Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seposlední kterou prahnu
Výběr: a2a2a, Markéta, Print
02. 05. 2010
41
31
5585
Autor
Augustin_Šípek
zhnětl jsem ji z hlíny a díky víře
vyryl ústa z cizích hlasů
a právě tehdy řekla: „zvíře
buď básník a žij bez přesčasu…
…bez zvláštních vratných kliček“
za vlasy z drátů prosím a jsem jiný
a chci vyčíst z jejích víček
že jsem barbar a ona zvěst mé obětiny
31 názorů
Miroslawek
14. 05. 2010Whitesnake
13. 05. 2010Miroslawek
13. 05. 2010
Formálně dokonalé? V jakém vesmíru? A jo, já jsem vlastně na písmáku... Já nevím, myslete si o mně klidně že jsem pablb, ale jestli vám to přijde rytmicky v pořádku... Jen si to zkuste přečíst nahlas tak, abyste se nezadrhávali v hrubých švech přesahů téhle básně. Taky zjistíte, že zakopnete už o "a" mezi hlíny a díky, které bourá verš daného řádku. A že další "a" před právě je opět časově nadbytečné a přetahuje verš, který by jinak do sebe zapadl... A vůbec, všechny "a" kromě toho před žij bourají verš, daly by se říct jen s uděláním pauzy po a, která by byla nesmyslná kontextuálně vzato, všechny by musely být odsazeny na začátek samostatného řádku, protože z hlediska verše jde právě o nic jiného než o zvukové předěly. A pokud jde o obsah... Hníst někoho z hlíny je ukázkové klišé, vlasy z drátů také nejsou nic nijak přínosného a ten zbytek... Kdyby bylo jasné PROČ to tam tak musí být, ale ono není, je to jenom krasomilné. Vyčíst něco z víček nebo vyrýt ústa z hlasů by třeba mohlo být zajímavé, kdyby to mělo nějaký symbolický přesah. Jiný než přímočarý oslí můstek - ústa-hlasy, číst z očí-číst z víček. Jsou to jen prázdné pokus o neotřelost. Jestli chcete, tak mě tu můžete ukřižovat, ale Augustin Šípek je jen mlátič prázdné slámy a a2a2a je sám stokrát lepší básník, který narozdíl od většinu poétů tady chápe, že volný verš neznamená, že to nemá žádný verš, takže nechápu, proč tohle doporučoval. Kdybychom se vrátili v čase, tohle by bylo něco, co by za národního obrození napsal Tyl. No, je fakt, že Tyl by měl navíc... Ale to je vedlejší - jen bych řekl, že já jsem byl vždycky fanda Máchy.
z tvých věcí nikdy nejsem moudrá, ale něco v tom je, něco v tom je a já netuším co, ale je to dobrý - "a viděl, že je to dobré".
Dr. Apokalismo
02. 05. 2010
abstraktní nyšlení je základem této formy, která dokáže říci více, než je napsáno. Básník tu podle mne není klišé, je součástí citace, neboť i když báseň je v "ichformě" výraz básník je součástí té citace, navíc v neobvyklé, neznámé, nové vazbě. *
zblblýptáček
02. 05. 2010
Formálně samozřejmě dokonalé, tomu nelze nic vyčítat, konečně zase někdo, kdo to tu umí s vázaným veršem...
Obsahově se mi to ale zdá o ničem, nějaké vztahy s femme fatale a její přidělování břečťanových listů autorovi (slovo "básník" je v básni klišé)...