Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJarek II.
Výběr: Krytyk, Print
14. 12. 2009
40
40
6177
Autor
Zbora
Jarek je řezník
pracuje celý týden
na víkend jezdí domů
a dívá se
jak kapky stékají po skle
má rád
když déšť sjíždí dolů
po vší té krvi tam
čistá rychlá voda
tady za oknem
40 názorů
strašidlo Julie
06. 01. 2010
Mně tam naopak závěr štymuje, páč mně koresponduje s koncem první strofy, prostě to libě zní.
Ale ani sám něvěřím, že to byl i tvůj záměr - nevšiml jsem si, že bys ujížděl na složitejch rýmovačkách a chtěnejch zkukomalebnostech. ÷)) *
viz nahoře náš dialog s Jinovatou. Jinak je tam jen to, co si v ní sám najdeš :o)
Člověk by té tvé poesii možná časem přišel na chuť. Co takhle uspořádat to do nějaké sbírky? Mně by to při čtení hodně pomohlo.
Manuamanua
21. 12. 2009kouzelná_květinka
20. 12. 2009
Na Moravu jedu 25.12., ale tentokrát vlakem. Leda že bys mi v Kromclu chtěla hodit kus kýty do okýnka.
kouzelná_květinka
15. 12. 2009Arnika sežehlá
15. 12. 2009
Zdeněk? Hmm, tak to nebude Jarek! Děláte vy tam něco jiného, než že něco zabíjíte? Minule to bylo jehně, copak teď?
kouzelná_květinka
13. 12. 2009
Zvláštní - líbí se mi obě verze. Jinovatova vyhovuje mému obdivu pro zkratky. Ale ani pro ně není vždycky ten správný čas :-)
škoda, tím exkluzivním počinem jsem samozřejmě myslel počin pro kafe 3
:o) Děkuju, na tom něco bude. Ne na tom krásném exklusivním počinu, ale na tom před tím.
Ta moje verze je radikální a řečená jen tak, určitě se tam něco ztrácí, ale taky se ztrácí ta polopatičnost. Pokud by se ale báseň nacházela v okolí jiných, ve kterých by se výrazně pracovalo s pojmem tady, tak by vše nabylo těch správných rozměrů. Něco jak když holan napíše někde v textu "to". Taková tvoje kolekce dosud nepublikováních básní s pětinásobným výskytem sem tam tady a spol., to by byl krásný exkluzivní počin ;-)
Díky za podnět. Když mně tady jde ale v neposlední řadě o jasné vymezení pojmu tam - tady (krev, shon, vlhko, zima - teplo, klid, pohoda, nicnedělání). Vím, že je to v textu trošku víc polopatické, ale v Tvojí verzi je to vpodstatě řečeno jenom zběžně, jakoby na tom vlastně nezáleželo. Nebo se mi to zdá? Já ten poslední verš mám rád, hřeje mě (možná je to jenom můj pocit) ale kdyby text končil vodou, je to pořád takové zmoklé.
Není to zrovna pěkné, proškrtávat někomu básně, ale tady si nemůžu pomoct
Jarek je řezník
pracuje celý týden
na víkend jezdí domů
a dívá se
jak kapky stékají po skle
po vší té krvi tam
čistá rychlá voda
Je to radikálnější varianta. Popravdě mi vadí jen poslední řádek, rozmělňuje čistou rychlou vodu, což je nějpěknější místo básně a řekl bych přirozená pointa.