Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePojď a budeme si lhát
20. 01. 2012
48
52
4649
Autor
nikotin
Pojď a budeme si lhát
pojď a budeme si lhát
půjdem kolem obrubníků, paneláků
necháme slunce ať nás přemlouvá
koupit si colu
zmrzlinu
lehnout si do trávy, kouřit a
nechávat nad sebou nebe-
ať si existuje
budeme si lhát
mluvení- je
stejně bláznivý jako
cokoliv jinýho -
chtěl bych bejt lepší a ty
bys chtěla bejt
lepší taky a
jsme tu
spolu
sami --
sami na ticho
52 názorů
neznamosti
24. 10. 2012*
myslím, že svůj styl můžeš ještě brousit... takhle je to fajn, ale... jinovata nehází kámen daleko. tip pro povzbuzení do příštího pilování
A on by chtěl a on taky, komu dala tomu dala a na někoho se nedostalo. Tak to bývá. Tak to bude. :)...
Nářezový_sluníčko
11. 06. 2012nonamebeast
17. 04. 2012Some Justice
11. 03. 2012
Někam jsme šli, něco si říkali, něco neřekli, něco lízali a někam si lehli. Pro mne trochu málo na poezii, která by mne skutečně zaujala.
A tenhle způsob "básnění" je už fakt trochu jetej. Ale před 50ti lety to mohla bejt bomba. ÷)
Básník v pruhovaném triku a v brýlích s kostěnou obroučkou: A bránilo ti v tom něco?
Napsal bych to asi 1000x lépe. A to není vychloubání, nýbrž prosté konstatování.
žádal jsi o mou kritiku. musím říci, že jinovatova kritika vystihuje hodně podstatného, ani bych s ním v ničem nepolemizovala, až snad na onu maličkost že závěr mi nepřijde ujetý, naopak - celkem pěkný obrat, i když také není nijak "nový".
Tyto pocity jsou přítomné v každém člověku. Co se týče básně a její možné autenticity, to pak záleží na tom, zda rozpoložení své mysli necháš ležet pouze vedle coca-coly, nebo zvrhneš pohárek a ponoříš se pod hladinu ;)
tip ano
DeadKennedys
22. 01. 2012
DeadKennedys: Do výběru určitě ne, ten je určen jinému druhu poezie :-).
DeadKennedys
22. 01. 2012
nikotin: To vůbec ne, pro mě je tip spíš jakýmsi potvrzením, že to třeba neni úplně špatný a že má cenu psát dál :-).
DeadKennedys
22. 01. 2012
DeadKennedys: Já bych byl naopak rád, kdyby jich ještě pár přibylo :-).
DeadKennedys
22. 01. 2012
Hezký. Při čtení se mi vybavil takový ten kýčovitý obraz obrubníku a nohou pod a na něm. (Kdo nechápe co myslím, je rád.) Tady to dokreslilo náladu básně. Aspoň pro mě.
Svým způsobem je to strašně nápadité, i když jde o téma stokrát omleté, je to nové. Tip.
Mladý pán P.
22. 01. 2012
Akosi paradoxne ma oslovil nadpis a záver, tak som si ho spojila do dvojveršia:
"...pojď a budeme si lhát
i když jsme sami na ticho."
Ale čítalo sa to príjemne.
neděle 22. ledna 2012
Proměnlivá, převážně velká oblačnost, místy přeháňky, nad 500 m sněhové, na horách četnější. K večeru od severozápadu přibývání oblačnosti s deštěm, nad 700 m sněžení. Nejvyšší teploty 2 až 6 °C, v 1000 m na horách kolem -1 °C. Čerstvý západní až jihozápadní vítr 5 až 10 m/s, místy s nárazy 15 až 20 m/s, na horách kolem 25 m/s. UPOZORNĚNÍ: V polohách nad 600 m se budou místy tvořit sněhové jazyky, na horách i závěje.
Mě napadl při čtení jako první výraz středněproudý pop. Text sestavený z ověřených motivů a póz ověřeným způsobem. Tady je teď vpodstatě hodně důležitá osoba autora, kam (a jestli) se bude posouvat dál. Jinak nemám potřebu nic dalšího dodávat, když už to přede mnou napsal lépe Jinovata.
Není to špatné, ale ani dobré. Tahle póza je okoukaná, vypůjčená. Taková ta beatová pohoda. Drobnohledně ty obrazy a obraty nejsou nic zvláštního. Určitou intenzitu by v širším kontextu mohlo nést to nechání nebe, ať si existuje. Takhle to sice je jen výkřik do tmy, je za tím ale cítit, že to bylo řečeno z nějakého vnitřního přesvědčení, které by bylo zajímavé více odhalit a v poezii exponovat. mluvení je bláznivý - klišé jak hrom. Bejt lepší to samý. Sami a ticho uplně jetý, stejně jako pohodový kupování si koly v samostatnym verši. zajímavou potenciální dynamiku do básně náší to lhaní, existence nebe a propojení s osobní rovinou (byť klišovou). Je to zkrátka funkční schéma. Akorát není naplněné příliš umně. Ještě bych ocenil "lhát/přemlouvá" - to zní moc pěkně.