V Brně u Delvity (vedle "Rohlíku) prodává, nebo aspoň prodával, grilovaný kuřata jistej Eduard Nejezchleb. Co dělal s tim, co neprodal, fakt netušim... :-)
toho jsem znal!
Vedle měl chalupu můj děda Mráz.
jen malý příspěvek, kousek od nás, z Božího Daru, kde je byl náčelník horské služby Chlad!:)
U mého strýce pracovala jako kuchařka Iris Šoustková,byla to dračice a chodila s údržbářem Šukem.Mnohem šílenější jsou ty patlaniny z telenovel:Esmeralda Gažiová,Onur Láczi,Manuela Lakatošová...no,hlavně že si uměj spočítat podporu :) *
Mně léčí ledvinové kameny Mudr. Pazourek. Tak nevím...
...sice jsem neznal a ani neznam / jak tady nekteri pisi ze "znal jsem.." / ..ale chlapi pametnici obcas mluvili o bubenikovi z dechovky, ktery se jmenoval Prokop Buben a ten pry obcas, navraceje se od muziky z vedlejsi vsi , ten buben holt prokopl:-))
..asi spatna blana nebo co...
jo a kdyz uz jsme i u tech číňanů..a to jsem opravdu videl na vlastni oci v primem prenosu a neveril svym ocim - hrali proti sobe dva stolni teniste ze jmenovane zeme a v titulcich bylo:
Lu-lin versus Lu-lan ...docela ptakovina zejo?
heart: boduješ a hned dvakrát, bude mít radost :))
papouch: pěkný náhrobek ale ten geometrický tvar tomu neodpovídá
Octopus: máš vyjímečně pravdu, ten byl navíc gynekolog
Kolik znáte Kozlů a Kozlovských, já jen toho mýho rohatýho a ten se jmenoval za svobodna Čert
...ale stejně je to ďábel!
Jo, pravda, na Koněvově třídě v Praze je památníček z května 1945 "Zde padl František Vítěz"... Pomerančová, pěkně, bude to mít ještě nějaký další výstup, output?:-)
ale já si vždycky myslela, že Kazi si vzala Bivoje!
moje teta Kazi si vzala pana Šuka, jak se potom jmenovala?
aleši, Mrtvá se nejspíš nenarodila, to jenom pan Mrtvý :)
dá se to brát i pozitivně: narodí se Mrtvá a dožije se 86 let...
octopus: jak může být někdo mrtvý od začátku?
Hezky jsi to shrnula, alespoň po dlouhé době diskuze, která pobavila. Dík.
:D...no nakonec si covek rekne: "co do jmena?"...stejnak, zeo..)
A ještě k té Číně. Tam existuje tradice tak zvaných "mléčných" jmen. Tyto jména dávají malým dětem jejich rodiče (u nás bychom řekli přezdívky), ale v dospělosti se používají jen jména rodová... Faktem je, že na rozdíl od nás to může klidně být třeba "štěstí", nebo "kopretina" a podobně.
Díky za zábavné shrnutí :-)
Taky mě ještě napadl náš tělocvikář Vyskočil. :-)
Já bych teda ještě přidal, i když je to off topic, moji zkušenost z Drahanské vrchoviny. Je to docela odlehlá destinace, vyvýšenina, náhorní planina a bohem zapomenutý kraj se ztíženým kontaktem s okolním světem. V těch pár vesnicích se to kříží všecko navzájem, holky mají všechny stejné rysy a jmenují se Anežka, Marie, nebo Věra. Kluci jsou na tom v ksichtě líp, ale jmenují se převážně Josef, nebo Frřantišek. Co se týče příjmení, převažuje Sedlák, Kříž, nebo Král. V době, kdy jsem aktivně muzicíroval, jsem byl na svatbě, kdy si Josef Sedlák bral Anežku Sedlákovou, přičemž rodiče nevěsty se jmenovali Josef a Anežka Sedlákovi a rodiče ženicha taktéž Josef a Anežka Sedlákovi. Přičemž prokazatelně (alespoň podle farních matrik dopátratelných do 18.století) nebyli nijak zpřízněni!
:-)
Doplnila jsem text o malé shrnutí z vašich příspěvků (pod čarou), pokud Vás to zajímá, čtěte :-)
nebo před revolucí byl myslím že okresním tajemníkem KSČ v Č. Krumlově soudruh Záboj Čampula :)
Hokejovou extraligu kdysi hráli (nevím, zda ještě hrají) brankáři Přikryl a Hrazdíra.
