Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZahradnictví
Autor
Gora
Skleníky s karafiáty a růžemi, zelená hadice a časná rána duhová krůpějemi z postřikovače.
První brigáda voněla zeminou, zněla písněmi Plavců z tranzistoráku a setsakra bolela v kříži.
S Božkou jsme občas lehávaly na prknech položených na obrubě a plely lány sazenic pod námi. Já oběma rukama, Božka měla odmalička jednu menší a zkroucenou. Svatební prsten nosila na zdravé ruce a z rukávu sypala historky čerstvé novomanželky, provázené potutelným chichotáním. Připadaly mi o dost zábavnější než kniha od rodičů Dospívám v ženu! Ten její byl známý výtržník a místní povozník a Božka si považovala, že spolu nežili jen na hromádce, že si ji vzal.
Jednoho dne už nesměla ze zdravotních důvodů ležet na vypouklém bříšku a dostala jinou práci.
Prázdniny beztak skončily a já šla na zdrávku v nové džínové košili.
48 názorů
Jo, na brigádě mezi dospěláky se holka kolikrád dozví věcí... :) Pěkné.
Karpatský knihomoľ
06. 03. 2023dobrá pamäť
Evženie Brambůrková
06. 03. 2023Takové vzpomínky jsou vždy krásné, protože jsme byli mladí.
Karle, náhodou... nnechali by nás se flinkat... a že se při pletí poslouchal tranzistorák nebylo proti ničemu... díky.
Jo, v zahradnictví se pracuje se zeminou. Hlína je na cihly a půda je na poli.
Je to takový obrázek z lenošení na brigádě:). Podobné brigády spíš to které povolání zkreslují a dávají mu falešný nádech romantiky...
Markel, brambory jsme sbírali pak na zdrávce, řádky neměly konce:-( a díky...
Jarmilo, zahradnictví bylo jediné, kdo mne vzal /patnáct mi bylo až v září/, ale jen na 6 hodin. Brigád jsem měla hodně, třeba někdy zas napíšu o jiné:).
ivi, koukala jsem na vše jak vyplašené ptáče, ale Božka byla neodolatelná:-), dík.
pěkné vzpomínání *, také jsem zažila např. bramborové brigády na základce, nikdo nic neřešil, prachy dostala škola a my jeli na nějaký výlet z těch peněz, dobré časy jsem zažila :-))
Za nás se děti pod 16 let nesměly zaměstnávat. Tedy zaměstnávat ano, ale ne platit. :))) Se školou jsme byli na konci osmé třídy na brigádě právě v zahradnictví a pak v prváku na střední hned v září zase se třídou byli sklízet mrkev. A v druháku jsme jezdili na podzim tři týdny na brambory - to pořád nikdo z nás neměl šestnáct. A pak po druháku o prázdninách jsem byla na brigádě v obchodě a to musely být moje peníze napsány na jiného pracovníka, vlastně jsem pracovala načerno. Protože jsem neměla ještě šestnáct.
Můj koment bude takový heslovitý: Výtržníky si nebrat, tvoje dílka číst. (v duchu dodávám – na věčné časy a nikdy jinak)
blacksabbath
05. 03. 2023parádní miniatura...."historky zábavnější než kniha od rodičů Dospívám v ženu!" a vydělala sis na džínovku....já žádnou knihu a první džínsy až těhotenské:-)))))
Zahradníci používají zeminu. Zemina je hlína s příměsemi, například s hnojivy.
Plejí kleče v kleče,
slunce peče,
pot z nich teče,
práce nikdy neuteče.
Je to tady samý zahradník - amatér, a ten hlavní /K3/ snad ještě zavítá. Vlastně - KVĚToň - mi mělo být nápadné:-)... díky.
Květoň Zahájský
05. 03. 2023Takhle jsem si vydělal na první kolo.
do skleníkov sme chodili počas "pracovnej" výchovy zo školy, pre mňa hrôza - horúci vlhký vzduch, mala som pocit, že sa zadusím, vonku na hriadkach bolo lepšie, aj keď tam pražilo slnko a ja nepatrím k tým, čo sa radi smažia, domov som vždy prišla s migrénou...Plavci zneli aj u nás doma, sestra mala rada country a kupovala všetky LP, ktoré vtedy vyšli od Greenhorns (Zelenáčov) cez Rangers( Plavcov), Jindru Šťáhlavského a iných...moje tuzexové džíny boli vďaka víkendovým 12 hodinovým nočným brigádam v sklárňach na Sázave, chodili sme tam aj počas leta z VŠ, tzv. letná aktivita...
napísala si to skvele, príbehy zo života mám u Teba najradšej...
Když dám, Bene, PŮDA, tak si mohou čtenáři myslet, že jsem plela někde na půdě:-)... v kleče, no, dobré na artrozu...
Bene, taky jste pleli vleže?:-).
Ráno v šest mne vždy poslali zalévat obří skleníky, tam jsem nemohla nic zkazit, a hlína voněla:-). Díky.
Theo, škola dospívání, no:-), jen jsem nechápala, co ženské v zahradě vidí na Plavcích, můj idol byli Rottrová, Schellinger a tak:-), dík.
Jarmilo, tolik, abych sehnala bony na džíny jsem si tehdy /jako čtrnáctiletá/ na 6hod. denně nevydělala, aspoň košili:-), díky.
Jakožto zahradník se musím k textu ohradit. Pokud první brigáda voněla hlínou pak to byla zřejmě brigáda v kaolínce. Protože tam je hlína. Oproti tomu v zahradnictví voní půda/zem a někdy taky hnůj...
Jinak hezká vzpomínka!
Thea v tramvaji
05. 03. 2023Pěkný záznam z brigády! Kdysi jako dítě jsem chtěla pracovat v zahradnictví! Voněla mi hlína :) a ty to máš ještě popsané pěkným idylickým nedospělým pohledem! No přesně takhle jsem si to představovala! Budu se hrabat v hlíně a řešit u toho chlapy :)
dievča z lesa
05. 03. 2023živé mini rozprávanie***
Jak to Irenka umí nejlépe. Báječná prázdninově zahuštěná miniaturka se šťastnou pointou.