Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBarometr lásky
Autor
annnie
Barometr lásky Matylda, úterý 2.11.2021 ráno
Je kdesi nedaleko
v místech, kam město shlíží
do údolí
na trávníky a záhony
na pumpy a zahradní kolečka
na skleníky a hejno bílých kachen
jeden malý, půvabný domeček
Na jeho zápraží už po měsíce
den po dni vídá Anna
panenku v červené sukýnce.
Dívá se do slunce,
pokaždé,
když jde kolem
a volá na ni:
To je dnes ale krásný den!
Jste taky tak šťastná, paní?
Tak jako já?
Tak jako nebe?
A Anna
den po dni
jí říká Ano.
A zatím
velké tmavé nůžky
stříhají den,
až je z něj najednou
tak trochu nečekaně
šedočerný dušičkový předvečer
Ach – jaká změna!
Namísto panenky dnes poprvé
před chaloupku vyšel panáček
v modrých šatičkách
Zevnitř je slyšet pláč
tichounký jak déšť,
co se snáší nocí
Panenka špitne:
Co se to stalo, paní?
Slunce je pryč
a panáček nejde a nejde...
Jste taky tak smutná, paní?
Smutná? přemýšlí Anna
To ještě ne.
Jenom - - - je pondělí:
den, kdy můj milý
pokaždé na mě o trochu víc
zapomene...
60 názorů
Morticie, díky. Trochu mě překvapuje, jak se vám to všem zdá miloučký, když panáčci zapomínají na panenky - jste vy to tu ale banda otrlejch písmáků ! :) :) :)
Morticie, díky. Trochu mě překvapuje, jak se vám to všem zdá miloučký, když panáčci zapomínají na panenky - jste vy to tu ale banda otrlejch písmáků ! :) :) :)
Morticie, díky. Trochu mě překvapuje, jak se vám to všem zdá miloučký, když panáčci zapomínají na panenky - jste vy to tu ale banda otrlejch písmáků ! :) :) :)
Marcela.K.
08. 11. 2021Tenhle domeček jsem dostala před lety od kamarádky, která je s manželem vyrábí. Mám ho v kuchyni u okna....https://www.fler.cz/zbozi/domecek-s-okenkem-2695422
Morticia Adams
07. 11. 2021Jeeeeje, to je tak miloučké. Úplně vidím ten babiččin domeček, co jsem adarovala při každé návštěvě. * potěšilo.
Zeanddrich E.
05. 11. 2021Hm..
Nálady nás, bytostí v lidských tělech, jsou mnohdy ..silně odvislé od bytostí dalších kolem nás, i když bychom to tak mnohdy raději již neměli.. .
Zaslouží si přečíst víckrát.Takové hodně poetické.Musím se přitom pousmát a dát palec nahoru i pomyslné tipy...když už další udělit nemohu.
No jak myslíš... Já to beru a děkuju Danke schön a přeju ti Guten Tag a.
Annnie, tak já dávám vsechny ty puvodní komentár komplikující panenky a panácky pryc a zustává jen muj nahoru smerující palec, jenz pochopitelne znamená spokojenost s dílkem.
F.M.R.C., překvapuješ mě. Ale samozřejmě - to je sen autora, aby se k jeho textům čtenář vracel. Takže moc díky. Pá a.
Ukrytá v máku, přivádíš mě poněkud do rozpaků... Tak už o tom raději pomlčíme, ano? Ještě jednou moc díky a.
S chutí jsem si přečetl nejen báseň, ale i kritiky. Všechny srdečně zdravím!
Ukrytá v máku, děkuju za to, jak mě trvale přeceňuješ! Měj krásný dny, pá a.
Theo!!! Opatrně! Moc si toho do postele nenakládej, ať se pod tebou neprolomí! Pro jistotu ti ke krásným dnům přeju preventivně i krásný noci! Pá a.
Thea v tramvaji
03. 11. 2021Milá Annnie, do křesla ani moc ne... spíš do redaktorské postele :))) Úřaduju hlavně v noci! Krásný den i tobě.
