Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJména pochodní, hlas bouří
Autor
Armand
Pro pozorné nacházím v sobě mnohé pozornosti. Tak vnímaje tento svět, i k tobě chtěl jsem být pozorným. Ne, nepletu si slova s polibky. Jedny nad druhé řadím, a ty pak opět výše a výše, až stávají se spirálou světel a líbeznosti. Nemaje iluzí, vybaven vizemi, mohu čarovat. Z mnoha podobných okamžiků skládali jsme krásu, ty krásná od přírody a já čaroděj. Zmámeni hračkami, které jsme rozbíjeli, vyvolávali jsme smích, čekali na déšť. Miloval jsem tmu tvého světa. O to raději procházeli jsme se světlem. Znali jsme jeho puls a uměli nahmatat tep. Tolik básní a her. Tolik tragédií. Obtěžoval nás hmyz a bučení davu, bez kterého nedovedlas představit si prostor. Nepracovali jsme, jen láskyplně vyváděli ke světlu ty, kteří přijdou po nás. Ukazovali z dálky. Učil jsem čarovat malé a neobratné. Těm, kteří nemohli pochopit, vyprávěl jsem o kouzlech. Zapaloval jsem jejich oči, aby žhnuly jako uhlíky, které jednoho dne, až přijde mocný vítr, spálí pohledy svými všechny lháře.
Od vyhaslých nežádám nic. Těm kdož alespoň doutnají, otevírám dveře, aby zaslechli vytí větru. Těm, kdož drží plamen, ukazuji tváře bohů na vrcholcích hor - dávám peří fénixů, jména pochodní, hlas bouří.