Ano je, ale takovy obcas zivot byva... ne obcas.
Tak jsem si zas u neceho pobrecela...smutný...hodně smutný...*
vlastně to ani nemá základní atributy povídky
kombinace výpovědi (dopis) a vyprávění ("vypravěč") to ještě nezaručují, ale dejme tomu
nabízí se 3 základní otázky (literárně směřované): čím toto dílo mě nadchlo, čím je revoluční a co stylistická stránka?
1.) nesporná je upřímnost, ale upřímnost je málo na dílo
2.) revoluční bohužel není ničím
3.) stylisticky průměrné (napětí je dáno jednoznačně koncem, který je, jak už zde bylo kolikrát zmíněno, lehce vytušitelný (buď se zabije on, nebo bude mrtvá ona), obrazy dost chabé ("Sluníčko svítí a počasí se chová jako by ani nebyl únor, ale červen. Ptáci zpívají svou nebesky čistou píseň...") - to je málo
chybí tu nějaká esence života - např. dialog, či odbočení od prvoplánované linie - takový, věř mi, život není, tragické mísí se s ironickým, směšným. je to odříznuto od života, ačkoliv je to dobře srozumitelné, z toho čiší základní paradox, pokud budeme Den sv.Valentýna posuzovat dle literárních kritérií
každopádně si cením té upřímnosti, neboť ta mi umožnila nahlédnout na tebou vytvořenou situaci, tvým zrakem
Nicollette moc ti děkuji:o).
když sem si četla tuhle povídku,cítila sem nějakou voňavku ......nějakou pánskou vůni.......nevim jak to vysvětlit,ale bylo to tak krásné,že si to ani vysvětlovat nechci.......povídka je krásná.....já osobně sem ten konec nečekala ani za boha, i když to bylo asi zřejmý ..........a pokud byla až moc sladká (Ruth:) tak ať....něco je sladké,něco je kyselé......*
Teda, ten konec jsem nečekal.... Prostě skvělý, zacloumalo to se mnou.. **
Ach jo, já asi nejsem ten správnej člověk na posuzování tohodle druhu prózy, ale vážně ti ta ručka s cukrem trošku ujela. Dalo se to zachránit koncem (jak už někdo přede mnou navrhoval), ale takhle je to stále průměr. Víš co, podle mě Shakespeare byl King a uměl s jazykem to, co nikdo, takže si moh dovolit jednoduchý příběh, ale my průměrní pisálci se aspoň musíme snažit být originální.
Witch, ano, život opravdu dokáže bolet... a nejen to. Díky
Je to nádherný, napsaný životem, to je znát. Konec je tou nejsmutnější pointou, kterou jsem prostě nečekal - snad cokoliv, tohle mě ale nenapadlo. Pohnulo to se mnou.. a doufám, že mě to i posunulo vpřed ... přenést se přes nástrahy, které nám život klade, ať už se týkají lásky nebo něčeho jiného (ale především lásky, protože co bychom byli bez lásky? - a samozřejmě bez vzpomínek)
Buď zdráv...
Seregil: Díky a moc mě těší, že jsi v té povídce našel co je v ní skryto, pro každého z nás to může být něco jiného. Ano, život přináší nástrahy... bohužel. Díky. Měj se fajn.
Nejak jsem nepostihl tvou myslenku... prosim vysvetli.
Musim priznat, ze me to uplne dostalo!!NECEKALA JSEM takovy konec!!Moc se Ti to povedlo!!!Uzasny!!
Je to pusobive a to je dobre. Nenechalo me to chladnym, naopak mnou projela vlna. Romanticky, pokud jste dva, hm. TIP
matarej... a nebo trosky...
Deltex ... a nebo taky treba ztroskotane basniky... :-)
hmmm, konec opravdu ve stejne smyslu jako muj Melancholicky pribeh... zajimavy.....
Láska děla z lidí básníky
Ahoj, ohlasů máš dost, navíc nepřijdu s ničím novým - vlastně to za mne napsal Miroslawek, ale chtěla jsem napsat, že je na tom textu znát, že je to prožité, ale přesto (a narozdíl od některých jiných) bych - být Tebou - ještě zkusila úpravu, trošku bych to asi zkrátila, aby se neopakovalo... vím, jak je těžké vyjádřit slovy tu bolest k neunesení... navíc aby to bylo stravitelné pro pokud možno všechny čtenáře. Jsi odvážnej, a to se cení!
