. Nevyřvávají nacionalistická hesla, neburcují národ k rozdělení, nedělaj ze sebe ukřivděný. Celej "moravskej" problém je politická sračka, která někomu vyhovuje. Bříza: nemám ve zvyku se schovávat za uhlazená slova. Znám tolik lidí co nikdy neřekli sprostý slovo a jsou to SVINĚ nad SVINĚ! Jo radši budu hrubiánem a mluvit jak mi zobák narost, než tím ostatním svinstvem okolo. Miroslawek: jestli t, že pohrdám nacionalistickými žvanili je poprděnost, takl jsem tím nejpoprděnějším člověkem týhle republiky.

papouch
18. 01. 2001
Dát tip
Míwo, já myslel, že Tys Slezan? :-) Já JSEM Moravan. (Ne, že se "cítím...") A jsem na to hrdý. Ale nevyřvávám to !! Albi.: Morava není jen země, je to i národ. Obrazně řečeno - nepřišli jsme sem v jednom houfu současně s praotcem Čechem. Je několik odborných studií (historických, vykopávkových, všelijakých kterým papoušek nerozumí, ba i anatomická ! ) tento fakt dokazujících. Brněnskej hantec do toho nepleťte, prosím. Ten s touhle otázkou nemá nic společného. Nepleťte si prosím pojmy. Na našem územíčku jsou tři "hlavní" národy. Češi, Moravané a Slezané. Hanáci přece nejsou národ! Hanáci jsou Moravané, stejně tak jako třeba Horňáci (Drahanská vrchovina). (((Hohóo, řekneš-li Hanákovi, že je Čech, nedobře dopadneš... :-))) Jak se těmto menším skupinám v rámci národa říká mi vypadlo ... odborné slovo ... pomóc.. :-)) Cavalera.: z tebe je mi smutno. Právě takoví hulváti jako ty popuzují ty vyštengrovatelnější typy národa napadeného aby se bránili. Jak si můžeš vůbec tohle dovolit?? Jak můžeš, když my, tady (!) na Moravě říkáme "my jsme Moravané"... jak můžeš říct ty, tam (!) v Praze "ne, vy nejste Moravané a jestli si to o sobě myslíte, tak dite do prdele, kreténi" ??!?! Typická pražská velkopanská nabubřelost. Zaprděný čechismus. Díky Míwo :-) Jak si může třeba dovolit říct hlasatel veřejnoprávního rozhlasu pitomost typu "AŽ z Moravy"... když dotyčný je ze Žďáru nad Sázavou? Třeba Prachatice jsou od Prahy dál a u nich AŽ neřekne. Když to přeženu - to svědčí o tom, že pražáci mají zafixováno Praha je velkoměsto a Morava je buš, kde běhají opice a vozíme odtud víno a klobásy. .. :-)) Hergot to jsem se rozohnil :-)) Nééé - - - jen jsem chtěl říct - - nemám rád jakýkoliv fanatismus (ani moravofanatismus), ale je mi líto, když někdo mě namyšleně pošle do prdele, jenom proto, že on je nadřazená pražská rasa, která rozhodla o tom, že žádná Morava není. POZOR! Zdaleka zdaleka néé všichni jsou takoví. Ale těch pár nafuněnců to všechno pokazí.. Stejnětak jako dokáže pokazit "věci" pár moravofanatiků, kteří si z toho udělali koryto. Ale prát se pro myšlenku "moravismu" absolutně nehodlám. Já prostě Moravan jsem a budu, i kdyby nějakej korytník v padlamentu svévolně rozhodl, že nejsem :-)) A teď o něčem trošku jiném - V moderní době jsme všichni už TAK pomíchaní, že nikdo nemůže říct, že má čistou národnost :-))) Krucinál, to jsem se rozkecal :-)) buďme v pohodě a buďme na sebe slušní a posílejme si sluníčka   ¤ Jo .... a mimichodem .... všichni jsme Keltové .....vlastně JSTE .... protože já jsem Etrusk :-))

