Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAž mi vlas stříbrem ztěhotní
18. 06. 2003
52
3
4978
Autor
Yfča
Až mi vlas stříbrem ztěhotní,
myšlenky umřou nudou.
Mládí už krásu nezhmotním,
třást se mi ruce budou.
Naposled vzhlédnu za vážkou,
dotknu se Smrti břehu.
A pak se vydám s přihláškou
do Spolku přátel žehu...
3 názory
velmi vtipné. Neboj, neju po Tobě, to jen tak namátkou, když jsem na Tebe narazila..*
Mládí už krásu nezhmotním - mládí je krásné, a já už ho nikdy zpátky nevrátím... ;o)
A díky moc. :o)
Není v tomto verši to poslední jaksi zbytečně navíc? Omylem? Překlepem? (mě se to m tam nezdá)
Mládí už krásu nezhmotním
jinak je to samozřejmě za tip
navážeč: Na Liteře, nebo na svých webech - (http://yfca.bloguje.cz či http://www.volny.cz/ipe) :o)
Nářezový_sluníčko
31. 07. 2004
..tak krásně smutno-veselé...:-)
snad takhle taky jednou zamávám .. :-)
T + avi
Hlavu vzhůru!!!!!! Mládí v těle není!!!!Jen v duši........ A v tvé se usídlilo....
nádhera!! funeralista nutně musí ocenit! Mimochodem - i když patně upřednostňuješ rozptyl & urny :-)), myslím, že bys psala skvělé texty na náhrobní kameny :-)))
Luk_Malér_8
30. 07. 2003Luk_Malér_8
29. 07. 2003
žehu čí mi v uších, tak jsem to přeslech... :-))
To mám z toho, žehu lím moc :-))))
Vážně? Já bych řekl, že to musí být takové veselé stvoření... aspoň podle té fotky ;-)
Což o to, Bacile, Kačabka opravdu veselá je. Zvlášť pokud mi provede něco neveselého... ;o)))
Až mi vlas stříbrem ztěhotní - to se mi také moc líbí - ten začátek vůbec nevypadá na blbůstku, ale čím víc se to blíží ke konci, tim víc je to Yfčárna. :-)) tip
chachá :)
řekla bych to samý co bbb
*
nedávno jsem se bavila s někým, že bych se FAKTICKY přihlásila do Spolku přátel žehu :))))
nin, jestli chceš, mám volnou jednu přihlášku... Stačí říct a je tvoje... :o)))
nin, představ si, že jsme za totáče ve Vydavatelství a nakladatelství Novinář, kde jsem pracovala, vydávali Zpravodaj Spolku přátel žehu. Už tehdy to bylo mé oblíbené čtení. Vzpomínám si zejména na jeden hrůzyplný článek, který zněl asi takto:
Vybudovali jsme si za naším obecním hřbitovem v rámci akce Z pěkný urnový háj a rozptylovou loučku. Osázeli jsme okolí malými stromky (děkuji panu Novákovi za finanční příspěvek). Všichni nám to nádherné pietní místo záviděli. Však co se nestalo! Jednoho dne jsem vešla na toto místo posledního spočinutí a v rohu jsem uviděla čerstvě vykovaný rov! (Výraz "čerstvě vykopaný rov" použitý prostou venkovskou ženou mne velmi zaujal...) Moc mě to pobouřilo! Nakonec se vše vysvětlilo. Náš obecní hrobník pan Janata šel hrob kopat brzy ráno a spletl se.
V tom nepravidelném občasníku bylo víc takových skvostů, například vzorové projevy řečníků v krematoriu. Ty taktéž neměly chybku... :o)))
:)
~ připomělo jednu mojí starší blbůst, která se jmenovala "mrtvol" ~ přidávám jen pro radost, neboť exhibování pod cizíma básněma nadevše miluju.... :(takže omlouvám předem i zadem - to je zajímavý - dřív jsem prostě do názorů napsal a nevrtal jsem se v tom neuroticky, jako teď ... asi stárnu ;c))
... ale jestli to je fakt nevhodný, tak mi to proboha někdo řekněte ... navíc to asi některý četli ... čímž to je trapnější ... ach jo... tak mám-nemám ? .... pad mi vorel - tak teda:
~ už to bude
- už je (zpola)
zahrajem si na mrtvola
hezky ztuha
hezky z chladna
funerální krása ladná
modré fleky v bílé tváři
po smrti jsou všichni staří
všechnu lásku
péči něhu
pro VÁS !!!
