Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seegyptská
10. 12. 2008
21
36
1903
Autor
martinez
.Κλεοπ?τρα / Graeca sunt, n?n legunturčernolesklá háďata vlasůprofil jako z kamejítělo......pevné kvádrypyramidhlazeny časemvyhýčkány do dokonalenedokonalé krásy...věčné jménosnad i tvářmalý bratrnemilovaný manželmrtvý nepřítelmuži lži intrikyválky a láskyvěčná historie/Caesare milý...vznešený a mocnýpřed malou chvílídala jsem ti syna(i vládcové se rodí nazí)nepřátelům hlavy stínámmoc mi scházíš.../písek pyramidylodě vojskamoře... pískudalší muži lži intriky válkymalý bratrnemilovaný faraónmrtví nepřátelé i lásky/sladký Marcu Antonie...statečný a silnýv dáli pláče Octavieže dala jsem ti dětiuž nemá váhuco bylo předtímmilník... na okraji svahu.../královna králůmanželkamilenkamatka... těloprofil jako z kamejíčernolesklá háďata vlasů...jeden z nich vyklouzl/Naja haje/tam někde u Nilu harfa tiše hraje...xx.
36 názorů
no dybych věděla že páchám epiku, třeba bych se krotila - ale já málokdy vím.. :o)
ve dne noční směna
09. 07. 2010
Výborná věc, to se mi moc líbí, jednak téma, jednak způsob podání, odlehčený, prostý jazyk, přitom nabitý významy. Kouzlo této básně asi ocení ti, pro které nejsou dávné historické děje uzavřenou záležitostí, ale stále promlouvají k těm, kteří mají oči a uši. Takových není nikdy dost!
ahoj martinez, díky za avi, promiň, že odpovídám tak pozdě (taky ti přeji ještě dodatečně pf 2010), jsem po operaci a v rekonvalescenci, nebudu se bohužel moct dostavit a nyní bohužel už ani nebydlím v Brně... snad někdy později až to bude možné.... -sm- :)
hele hele :o)
a pro Smíška, dyž ho tu vidím zhruba před rokem - soobota 23.1. tentokrát :o)
děkuju, Smíšku - a 24.1. - sobota bude v brně čtení - včil někdy by se to mělo objevit u romaleho, dybys byl v brně a chtělo se ti :o)
nonamebeast
29. 12. 2008Barbar_Cohen
26. 12. 2008
to klidně može být aj kritika :o)
já chtěla dvě roviny - s odstupem a osobní...
tak su lehce na rozpacích... že zrovna passolini? ...se du sebezpytovat :o)
a díky :o)
Neuvěřitelně sugestivní zpřítomnění - silná visualizace. Jsi jako biák od Pasoliniho :o)
Po přečtení mám onen známý nostalgický pocit: "nic nového pod sluncem". Nikoli jako hodnocení básně, ale podobně jako pété - všechno už tu bylo, manželky, milenky, muži, lži, intriky...jen na některé z nás svítí slunce nelítostněji než na jiné. A někteří už jsou pískem zaváti. Pěkná báseň, díky za ni. Zdraví D.
hezky, dychl na me egypt uplne. a pritom...jejich problemy byly jako ty nase. T
hezky, dychl na me egypt uplne. a pritom...jejich problemy byly jako ty nase. T
působivé dílo... a teď abych si zopakovala starověký Egypt... po svátcích, jo? :-)*/