Růženko, zdravím a děkuji za přečtení této starší básně a milá slova i Tip :-)))
Pěkná báseň o nebezpečné kráse.***
sveřep, mám radost, že se Ti báseň dobře četla, děkuji za milé zastavení i odezvu a zdravím :-)))
Jara Agnes - příroda je moje veliká láska, děkuji za přečtení a milou odezvu a zdravím :-)))
Artaxerxo, děkuji i za druhý odkaz - Offenbachova barkarola je moc hezká, víc "jižanštější"- italský tanec, který mi zapadá někam do severní Itálie, možná Benátky...., ale Smetanova Vltava se mi také moc líbí, ta hudba maluje obraz řeky od jejích pramenů, zurčících přes kameny až po soutok s řekou Labe :-)))
Posílám pozdrav :-)))
Artaxerxo, děkuji za milé zastavení i odkaz na hudbu, ráda si ji poslechnu :-)))
Printe, děkuji za milé zastavení a odezvu. Moc mě těší, že se Ti báseň líbila. Díky i za výběr :-)))
Jak z herbáře pana Demla!
Výtečné*!
avox - to vůbec nevadí, děkuji za přečtení a milá slova :-)))
*/ hlubší kritiky se ode mne nedočkáš... pěkné čtení je to :-)
blboun nejapný - díky za přečtení, milou kritiku a tip :-)))
Nano Feroce, potěšil jsi mě svojí návštěvou a milými slovy :-))) Díky i za tip :-)))
Robinia a kouzelná_květinka - děkuji za milé zastavení a odezvu, díky i za tipy :-)))
já už ji mám v květináči před oknem (než mi ji zase někdo ukradne) :-)
mooc hezky vykouzlíš pocit jara a vůně a teploučka..
díky T
Mě by teď nejvíc potěšily primulky na zahrádce, ale (byť se jaro snaží přijít) zatím u nás leží sníh...
guy - děkuji za milé zastavení i slova, jimiž jsi mě potěšil :-)))
je to příjemně vesuvankovské ..
jak už jsme si dávno zvykli
sestricko.slunicko, děkuji za přečtení básně, milá slova i tip :-)))
nádherná květina..,moc hezky napsáno***
Morgaine.le.Fay - děkuji za milé zastavení a tip :-)))
baaba a Diana
děkuji za nahlédnutí a milou odezvu :-)))
týhle bych se asi nebál:D
pěkná
zdravím vás všechny, kteří jste se zastavili a přidali komentář - ta rostlina skutečně existuje, podle květů a listů je to druh primule, ale přesný název nevím, což nevadí - našla jsem její fotku:
Tony, díky za milé zastavení a přání :-)))
Sarrah, díky za milé zastavení i slova :-))) Také se těším na jaro...
stále moc hezky píšeš vesuvanko :o) těším se na jaro.....
Mimoni, děkuji za přečtení i kritiku.
Jak jsem psala výše, skutečně nevím, zda tato rostlina existuje. Informace o ní mě zaujala a já pátrám - rozhodila jsem sítě a jakmile se něco dozvím, pošlu avíza.
Jinak vulkány a vše s nimi spojené, tedy i život na nich, mě fascinují a inspirují k tvorbě.
Napsala jsem několik básní i o dalších, konkrétních rostlinách, které mám zažité - například báseň "Valeriana rossa", rostoucí na svazích Vesuvu, "Adonis vernalis" - v Českém středohoří....
Imprese - děkuji za přečtení i tip :-)))
Háber - děkuji za milé zastavení, přání i tip :-)))
držím palce* aby sa Ti to podarilo*
Diano a Markel,
děkuji za milé zastavení, slova i tipy :-)))
Těší mě, že se vám báseň líbila :-)))
Diano, máš pravdu, dlouho jsem neměla žádnou inspiraci a ta rostlina mě dostala :-)))
To je strašně těžké, psát o rostlinném druhu... tím spíš, že "rostlina primule královská", jak je zmíněna v odborné literatuře (a klidně i nakreslená či vyfocená), je abstraktní, ideální, a žádná primule tak jak je v knížce neexistuje.
Kdybys aspoň snila o vztahu s tou primulí, tak by to bylo autentické, ale ty zakládáš tu báseň na přečteném...
Nejdřív nějakou primuli najdi, zůstaň u ní několik minut nebo hodin a pak teprv piš.
moc krásné, úplně jsem to viděla, byla jsem tam díky
tvé fantazii v básni - T
Konečně! Jani, zase kousek krásy a horkého závanu z hlubin země. Poslední dobou nás necháváš dlouho čekat :-)****
javavia, děkuji za milé zastaveni i tip :-)))
baaba - díky moc :-)))
synáčku, děkuji za milé zastavení, tip i přání :-)))
Vesuvanko: dokážeš zaujmout...T
Přál bych Ti ji najít... * :o)
Norsko - díky, i to je možné :-)))))))
baaba - děkuji za přečtení i odezvu :-)))
Já bych se této primule nebála, kdybych měla tu možnost ráda bych zkoumala sopky a život na nich. Takto bych si přála alespoň objevit někde fotku této rostliny, ale moje veškeré pátrání je marné.
O primuli královské jsem si přečetla v článku, jehož autor čerpal v knize "Izobretatěl priroda", autor M. Sadkovskij, vydáno v Moskvě v roce 1980. Bohužel bližší údaje ani fotka v knížce nebyly, pouze zmínka, že rostlina svým květem předvídá erupci.
a chceš objevit i nějaký jiný Primule?
týhle bych se bál