/spolek přátel žehu/
~ v té Tvé je ale pointa lepší, protože skrzevá předchozí romantický blábolení nečekaná !!!! :c))))
Tvoje blbůstka je chuťovkou. :o))
Dík za přidání, jestli ji máš tady, šoupnu ji s dovolením do klubu... :o))
:-))*
Po tom zacatku jsem myslel, ze sis spletla kategorii... :-))
Bříza_: :-)
Yfčo, kdybys našla tu přihlášku či zpravodaj, byla bych ti neskonale vděčná a měla bys u mě cokoli na svjétě (bohužel nevím příliš, co mají stařenky rády, protože moje babička neměla ráda NIC - pamatuju se na vánoce, kdy jsem jí dala pleťový krém a ona vítězoslavně začala vyprávět, jak se NIKDY V ŽIVOTĚ nemazala. to samé s každým jiným dárkem, co jsem ji znala.)
Můj přítel dělal hrobníka na Olšanech a nakazil mě :)))
nin, taktéž nevím, co mají stařenky rády, anébrž se za stařenku (zatím) nepovažuji. Moje babička (tu za stařenku považuji) měla ráda okurkový salát se šlehačkou. Vždy si zobla, přestože věděla, že se bude do pěti minut zmítat bolestí při žlučníkovém záchvatu. Nikdy ale neodolala... :o))
Po tom zpravodaji se pokusím poohlédnout...
Podle tvorby se za stařenku považuješ - nebo jsi snad už nebožka? :)))
I když - dnešní báseň je taková optimistická, je tam ten budoucí čas, to v předešlých byl přítomnej :)
nin, v těch předchozích ptákovinách byl ten bolestný odraz rán, kdy ti fyzično začíná dávat najevo, že by potřebovalo pár součástek vyměnit (nebo alespoň renovovat)... :o))) Nesmíš mne brát tak vážně! ;o))
TY nesmíš brát vážně mě - já jenom konverzovala ve tvým duchu :))), koneckonců, JSI v jistém klubu, to nepopřeš :)))
Pokud se ztotožňuješ s jeho programovým prohlášením, budeš vítána... ;o)))
Chci taky sežehnout! - Za dobrých rozptylových podmínek! Nechci se probrat v hrobě! brrrrrr JOJO. Ifčo, napiš prosím taky, jak se někdy cítíš jako mládě - pro povzbuzení stařenek!!! :-)))))*
Yfčo, já se cítím po ránu tak, že se k vám budu muset přihlásit chca nechca :)
Mamka občas říká, že se těší až se bude popelit v urně :-))
Tahle je dobrá! :-)))))
Kačaba: Mamky toho napovídají... a ve skutečnosti jsou rády, že se třeba můžou veselit se svými dcerami :-))
Yfčo, ty jsi fakt zvíře - tak dojemně to začíná - a tak drsně to končí! :-)))*
Hahaha! Ty jsi číslo! :-)))))* Dávám do klubu! To je fakt ze života! :-)))
Helenice: Jestli máš zájem, tak mám v šuplíku jednu volnou přihlášku... ;o))
:o))* hele, nechceš zas chvilku psát o něčem jiným? než tě Kačaba šoupne do domova důchodců... :o))
hlášení meteorologické služby pro krematoria :
"...dnes máme dobré rozptylové podmínky..."
průser_mračen
14. 06. 2003
průser_mračen: Nebylo by vhodnější, kdyby bylo na údržbu komunikace použito tvoje pověstně tvrdé játro? ;o))