Teprve nedávno jsem potkal prvního člověka, který je pro mě skutečným
Martinem - bezdomovec, který sedává na Hradčanské se svým psem a nenadává na život.
já jsem pro, založ ji, bude sranda .-)
nech už to má vzťah alebo nemá :)
no ale ja som odpovedala tiež vážne ... u nás sa fakt tieto mená nachádzajú pod nižšie uvedenými profesiami ... čo poznám (to bylo fakt bez jakejkolif srandy :)
Pacientka paní Veselá se jmenovala za svobodna Smutná a nebo to bylo obráceně? Teď už nevím :-)
No a moje maminka říká, že jsem si ani jiného chlapa vzít nemohla, že děláme čest svému jménu :-)
Pro VůněSlov:
> ...a jak je to u žen, když sňatkem získají nové příjmení...
Něco podobného mě včera napadlo taky, jen spíš v tom smyslu, že tak, jak autor diskuse položil její téma, je to vlastně aplikovatelné spíš na muže... Ale i mezi těmi jsou výjimky, jenže to už je na jinou diskusi...
Děkuji za avízo.
Pan Láska a paní Lásková byli pěkný pár.
Svého času byl ředitelem Kovošrotu p. Plech. Zajímavě se jmenuje i výrobce praček: Zkrat. V časopise jsem se dočetla o jisté Regině Spratkové. I to je zajímavé, jak se někdy hodí křestní jméno k příjmení jako pěst na oko. :-)
Známá rosnička v televizi, slečna Mráčková, je taky dobrá... Potraviny Nejedlý a CK Zabloudil jsou klasika:)))
Na vojne jsem pak potkal člověka, který se ničím zvláštním nevyznačoval a jmenoval se Osoba:)))
Mimochodem, znám jednoho Boháče, který je skutečně boháč. Vodní hospodářství u nás v práci obsluhuje jistý pan Mokroš, mistr kovářské dílny se jmenuje Palička a ve stolařské dílně dělá pan Tříska. Fakt nekecám!!!
Nene, Herák bývá u nás na podrahdí a je popelář, to máte pomantlané
Jeden z mých partnerů se jmenoval Průša a skutečně to byl úchyl.. Taky jedna kadeřnice - pí Drbohlavová.
O! ani mi nerikej, to me vubec neprekvapuje.) jenze babička byla v tomhle vzdycky dost ..zasadova:P
no vidíš, babička pěkně šlápla vedle. v Moskvě mají dodnes letiště Seremetjevo...:o)
moje babička tančila na plese s tanečníkem Seremetem, dvořil se jí a krásně tančil, řikala, jenže když se jí představil, tak musela odejít, protože se bála, že by to vedlo ke svatbě:))
A ja si pamatuju, že ksyž se toto v novinach resilo, tak za odstrasujici priklad vzdcyky uvadeli nejakyho nebozaka jmenem Vinettou Chlupatý
Pro VT Marvin:
> ...máš s tím snad nějakou zkušenost...
Nemám :-) Však taky píšu, že je to jen jakýsi "výběrový efekt". Není to vážná diskuse ani průzkum veřejného mínění :-)
Napadá mě otázka začínající slovy: Ve kterém ústavu...? ale nebudu v ní pokračovat, když nevím jaké je tvé příjmení :-))
Pro autora: Je to -- nemýlím-li se -- diskuse pro zábavu?
p.s. jo...a babicka ma mi rikala, jo:" Pro jmeno se, Frantisku, nikomu nevysmivej, to je nevychovany"!...ale kdo takto porucit muze, zeo, kdyz prijmeni na tebe legracni v plne zbroji vyrazi?:DDD
herák v protidrogový komisi např.
jo, a moje zubarka, svyho casu, menovala se Mrdkova...ji rikam, halejte, a premenovat se nechcete?
Vona, jo:"Ja vzala si Mrdku, a toho miluji. Co svet svetem bude, Mrdkova zde u zubarskleho kresla bude stati!"...a pak mi udelala misto dvojky spicak, zabrouila,se ji nikdo neprosil, zeo, krava mrdka, tak jsem zubare vymenil a dobre ucinil!)))
Občas mám pocit, že lidé s obtížně vyslovitelnými nebo snadno zesměšňovatelnými příjmeními jsou předurčeni k vyššímu vzdělání, možná dokonce k vědecké dráze. Možná je to způsobeno tím, že si z nich v dětsví ostatní utahují; jsou tudíž trochu stranou kolektivu a nezbývá jim, než se zabývat nějakým koníčkem (jež může přerůst v povolání či poslání) nebo se dokonce začnou kamarádit s učiteli a baví je školní vyučování :-)
Tahle domněnka však může být z mé strany čimsi jako "výběrovým efektem". Lidé na pozicích (např. vědeckých), o nichž se zmiňuji, jsou "více vidět".