Sadaf
18. 01. 2001
Dát tip
A já jsem Saša Kameš řízením osudu a lásky narozený na Kladně a kdo jsi slušný buď mi přítelem i kdyby jsi byl z Alfa Centaury... Lidi zlatí,vždyť se hádáte o hovnu:-)))

papouch
18. 01. 2001
Dát tip
jo, než jsem to všechno naklofal, tak přibylo více příspěvků--- Cavalera.: oukej, tvůj následný příspěvek vysvětluje -- dobrá. Ale ten tvůj první vyzněl zcela kategoricky a dotknul se i mne, kterej není vyřvávač. Mýlíš se v tom,. že "moravskej" problém je politická sračka. Částečně. Nepochopils totiž to hlavní, z čeho to vzniká. A tím je pocit křivdy na národu. Pocit odstrčení na druhý místo. Pocit ponížení. Pocit, který zažívám denně, třeba když řídím síť v celé ČR z Brna (protože naše centrum dohledu je v Brně) a při nějakým průseru telekomák z Prahy, kterej by mi měl bejt rovnocenným partnerem. mi dává ostentativně najevo -co ty prde z provincie můžeš vědět o síti- ... přitom si sám nevidí ani do Berouna ... Za bolševika se vykládal vtip ... národní kolotoč: Češi se vozí, Slováci vybírají a Moraváci točí ... Ale to pražák nikdy nepochopí, protože on se už narodil ve svém prostředí a nevímá to. A proto se na něj nezlobím i tak ho mám rád :-) héééééééj !!!! A DOST !!!! Tohle nemá s literaturou a s básničkama PRANIC společného :-))) už držím zobák mějte se sluníčkovitě :-))   ¤

Cavalera
18. 01. 2001
Dát tip
papouchu: Tvůj první komentář mě naštval .. ovšem naštěstí jsem si přečet Tvůj druhý o něco dříve než Ty ten můj-)) Jasně, to o čem mluvíš je pravda. S jednou výhradou. Nejsem Pražák a namyšlený, arogantní Pražáci, který si myslej, že jsou bůh ví co a oni si to v řadě případů myslí, poněvadž odněkud pochytili pojem "pražského nadčlověka", mě serou stejně jako většinu tohodle národa. A ještě v Telecomu jsou vůbec podivný poměry co se týká vedení a rozhodování .. to je taky podnik, že mu jen tak rovno není ...

Pája
18. 01. 2001
Dát tip
Papouchu::::::::: V tom svém prvním příspěvku jsi se nějak rozjel! Pojď si to se mnou vyřídit ústně! Jsem Pražačka Pája A mám své pražské velkopanské nabubřelosti dost. Co myslíš, že to zanmená? Že jí mám hodně, nebo že s ní chci skoncovat? Ty jsi mě ale naštval. Já vím, žes to tak nemyslel a nemyslel si tím mě. Ale odmalička mi někdo cpe do hlavy, že jsem pitomej Pražák. Sakra, já bych se taky chtěla narodit třeba třeba na Moravě. Málem (málem!) jsi mě rozplakal. Ty jeden, nabubřelej Moraváku. Zvu tě na kolotoč a budu točit. O co, že se budeš bát!!!

Pája
18. 01. 2001
Dát tip
Mám také pocit ponížení. Vždyť nejsem víc než pitomej Pražák. Zapomněla jsem na avízo.

Bříza
18. 01. 2001
Dát tip
já se asi oběsím ... bydlím v Praze - což znamená, že jsem velký pán ... nemluvím sprostě, což je neklamnou známkou toho, že jsem svině .... a mám rád Moravany stejně jako Čechy a Slováky, což svědčí o mém naprostém nedostatku vlastenectví ... prostě... beznadějnej případ ....

Sadaf
18. 01. 2001
Dát tip
Lidi,já se vam divim,hlavou kroutim.... Nejlepší jsou Kladeňáci to jsou pane ,jiní máci:-)))) A do sebe,je nás hodně a koulezemě by to nemusela za chvíli unést:-)))

Miroslawek
18. 01. 2001
Dát tip
Bříza: spíš beznadějnej kořen ;o)))

papouch
18. 01. 2001
Dát tip
Bříza, Cavalera.: já jenom zopakuju a zdůrazním POZOR! Zdaleka zdaleka néé všichni jsou takoví. Ale těch pár nafuněnců to všechno pokazí.. Stejnětak jako dokáže pokazit "věci" pár moravofanatiků ¨....... mám vás rád, lidičci :-) Pája.: ústně? To jako že se budeme líbat?? Jóóó to beru :-)))) Já nebubřím. Hubnu. :-) A s tím kolotočem to taky beru. A taky houpačky a střelnici a cukrovou vatu a zmrzlinu a... :-))

JiKo
18. 01. 2001
Dát tip
Sem to ani nečet jen pár k letmo zahlédnutému Cavalera:. Víš, že člověk může současně nebýt svině a nemluvit hrubě? Papouch: Též sem pro keltskou teorii, ale není to zas až tak jisté Jsem původem ze Znojma, hrdý to ano, ale ne nacionalista. Mě je v podstatě jedno ve které části bydlím. Na mých kořenech to nic nezmění a moravák si říkám normálně, ale nelpím na tom aby mě tak oslovovali i ostatní. Svou republiku JiKoLand založit nechystám... Kardinální otázka A NENÍ TO VŠECHNO JEDNO?