Sama: Děkuji za radu... pokusím se to nějak upravit - ono totiž - tato verze je hodně stará a povídka vyšla v malé knize a tam už je upravená a zkrácená zhruba na polovinu... zatím nemám moc času na úpravu, ale vynasnažím se. Děkuji. Měj se krásně!
Adletka: Nikoliv, příběh je komponován přesně v závislosti na tom konci...
**...já taky neodhadla konec...
.......ten prolog a potom ten zbytek dílka mi nějak nejdou dohromady....??
A co se týče celkového zpracování a trošku mozaikovité kompozice, dá se říct jen: KRÁSNÉ !!
Ten konec jsem opravdu nečekala, šokující, smutné, snad pravdivé, až moc osobní...bolí to a moc...::(!*
smrk smrk...
to je tak nadherne a smutne*! a asi som naivny, ze sa mi konec nezdal odhadnutelny...
Je to hezke,ale vadi mi tam trosku konec - zda se mi,ze obraz je vykresleny trohu nasilne ve snaze ukoncit pribeh.Adletka
Drakkane, dekuji mockrat - potesi,. kdyz dilo nekoho zaujme! Dekuji
Wopi, dekuji - a ano, mas pravdu, je to dojemne a smutne, ale zivot velmi casto byva takto nekompromisni a nepta se nas, jak moc boli laska. Dekuji
5/5+T+V+O+K
jsi první kdo ode mě tohle hodnocení dostal...Tip, výběr,moje oblíbené a navíc klub...blahopřeji...
přeslazený ani ne... spíš DOST dojemný
Ano, možná je to kýč, ale mě se to líbí. Sentimentální - jak se to vezme, každé dílo je něčím sentimentální. Laciný? Možná! Přesto díky.
jen to poměrně laciný, no smutný, ale vykalkulovaný sentimentální kýč.
Me sere, ze me boli hlava... dik!
Sere mi to, ale nakonec ti ten tip přece jenom dam...
Pic.
Ano, smrt je v jisté formě velmi sladká...
Bylo to sice sladké ale přesto pěkné. *
Ty se měj taky fajn a hlavu vzhůru...není všem dnům konec....(hm zas to tak nevyznělo co?)..ale to je dobrý..ber to tak, že ač já sám mám v tomhle ohledu nejméně co radit a povzbuzovat ( cítím se stejně jako ty)..stejně tak činím...hmmm možná se tak utěšuju taky...:-))))..ale co..je to pravda..hlavu vzhůru! A měj se prima.
Adanedheli děkuji Ti přemnoho a máš jednoduše pravdu... co by byl život bez vzpomínek... neustálá ubíhající mašinerie ve které nelze se zastavit a ohlédnout. Kolikrát to moc bolí - hlavně když si člověk vzpomene, že všechno to krásné je nenávratně pryč. Ještě jednou díky a měj se nádherně!
Ahojda Dexi. Tak jsem se konečně dokopal napdat kritiku...:-) No kdo ten konec odhadl..gratuluji mu...i když jsem také ledacos tušil, ale ne tohle...je to fakt smutný, ale takovej ten život prostě je. Leč na druhou sranu..ne jen smutnej..jak už jsem psal jinde...život má dvě stránky a ty se střídají.
Tvoje dílko je fakt smutnokrásné..řekl bych nemysli na ztracené lásky, ale tohle já dělám pořád ( hlavně na tu jednu), takže by to asi tak nevyznělo. A na druhou stranu....zapomenout na lidi se kterými nám bylo krásně by i přes bolest, kterou si tak způsobujem špatné....co víc psát...asi jen TIP..:-) Ahojda
Ale je to celkem dobrý, líbilo se mně to, ikdyž je to možná trošičkuu na efekt. Nedokážu si ale představit, co bych dělal, když by se to stalo mě. Deltexi, minule si mě vyčítal , že u povídky nemám pointu, zkus se podívat, jaký tam mám ty novější fejetony a řekni mně co Ty na to. Dík.
Lúthien: Děkuji... ano, máš pravdu je to asi smutné... Měj se nádherně. DeX
Diky... budu se snazit! Mej se nadherne! DeX
tak to mě dostalo...je to hodně smutný...hrozně moc smutný...!* a zařazuju do klubu.
Hih, díky ...on život je sám o sobě moc smutnej!
Deltexi: no, mne se to rika, ze, mne se jeste nic opravdu hrozneho nestalo, to jeste uvidim, jak se sezbiram a budu pokracovat se zivotem...