Můj bratranec z Jižní Moravy má ženu, jež se za svobodna jmenovala Blanka Píčová.
heartrate - Mudr Kloub je ortoped a kousek pod ním na patologii pracuje Mudr Studený
Kapusta je chirurg náhodou!!!)))) a nerad šije prsty, rovno reže
a zubara Loveckého ... a náš hrobar sa volá Pekar ...
u nás je asi šecko opačne jak tak kukám
jojo, znám jednodho pána co robí ve farmakologii a vola sa Hrobár :))))
jo byla to sympatická paní "jarabnička" celý život dřela v betonárce nebo kdesi a plná humoru, bavila celé oddělení.
Když přišla na kuřárnu /tenkrát ještě byly/tak pozdravila nahlas "dobrý děň já su Kundová, po česky píčová", vajgl mi spadl tenkrát do klína :)
Nebudete tomu věřit ale se mnou ve špitále v Motole ležela paní ze slovenska A.Kundová, při vizitě se všichni zarazili a přemýšleli jak ji oslovit, Pan primář to vyřešil tak, že jí nazývali paní Genitáliová.
V Itálii se občas vyskytují geografická jména - například prezident Napolitano
Když jsem na vizitce jedné advokátní kanceláře viděl Doktor Neústupný, hned jsem měl lepší náladu :-))
Také jsem setkala se jmény, související s povoláním.
Momentálně se mi vybavila paní učitelka Ptáčková, kterou jsme měli na přírodopis na základní škole,
houslista Václav Hudeček...
v hořovické nemocnici pracuje doktor Strach.
Na gymplu jsem měla spolužačku Šoustalovou, nesla to příjmení s humorem a byla to jedna z nejsympatičtějších osůbek na škole... Nakolik je to nomen omen, si netroufám odhadnout, ale předpokládám, že vedla zcela uspokojivý intimní život :-) A pan Šroubek měl u nás autoopravnu.
Historie některých příjmení je moc zajímavá. Zájemcům doporučuju třeba knihu "Jména tajemství zbavená", kterou napsal Vladimír Mates.
Květoslav Čury, opravdu, na jižní Moravě, mimochodem tam bývalo dosti Květoslavů, říkalo se Květoušuuu...
V lázních mě ošetřovala doktorka Doktorová, asi nějaká kapacita.
U těchto jakoby studií je ta potíž, že jsou děsně lokální. Například v Číně je kultura jmen jiná a když je nějakou dobu sucho, tak dětem dávají do jména symbol vody, a tak podobně.
...ja chodil , dyz sem byl malej, s Kadicem--))*
Znám taky jednoho Krejčiho a to je pěkná svině, dluží mi dvě výplaty.
A pak znám ještě jednoho Krejčího a ten je výbornej kamarád a baskytarista.
A ten třetí je taky Krejčí je krejčí ale zkazil mi oblek na promoci.
Tak co si má člověk o tom myslet.
nemít tě tak rád, řeknu, že si potvora... :-)
A děkuji děkuji za příklady. Nádhera:-)
a to mluvíš o honzech, nebo o té píchalové? :-)))
jo ještě: můj pradědeček se jmenoval Krejčí a byl krejčí
Smetiprach: To je právě ten případ pojmenování nefativní vlastností, před kterou má chránit a chrání, ne? :-)
ruku na srdce pomi, znáš nějakého honzu, který by byl skutečně hloupý? :-)
ale měl jsem na základce spolužačku píchalovou (možná stanislav jí pamatuje) a ta má po dlouholeté kariéře společnice zámožných pánů dnes svoji escortní agenturu... tolik k nomen omen teda...
Mám rád stavební firmu Zbořil.
u nás v ČB je ortoped MUDr. Kloub
já si tak honem vzpomínám na dědečka mého prvního manžela Martineze, který se jmenoval Izquierdo (Levý) a pletl si levou a pravou
pak tělocvikář Rychlý.. jedni moji vzdálení příbuzní se jmenovali Pěkní, což mi připadalo hodně zavazující, i když ne tolik jako být Krásní - ty jsem znala taky
a jednou jsem při suplování napomínala jednoho studenta ať se nechová jako šašek.. pak jsem se ho zeptala jak se jmenuje - byl Šašek příjmením :o)
V Brně je vyhlášený brusič nožů, pan Tupý. Půlka Brna si nechává ostřit břity u něj, neboť je to opravdu skvělý řemeslník a odborník, navzdory svému jménu.
V Brně je též speditérská firma jménem Nevyjel. Vždy dodala všechny zásilky včas.
Nee, nevěřím na nomen-omen :-))
Kdysi jsem našla v telefonním seznamu zajímavé jméno: Narcis Samec. Docela by mě zajímalo... no, styděla jsem se zavolat a zeptat se. :o)