Jamardi... Spíš než úvaha je to lehký fňuk :)
Držet se zubynehty čehokoli je zhoubné. Zubynehty ani lásky, ani touhy, ani života...
Měj se krásně, pá a.
Alegno... Dojalas mě, dojalas mě, dojalas mě. Moc děkuju. Přeju krásnej den a konec týdne nej! Pá a.
Theo! Co to vidí oko mé? Tys dojela tramvají do redaktorskýho křesla! Tak přeju, ať tě to v něm baví!
Posílám tvému ustrnutému srdci pohlazení a zprávu, že dnes je na mým nebi opět vše, jak má být :) (zatím :) :) :)...
Tak zatím pá, měj se krásně, redaktorko! a.
F.M.R.C., tak to tedy dík! Přeju lehce romantický dny, pá a.
PeS: To by mě teda fakt hodně zajímalo, co to máš za zkratku... Fakt Moc Romantickej Cestovatel??? :)
Black, děkuju! Je krásný den a jsem šťastná, a panenka též :)
Meteodomečky jsou tak krásný... Jsem před nimi vždycky znovu dítě :)
Měj šťastný a krásný dny, pá a.
Dievča, správně: na slzy je brzy! Tvůj úsměv mě převelice těší. Na oplátku posílám jeden expres z Dobříše :), pá, měj se vesele a.
Cassy!!! Anna je velmi pobavena! Díky moc. Lavičku s vláknem bych bohužel nedokázala :)Přeju velmi barvitý den, pá a.
Vaše prevozchodítělstvo! Zatím zkouším pilulky proti zapomínání. Jsou ve verších, tak se snáz polykají :)
Díky, měj pěknej den a.
Kamamuro, ó veliký šamane!
Drůž i wigwam i děcko v čase již dávno být
a odplout,
i nový wigwam bez drůž
čas dávno již přinést,
a dlouhý čas pak převalit se přes Bílá Kopretina
jak stáda bizonů
a hle: nový drůž pod dnešním sluncem
vedle Kopretina...
A Kopretina neplakat :)
Ať Manitou potěší laskavé srdce Toho, který stojí s pěstí!
Norsko, vždyť znáš Annu... Ta má na krajíčku každou chvíli. Jo, taková Peggy, ta by ten život zvládala líp :)
Díky za návštěvu! Měj se fajn a.
Evženie Brambůrková
02. 11. 2021To se ti moc povedlo.
Hezká úvaha :) Akorát je strašné když se někdo chytne nějakého ukazatele zubynehty a nechce se pustit.
Thea v tramvaji
02. 11. 2021Ten konec!!!! Umíš moje srdce ustrnout!
blacksabbath
02. 11. 2021zase bude krásný den a budete šťasné ...ona i ty........super nápad v parádním podání........................*/*********************************************
toľko všeličoho mi to pripomína, že si tu tak po troškách slzičkujem ... a potom šup do úsmevu, veď život je len jeden!!!
někdo by řekl: pohyblivá lavička s figurkami a citlivým vláknem, které se v návaznosti na vlhkost vzduchu napíná nebo smršťuje, což způsobuje výkyv figurek...ale to jak jsi to napsala ty, je mnohem barvitější !
Květoň Zahájský
02. 11. 2021Takové miloučké je to.
Potešilo, ale so sklerotikom odporúčam nerandiť! Ale randiť s chlapom, čo si pamätá a drží v hlave vešetky dátumy a výročia tiež nie je vždy jednoduché.
Bílá Kopretina neplakat!
Každý squaw najít svůj druž, založit vigwam a mít kopa dětí.
Tak je Manitouova vůle, tak praví předkové z Bizoních plání.
Stojí s Pěstí vědět, být šaman, vidět v čase tam i vpřed, jako když Třesoucí se Třtina škvírou v plotě cizí squaw pozorovat, hehe. Občas nevědět, co už bylo, a co teprv bude, sto jar a tisíc dýmek míru odnést jeho rozum na havraních křídlech do země větru a tmy.
Howgh!
Panenka znamená palec nahoru, panáček dolů – je myslím celkem jasné, kdo se mnou v komentáři přišel…