Kazdopadne ti drzim palce, psat urcite umis, tak jen do toho!!
Ne, nestaci mi povidka - vetsinou to je nocni mura, ktera trva 24 hodin denne... neusínající temnota, smutek a bolest - na to bohuzel nstaci jedna povidka, ale kez by... no, nektery lidi se s tim proste vyrovnavaji lepe, jini hure! NEvim, ale pro me to neni "proste se seberu a zivot jde dal", protoze ten zivot pak uz neni takovy jako pred tim, protoze pokazde kus ttoho zivota ztratim...
Ted te tak docela nechapu - co delam? Myslis s cim? S tim, kdyz se s nekym rozejdu. NEvim - obvykle napisu povidku, abych na chvilku unikl z tohodle sveta. Vetsinou se, ale za par mesicu vzpamatuju. Nevim na co presne se ptas! Vysvetli prosim!
Myslela jsem, co delas misto toho 'tvrdackyho povzdechnuti typu "nocotakmichcipnulakocka"' :-)))
... tak vidis, taky se z toho nakonec seberes a zivot jde dal.... tobe staci povidka?? Ja pisu knihu!!!
jooo to az mi chcipne kocka, budu zrala na Prozac....
Ale vazne, Deltexi, co tedy delas a jak to je / bude dal?
já vím ... ale nemohu přece (o)hodnotit ničí zlomené srdce ... to by bylo ode mne pyšné ... a nespravedlivé. Mluvil jsem o literární stránce.
Miroslawek: A ja Ti za to dekuji! Mej se nadherne! DeX
Tohle je na me proste moc smutny, az se mi to stane bude to tezky uder, ale potom se seberu a zivot pujde dal....
Hm, tak to te docela obdivuju...
A co jinyho budu moct delat?
Hm, nevim, ale pro me to neznamena jen tak tvrdacky povzdechnout typu "nocotakmichcipnulakocka".
škoda toho konce ... chtěl jsem napsat, že to znám ... tohle neznám ... nebo i tohle znám ... ale zase jinak ...
je to moc dobře popsané ... možná je trochu škoda, že jen to ... zkusil jsi tomu dát náboj a nápad alespoň pointou ... u některých čtenářů jsi s tím měl úspěch ... u jiných ne ... jako třeba u mne ... i když mne to v první moment trochu překvapilo, na ten druhý z toho onen autorský záměr až příliš čišel. Ovšem stylisticky Ti to jde ... to umíš. Váhám nad TIPem ... doporučit ke čtení bych to měl ... ale jako subjektivní známku literární kvality ... to ještě nevím ..(po)city známkovat totiž neumím a nechci ... zkouším to jen s tím literárním zpracováním. Do klubu to však rozhodně zařadím.
Miroslawek, víš ono to je tak docela o tom zlomenym srdíčku... a to to tenkrát hodně odneslo!...
tim koncem si me prekvapil, uz sem ti chtela davat rady, sladkosti preslazena..
Hm, bolí - moc bolí ten život!
Děkuji moc! Ne, tohle ani tak není o tom kdo je jak morbidní - to je o životě a každý z nás si zažil svou bolost a tohle mu možná část připomene... dík!
to je dost dost dobrý. upřímně se mi to nechtělo číst a pár řádek jsem i přeskočila, ale ten konec. ... asi jsem tak trochu morbidní, snad..... ale líbí se mi to..... t.i.p.
Mikey: víš co znamená "zabít" svůj sen????
Egypt je ve mě zakotvenej, jako loď v přístavu, prostě budu spokojená až tam pojedu a budu šíleně smutná, jak málo toho po dávné civilizaci zůstalo a jak hodně to lidstvo ničí!!!!!!
Egypt je možná jako každé město, stamilionové, špinavé, hlučné, ale pořád to je pro mne Egypt, ten pravý, bez Arabů.
Ale pokud bych tě mohla poprosit o pár otázek týkajících se Egypta, doufam, že mne neodmítneš. Udělal by si mi velikou radost
Kate
Kluci-snílci - ano moc jich není a ti, kteří jsou, se za svoji slabost, stydí a to já nedělám, není proč se stydět:-)
to já vidím, že se nestydíš za to, že jsi snílek :-)))
a to je moccccccccccccccccccc dobře
mě se zase nechce pracovat (teda dneska) mám toho už dost,pořád mě někdo otravuje, zrovna včera jsem byla v práci skoro do deseti večer a dneska od osmi zase do práce.
