Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBrodím se mrtvolkami
Výběr: Print, hai_mal
28. 11. 2005
22
1
2463
Autor
JardaCH
Brodím se mrtvolkami listů
Sám v sobě napůl mrtvý jsem
Nevěřím Ďáblu ani Kristu
Od vrat jsem vyhnal jehovistu
Sám sebou byl jsem okraden
Všude se mlha rozprostřela
Jak závoj Panny Marie
Já utírám si krůpěj z čela
Už ani nevím kdy je včera
Nikdo se neptá: Co ti je?
Proříznou mlhu reflektory
Jdu známou cestou do kraje
Taky se nikdy neptám sorry
A teď tu píšu divnou story
O tom že ve mně mlha je
1 názor
Brodím se mrtvolkami listů
Sám v sobě napůl mrtvý jsem
Nevěřím Ďáblu ani Kristu
Od vrat jsem vyhnal jehovistu
Sám sebou byl jsem okraden
je to krajsie, nez sa moze na prvy pohlad zdat....:-) tipnem si na teba
Díky za komentáře i za tip. Také jsem se u tebe stavěl, ale toho času je žalostně málo, a jeho toho tolik, co by člověk chtěl a měl v tomhle zatraceném životě stihnout.
Ad Zbora: Ono je otázka, co je míněno smrtelně vážně. Myslím, že jediná smrtelně vážná věc je smrt. A tam končí veškerá sranda. Takže vše ostatní... Jinak jsem rád, že si neosobuješ právo rozhodovat, co je dobré a co ne. Prostě se ti má básnička nelíbí. To je věc názoru a je třeba ho respektovat.
Ad Diana: Dík za optání, pochvalu i tip. Teď je mi jako v práci a večer (doufám) mi bude jako v hospodě.
Ad BAD_GIRL Díky. Vím, že takovéhle se dneska už moc nenosí, ale já to jinak neumím nebo mě to spíš jinak nebaví.
No, nevím, jestli moje výplody, jsou zrovna DOBRÁ tvorba. Každopádně díky. Měl jsem spíš na mysli, že je spíš v módě volný verš, a čím méně srozutelný, tím lépe.
Znám...ale velmi povrchně...i když tento jeho text mi snad i něco říká, příjde mi strojený (což je opět věcí názoru) ...k dílku jsem napsal svůj postřeh, který neprezentuju jako neotřesitelný fakt...prostě na mě básnička nepůsobí dobře. Ano, bezesporu mám rád nadsázku, lehkou ironii a hlavně nadhled...nevýhodou komunikace na podobných serverech je ovšem fakt, že nevidíš autorovi do tváře, takže nepostřehneš mimiku, přičemž nejsi schopna rozumět neverbální komunikaci...to samé se dá říci o hlase...abych osvětlil mou reakci: Dílko je zařazeno do kategorie vázané verše a autor u něj stojí o hlubší kritiku...tudíž jsem nejspíš ŠPATNĚ odhadl, že je text myšlen smrtelně vážně...čemuž odpovídala má reakce. Jsou v něm totiž okamžiky, které zjevně podléhají potřebě vázaného verše...některé až velmi nápadně, přičemž pro další vývoj díla nemají pražádný význam (např: Já utírám si krůpěj z čela) Pokud by básnička byla zařazena do kategorie blbůstky, pravděpodobně bych nic nařešil a zajásal. Mimochodem...i když rytmus není špatný (naopak se mi líbí, že není absolutně přesný, protože neukolébává) k dokonalosti má opravdu daleko.
Hezký večer přeju :o)
Zeptám se aspoň já: tak co ti je?
Báseň skvělá. Mně se líbí opravdu moc. Líbí se mi obraty, verše i rytmus. T****
tři_černí_mravenci
01. 12. 2005
Líbí se mi nápad i jeho zpracování...forma na druhou stranu vůbec...říkankový rytmus i rýmy na údernosti moc nepřidají...působí spíš legračně a vesele, což se mi ve vztahu k tématu nezdá solidní. Zase...možná jako písňový text...i když nevím, jak by se v něm projevila rytmická přesmyčka v poslední strofě :o)
_Rebelka11
29. 11. 2005
dovolila bych si si myslet, že kdyby se to jmenovalo Mlha, mělo by to o dost menší čtenost :o) ale to není nic proti ničemu
mi se to vcelku líbí, né že by to sice bylo kdovíjak originální, ale zasejc je to srozumitelný a může to vzbuzovat souznění. a třeba i tu přítulnou depku, dyk proč né :)
*
Chytrá holka. Jo, ten název je účelovej, kdybych to někdy vydal, asi bych spíš použil tu Mlhu. A ono je dost těžké napsat po těch tisíciletích, co se píše, něco opravdu originálního. No já to zkusím. Třeba: ifhuihiojhýtržřdfgsdvfjhuig, to asi ještě nikdo nenapsal, ale zase, že bych to musel číst...
... sice sem si právě málem pořídil jednu přítulnou depku ... ale sepsaný to máš moc hezky ... tomu říkám pocitovka ... ***
Malá_Holka
28. 11. 2005BOB_YARA_1
28. 11. 2005
Tak to sorry, depku jsem nikomu způsobit nechtěl. Ani přítulnou.
Díky za názor.