Vio
18. 01. 2001
Dát tip
My sme Valaši, jedna rodina, valašské hory, sú naša otčina... a kdo je víc? ;-)))) Ad absurdum... Souhlas s papouškem, Břízíkem a Míwou, ale pozor na generalizování!!!! P.S. Pájo, chceš adoptovat či konvertovat či tak něco? ;-)))

Miroslawek
18. 01. 2001
Dát tip
Vio: General Krytors ani General Lunetic tu nejsou, tak neboj.

Miroslawek
18. 01. 2001
Dát tip
Malý exkurs pro papoucha: Slezani jsou až za řekou. Ono máme Slezskou a Moravskou Ostravu. Ostrava-Přívoz a vlastně i Pustkovec, kde momentálně přežívám, jsou na Moravě. A konečně stejně jsem z Olomouce a náš rod z dědečkovy strany pochází ze Zábřehu na Moravě, kam přišel z Uherského Ostrohu, když tam kterýsi předek propil grunt... a takhle bych to mohl vysledovat až do Turecka (vážně). Z matčiny strany je to okolí Vyškova na Moravě. Vůbec po nejrůznějších přeslicích tam mám tolik příměsí, že si připadám spíš jako pouliční směska než jako příslušník nějaké národnosti... Poláci, Němci, Rusíni, Maďaři. Takže asi nejspíš budu člověk - navzdory všem čechům.

Pája
18. 01. 2001
Dát tip
Papouch: nevíš, člověče (...he...nebo co, a k čertu, pořád všude vystupuješ jako papouch a to nejen svym pojmenovaním, ale i reakcemi v kritikách a najednou...) do čeho jdeš........mám ráda papoušky i lidi. Vio: tak něco... Tak něco? Co třeba? Ách, máte někdo domácí slivovici na ochutnání? Bylo by mi v zatuchlé (leč přesto krásné) Praze pěkně moravsky.

Pája
18. 01. 2001
Dát tip
Papouch: nevíš, člověče (...he...nebo co, a k čertu, pořád všude vystupuješ jako papouch a to nejen svym pojmenovaním, ale i reakcemi v kritikách a najednou...) do čeho jdeš........mám ráda papoušky i lidi. Vio: tak něco... Tak něco? Co třeba? Ách, máte někdo domácí slivovici na ochutnání? Bylo by mi v zatuchlé (leč přesto krásné) Praze pěkně moravsky.

Miroslawek
18. 01. 2001
Dát tip
Pája: vůbec nic ve zlém ... jen takový pohled. Víš, už s tou slivovicí předvádíš klasickou pražskou představu Moravy, jako slivovico-vinného ráje vznášejícího se neustále v oparu a Moravanů, jako zemitých, obtloustlých a dobromyslných strejců v krojích, kteří pokud se rovnou nevláčejí s demižónem, mají v záňadří ukrytou alespoň ploskoňu. Někdy nás dráždíte nevědomky a bez zlého úmyslu, nicméně někteří z nás jsou už na to mírně a jiní nemírně alergičtí.

Pája
18. 01. 2001
Dát tip
To bylo přece schválně... Odpusť.

Pája
18. 01. 2001
Dát tip
Zapomněla jsem napsat, že ta předchozí zpráva je pro Miroslawka. A co jsi obtlouslý a zemitý a hlavně dobromyslný a máš něco v záňadří? Ne, ne, už tě nebudu dráždit.... Mám slivovici. V Čechách pálenou. Mám ji ráda a jsem obtloustlá, dobromyslná a dráždivá.

papouch
18. 01. 2001
Dát tip
Pája.: Míwa přece ví, že to nebylo schválně. Právě - on to chtěl vysvětlit... aale dost už. A co se týče toho... papoušek jsem, když se to hodí. Ale když přijde na líbání, jde zobák stranou... :-) Takový papouškodlak. :-))) Jakou máš ráda zmrzlinu?

Vio
18. 01. 2001
Dát tip
Pájo, měl jsem od taťky, ale už došla :-(

Pája
18. 01. 2001
Dát tip
Papouch: čokoládovou, ale kdybys měl nějakou ptačízobovou....Ráda vyzkouším. Vio: I ty jeden! Sama došla?

Vio
18. 01. 2001
Dát tip
Pájo, používám to jako lék a teď je to samá chřipka ;-)))

MrSasa
18. 01. 2001
Dát tip
Véééééééééééélkáááááááááá Morava!!! Zasraný Čehúni!!!

Cavalera
18. 01. 2001
Dát tip
Trala la trala la .... brm brm brm brrrrrrrmmmm

Amitabha
18. 01. 2001
Dát tip
Ja jsem obcanka planety Zeme a vsichni jsou moje sestry a moji bratri. Mam vas rada!!!!!!!

Tynic
18. 01. 2001
Dát tip
Cítím se být v první řadě člověkem, poté Evropanem, poté občanem České republiky a poté Moravákem ! ;o))) ALe je to stejně FUCK... Na pivo si zajdu s každým s kým si rozumím (ale nesmí říkat : Mejdlo, vokno a REJŽE !!! ;o)))) Ale otvírá se mi kudla v kapse, když slyším, že u nás v "Čechách" na Ostravsku ....... U nás v "Čechách" v Brně atd, atd... Když tak aspoň v České republice ! Nebo ono sporné v "česku"... Cavalera : dávej si pozor na jazyk...ten Tvůj bývá rychlejší rozumu... Mějte se krásně :o)

Cavalera
18. 01. 2001
Dát tip
JiKo: vím, taky neříkám všichni, nýbrž že znám ...... hu húúúúúúú rozdíííííllll .. hu húúúúúúúú to nevaaaaaaaaa ..... Stejně je to krásný, já napíšu ať dou nacionalisti kamsi ... a co se z toho nevyklube chi chi .. obačanská válka ... no jen se perte a žerte milí nacionálníčci:-))))) MrSasa ... hu hu hu húúúúúúú ta dap ta dam .....

Rivka
18. 01. 2001
Dát tip
Boha jeho... tak jsem si původně říkala - takhle to přece NEMůŽE fungovat, aspoň tady ne... a vono jo. A zase a zase a zase. papouch: Nic proti tobě. Nic proti Moravě, nic proti Moravanům. Leč stejně jako tebe štvou projevy hlasatele, mě dost rozesmutnilo - "Ale to pražák nikdy nepochopí, protože on se už narodil ve svém prostředí a nevímá to. A proto se na něj nezlobím i tak ho mám rád"... Poníženě děkuju... jdu se zakopat. Jo - mám vás ráda...

bláhovey
18. 01. 2001
Dát tip
Sadáfku, *******!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Břízko: ***!!! Rivko: **!! P.S. já pocházím z Chebu a v historii města bylo období, kdy se cca ob 1-5 let měnila příslušnost ke státu: jednou u němců, pak zpátky do čech, a zas k němcům... myslím že se to otočilo asi desetkrát :-)) ale je to už dávno a dneska o tom skoro nikdo ani neví... a já? já jsem přece čech :-)) (a prarodiče, původem ze slovenska, sem přicestovali z rumunska :-))

bláhovey
18. 01. 2001
Dát tip
proč žlutá? je stejně nesmyslná jako celá tahle debata :-))

Cavalera
18. 01. 2001
Dát tip
Tynic: ještě jednou díky za takřka otcovskou radu. Zkusím, ale neslibuju, rozumu jsem moc nepobral a ten co jsem dostal k vánocům vyprchal na silvestra se šampaňským. :-))

Pokud si pamatuji ze školy, tak národ je mimo jiné charakterizován také tím, že má svůj vlastní jazyk. A ten máme všichni (ať už Češi, Moravané nebo Slezané) stejný. Takže z tohoto hlediska se domnívám, že jsme všichni jeden národ. Ať si ale každý říká jak chce(já jsem například Čechomoravoázerbajdžánec:-). Myslím, že užitečnější by bylo, aby jsme se místo handrkování o to, kdo koho šidí, na koho je povýšenej:-)(jsem z Prahy) a jiné blbosti, starali o to, abychom neříkali supermarket, Big billa nebo handsfree. Tolik za mě, puristu Čechomoravoázerbájdžánce, Ramize Achundova

Teď jsem si to po sobě přečetl a tvar aby jsme se opravdu stojí za to:-).Oprava: abychom:-)))

MM
18. 01. 2001
Dát tip
aspoň, že nás, Poláků, se tato debata netýká. :) ale užijte si to.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru