Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seA ještě jednou k současné lůze
Autor
Javert
Dobrý večer, milá lůzo, vítám vás u dalšího dílu vaší oblíbené soutěže. Pro připomenutí vysvětlím myšlenku, kvůli které tu dnes všichni jsme.
Je zřejmé, že kdybychom vzali nějaké klasické, např. hudební dílo, dejme tomu Dvořákovu symfonickou báseň Polednice, a v něm nějakou část, dejme tomu motiv v pozounech H-H-G-E ("Dej sem dítě!"), a tento motiv bychom nahradili nějakými úplně náhodnými tóny, např. sestupně rozloženým akordem C dur (C-G-E-C), význam hudby se naprosto zásadně změní. V tomto případě konkrétně do světnice k vystrašené matce vstupuje místo malé, divé, přímo kněžna Libuše. Změna je tedy naprosto zřetelná.
Na druhou stranu, pokud vezmeme nějakou moderní slátaninu, dejme tomu Bergova Vojcka, ani kdybychom jeho závěrečné utopení zaměnili za nějaký jiný čin, např. pečení buchet, nikdo by rozdíl nepoznal a nebylo by zřejmé, která z verzí je originál. To dokazuje, že současné cokoliv je nesmyslné (v našem ukázkovém a názorném případě je tím nesmyslem hudba).
A teď už přímo k soutěži. Konečně se ukáže, kdo má pravdu, a kdo je jenom ubrebeňtěný pišišvor. Vezmeme něco aktuálního ze současnosti a ukážeme, jak je to nesmyslné. Na fotografii členů české vlády zaměníme čtyři obličeje. Uvidíte, že není možné poznat, která z fotografií je originál, protože obě dvě jsou zcela nesmyslné.
Tak pojďme na to, hodně štěstí při tipování!
Fotografie č. 1:
Fotografie č. 2: