Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVětrno
Autor
Gora
Dnes již bezvětří –
daleko od jabloněk
sklízím jablka
Říjnové ráno –
proti slunci se ztrácí
blednoucí měsíc
43 názorů
@Gora: nejsem zarytej světostranista, takže je to jedno, když je to hezký :)
Takový haiku po severočesku, řekla bych. Protože mi to přináší vzpomínky na rodný sever. Takže za mě dobrý :-)
Evženie Brambůrková
26. 10. 2021Jablka jsou nežádoucí slovo. Vyveli jsme za den osm koleček padanek do lesa zvířátkům. Vždycky je sežerou, ale ta záda mě hodně bolí.
Ano, jablka díky větru spadla daleko od stromu... :-)
A měsíc se sluncem si ráno podávají ruce...
Ten tvůj blednoucí měsíc jsem viděla naposled dnes ráno. U nás byl už velký mráz, zmrzly poslední letničky a bílé byly i střechy.
Tvé druhé haiku mě inspirovalo k improvizaci :
Nad jinovatkou
se vytrácí z oblohy
průsvitný měsíc
Nojo, teď to vidím: měly jsme podobné ráno. Ve tvý zahradě se mi taky líbilo! Tip a.
Smíchem nešetří
vidí prince Jasoně
prči záruka
Poklidný Chanov
slušnost je silou hnací
absence třenic
Milé postřehy. Zrovna dneska ráno jsem obdivovala, jak se na obloze dokázal sejít měsíc se sluncem... a jablíčka na zahradě nám nedávno taky lítala hodně daleko... :-)
no vidíš....stálo to zato....zato já vidím jen kousek nebe nad panelákama....:-(((((
Ivi, prvně mi zalezlo za nehty... ale tu parádu na nebi jsem okoukla důkladně! dík.
Díky, Norsko... je snad slunce nebo měsíc klišé samo o sobě, prostě tu jsou a já o nich napsala...
kvaji, díky, zas ale to již symbolizuje dynamiku, posun, díky, ještě budu brát v potaz!
blacksabbath
24. 10. 2021to je tak, když jeden vstává za kuropění...to se to pak krásně maluje...:-)))))
*****
mám rada rána, keďc svietia na oblohe obaja, aj ked tým popierajú rozprávky, kde jeden zapadá a druhý vychádza...
a k tomu vôňa jabĺčok...pripomína, že o dva mesiace je tu Štedrý deň (keď sme u rodičov oberali červené jonatánky a ukladali ich na povale, nádherne ho prevoňali a rovnako aj štedrovečerný stôl, krásne na pohľad, vôňu aj chuť)
Mám jednu připomínku, dal bych místo "dnes již bezvětří" spíš "dnes za bezvětří", protože to "již" příliš avizuje minulý vítr, ale že byl, odhalí další dva verše.
Di, ano, je to již několik rán, chodívám brzy ke zvířatům a kochám se... díky.
Přemku, díky, no, tohle jsou fakta... dnes i včera brzy ráno byl na šmolkovém nebi měsíc i slunce, je to hezký pohled... a vichřice "orvala" zbývající jablka...