Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setah
Výběr: a2a2a, egil, Markéta, Pacer, Print
02. 03. 2008
40
37
6489
Autor
Fouckault
jistě, všechno se dá popřít
mezi průhlednými vlákny přítomnosti, labyrint
smazaných stop
nevrátíš se. Žádný odjezd ti nemůže vrátit lásku, lampa
v předsíni žhne a nebe je rozparcelované
hvězdnou šachovnicí, kdo z nás je bílý? aby mohl začít.
37 názorů
..., řádek po řádku šíří naznačenými významovými přískoky, vrženými vždy z jiného bodu prostoru, setká nakonec ve výzvě k zahajovacímu tahu. Nemohl bych začít. -T-ip dát mohu.
Pablo_honey
03. 03. 2008pozorovatel
03. 03. 2008
Mně se líbí především myšlenka, vyjádřeno velice stručně, úsporně, výživně. Žádá opakované čtení. To zpracování popsal Jiří, osobně jsem viděl opticky hezčí, velké Ž mne taky viklá, ale pan F. snad ví, co dělá. Já taky - TV
Jeden z mála případů, kdy slovo láska v básni necukerínovatí, ale naopak, nese význam a má v textu smysl.
Závěr se povedl, čehož si je autor jistě vědom :)
Láďo,
velmi dobrá báseň, nezaměnitelný rukopis, myslím, že bez jediného tzv. "vatového" verše a současně jsi vyprovokoval zajímavé reakce.
Málokdy se ti podaří (a nebo jsem se už naučil lépe číst) báseň, kde v každém verši nabízíš obsah, samostatnou myšlenku, které pak tvoří sourodý celek.
Líbí se mi průzračné a přitom neotřele vyjádřené myšlenky, hned v prvním verši např. "ano, známe se nazpamět, a přesto jsme schopni zapřít vše, co bylo hezké".
Druhá sloka velmi hezká. Nevrátíš se, tady já osobně vnímám nejniternější místo básně. A přitom dále píšeš, není cíl v útěku, nepatří nám tolik nebe, co bychom si mysleli, že stačí kdykoliv sáhnout. I s tou lampou je to hodně výmluvné, sálající. V této sloce je vlastně hodně lyriky, expresivní, bolestivé, ale neplačtivé co do výrazu.
V posledním verši oceňuji nápad s využitím zákonitého pravidla bílé figury, má to vtip, tvoří to protiváhu předešlému obsahu, a pokud snad někdo někde cítil nějaký sentiment, ale myslím, že jsi mu ve výrazu prostor nedal, ale i kdyby, pak tento poslední verš vyznívá optimisticky. Ovšem, také se se trohu vzdaluje prožívání, je, či mi to tak přijde, rozumovým výstupem z ryze emociální záležitosti. je to najednou jiná poloha. Jedinou výtku spatřuji ve slově ...hvězdné..., snad proto, že pro mé vnímání potírá mou asociaci, totiž, že každému z nás patří jen kousek nebe.Ale znovu podotýkám, jsou to tvé verše, vyvěrající z tvého vnímání a pak pro mou výtku místo oprávněně být nemůže.
Výběr za ukázku moderního básnického jazyka a výzamnově bohatý rejstřík pocitů, které zobrazuješ.
ten začátek jsem nějak moc nepobrala, ale do slova "lampa" to na mě působí hezky *
ceder_john
02. 03. 2008ceder_john
02. 03. 2008
začátky jsou úlomky hvězd, kterými se stáváme, když slunce je nejníž :-)
*!
trochu mi přijde, že ten závěr nevyznívá tak dobře, jak by mohl-spíš jakoby utnul rozbíhající se báseň, než aby byl silnou pointou
pozorovatel
02. 03. 2008pozorovatel
02. 03. 2008
...se ti, fouky, povedla teda...
....cesta k pointe -nepointe (zacatku( bez zbytecnych peripetii, akorat...--***