Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTřicet
28. 12. 2011
35
43
2595
Autor
avox
Sedí třicítka za volantem
a do mobilu mele pantem
Přehlídla třicítku na značce
rozbila auto v zatáčce
Do rubriky dopravních nehod přibyla krátká zpráva: „Třicetiletá řidička při průjezdu pravotočivé zatáčky z dosud nezjištěných příčin přejela do protisměru, kde narazila do sloupu veřejného osvětlení a zaparkovaného osobního vozidla. Se středně těžkým zraněním byla převezena do nemocnice.“
Marie se probrala na nemocničním lůžku, zlomená žebra naštěstí neporanila plíce, rozbitá hlava a naražený loket se za pár dní taky zahojí. Auto je na tom hůř, říkal policista, když za ní přijel sepsat protokol.
Takhle si oslavu svých narozenin nepředstavovala, to tedy ne…
Odpoledne, sotva začaly návštěvy šoupat návleky na botách po nemocničních chodbách, přijel za ní manžel, dokonce s kytkou. Ani jí nic nevyčítal, povykládal, jak mu včera odpoledne volala nejdřív družinářka, pak i učitelka z mateřské školky, jak hned odjel ze školení, ale stejně zbuntoval dědu, aby zajel pro děcka, že to měl blíž. A děda je frajer, rovnou přivezl i babičku, tak je o všechno postaráno, jen handsfree, kterou jí chtěl dát k narozeninám, není kam namontovat - její „šuplík“ je na odpis…
Možná se Marie někdy doví, že slečna učitelka z mateřinky kvůli ní zmeškala rande a paní vychovatelka z družiny měla několik dní dokonce tichou domácnost, manžel jí nevěřil, že se zdržela v práci.
Možná se někdy pokusí spočítat, kolika lidských osudů se dotkla svým „neodkladným“ hovorem.
43 názorů
Vampirelord
29. 06. 2012
Já te Nado jen pozdravím, na tvé dalsí dílko se juknu pozdeji. Dobrou nebo cau!
Ctyrversí ze sebe nesypu,
nechces to nabídnout BESIPu?
Mimochodem – já za jízdy nikdy netelefonuji. :-)
ne, jen občas šlapu na (neexistující) brzdový pedál na místě spolujezdce :-))
asi jsem se dětství vzdálila už moc, nějak mne žádný rým zrovna nepadá :-))
Nejvíc se mi líbí říkanka v úvodu, připomínající dětství jen s tím rozdílem, že ke slovu zatáčka se tehdy hledaly rýmy v jiné části slovníku... :-)
díky, to je to podstatné, když člově nemůže pomoct, aby aspoň těm druhým neškodil. Jsi má první letošní kritika, všechno dobré přeji :-))
aleš-novák
29. 12. 2011Jarmila_Maršálová
29. 12. 2011
od chvíle, kdy jsem za to zaplatil pokutu, si dávám o hodně větší pozor .. :-)
Kiwagamo´ag
29. 12. 2011
A to ještě neměla 3,5 promile v krvi!
Úvodní básnička je super zkratka! :-)))
jejdavilda
29. 12. 2011Stařec_007
28. 12. 2011
děkuji všem :-) to jsem tak jednou viděla autíčko zapasované mezi sloupem a jiným autem... zbytek jsem si jen domýšlela...
družice je fajn, Květoni, díky na druhou :-))
No jo, tohle by se mělo publikovat někde veřejně. Jenže oni by se ti "telefonisti" stejně nechytli za nos, protože ONI jsou přece opatrní, že jo?
Povedlo se ti to znamenitě, Avox, krátké a naprosto výstižné. I s tou úvodní básničkou a ponaučením na konec.:)
Květoň Zahájský
28. 12. 2011aleš-novák
28. 12. 2011
Mně se podařilo něco podobného, naštěstí bez zranění, a ani jsem u toho nevolala... A teď už určitě za jízdy telefonovat nebudu, teda po přečtení tvého dílka :-))))))))