Bud rád, že jsi student!!!!!!!!!!!!
Kate
Kate, velmi ti děkuji a ani netušíš jaks mě potěšila! Co mě k tomu vedlo? Inu, možná, že sem jinej a všechny události mýho života moc prožívam a moc si je beru, je to špatně, protože pak každá zdánlivě bezvýznamná událost moc bolí. Ano máš pravdu, je v tom kus života, kus života, takového mladého snílka... A samozřejmě vím, že tvoje dílko obsahuje zas kus toho tvého, proto se mi tak líbilo (doslova mě nadchlo a bylo hodně sugestivní - ne, nepřemýšlel jsem, co tě k napsání vedlo, protože vím, jaký je život, ale jen jsem tak seděl a nechal proudit myslí a tělem nádherný pocit). Zatím se měj moooc krásně, přečtu si ještě tvé ostatní kritiky! Dex
Já mám ráda snílky, a řeknu ti to hned narovinu, v dnešní době zrovna neletí snílci a už vůbec ne kluci-snílci. Pár takových jsem znala a bylo to dost příjemné se snima bavit o kosmu, i když nám to nepomohlo od našich problémů, jen nás to sblížilo (jako přítel k příteli)
moc mne jen mrzí, že se mi nikdo neozval, poslala jsem totiž svoje dílo, jak už jsem napsala do soutěže, vítěz pojede do Egypta (možná tušíš, proč jsem ho napsala za měsíc a zaslala, hodně jsem si přála vyhrát tenhle zájezd, Egypt totiž miluji nejvíc, tisícileté pamatky, které tu preckaly tuny pisku, historii a lidstvo:-))
a skutek utekl, myslim si, ze si ten zajezd budu muset koupit ze svy kapsy:-)))))
Kate
Deltex, podle mne bys to dílo neměl postupem času upravovat. Nikdy to už nebude to pravé, jako bylo to první dílo. Už jsem to také zažila.
Ani já bych to nenazvala sladákem, ale ZIVOT. Ted tu sedím a dívám se z okna, nechávám odplouvat práci, která se mi tu hromadí na stole a přemýšlím, co tak mladého kluka vedlo k napsání takového díla???
Já totiž věřím, že dílo je taková minulost autora, prostě se v tom odráží sny, realita, osobnost autora (pokud si četl moje dílo pozorně "Blazen", je v tom kus mého života)
Tvůj styl se mi líbí, a to neříkám jen tak,připomínáš mi sebe, můj styl.
Dávám ti tip!!
KATE
už se těším na další tvoje povídky (ty teď milují víc, než poezii)
Díky, ale styl promlouvání k jeho milé je takový, jak bych asi promlouval já, takže... ale díky!
Asi budu zase za někoho jinýho, ale tohle:
konec jsem neodhadnul jako spousta z nadlidí výše,
přeslazený to neni ani náhodou, hovorová slova a styl promlouvání k jeho milé mi nesedí, poněvadž je to jako rozhovor s kamarádem, proto se mi to nezdá přeslazený, konec mě dojal a jako správného romantika taky svým způsobem potěšil,
celkově to chválim a odplouvám do pozadí)))
na mě příliš sladké.... trochus to přestřelil... no nic, a já navíc a Valentýni, grrrrr 8c)
m.
Vsem vám děkuji za kritiky a Tipy(za ty víc:-))) a máte pravdu - je to hooodně sladký, ale prostě to tak má být... taková utopie, ale proč, ne - jo je to smutný, ale to život taky...! Zkusim to trochu přepsat - časem! Mějte se krásně!
Máte pravdu - pro nás od fochu ten konec je více než odhadnutelný! Dex
fnuk :(
trochu moc sladký...přesto zapůsobils svým uměním hrát si se slovy...mash za to TIP
konec se dal uhádnout; je to velmi smutný
Dobře napsaný,ale moc velkej slaďák. Třeba se mohl na konci zabít,ne? Nebo se uchlastat k smrti...
FLO: nebo mohl zacit rdousit ty zamilovany parecky, co byly vsude kolem... :-))
Deltex: je pravda, ze ten konec byl ponekud odhadnutelny
jo konec byl odhadnutelny, ale me jsi zmatl prologem, ktery naopak naznacuje, ze odhadnutelne nenastane (zamotavam se)
jinak je to spis smutny nez sladky takze sladak to nenazvu a dam ti tip, pac mas dobry styl.