Jsem z toho na rozpacich. Ma to spad, ale az takovy, ze to ze mne steklo jako voda z teflonove panve. Mouka atd. dobre, whisky spatna a vadi mi tam ten vykricnik. Mozna je zamerny, ale prijde mi jako "jumping the shark"...
Ale jako scenar dobre (vizualizace snadna).
Líbí se mi nápad, no a suchopárný stroze popisný styl mi v tomhle případě nevadí. Představuju si. Mně to přijde jako výzva. Nemusím mít všechno naaranžované a přeplácané všemi barvami. Omalovánky jsou taky fajn :-)
snaž se a budeš to mít kratší
jo, já na to musim čekat...
pokud budeš mít text v PM, dočkáš se
příště mi napiš zas něco zajímavého
jasně, příště to dej do volných veršů
ona to dokonce neni ani skica k natáčení, ale první stupeň scénáře
já škatulky moc neřešim
vím že se to pak nějak řešilo v kritikách, ale nepročítal jsem je; holt je to v povídkách, dokonce v PM, tak se k tomu vyjadřuju jako k povídce
je to čistě skica k natáčení
ani jsem se nesnažil to zakrývat nějakým stylem
Pro mě je to skica k natáčení, ne literatura. Číst text a představovat si děj je něco úplně jiného než na ten děj koukat v televizi. Zkoušet natlačit jedno do druhého dopadá... právě takhle.
dočetl jsem, nezaujalo, asi proto, že mě tenhle způsob psaní nechává chladným.
dobrý, vole! ale na divadle by to byla teprv paráda...
musím přiznat, že jsem si od začátku podsouval, že se jedná o jeho portrét nebo portrét někoho z rodiny, pochopitelně ne příliš oblíbeného anebo mrtvého a malířem vystižená podoba ho dráždí, ale pak mě zarazil ten amok. konec nic neodhalil ...a tak to mám rád*
no hele nevim
vlastně mi to nic nedalo
asi sem blbá ne? : )))
Čtení je to moc pěkné, napínavé. Nemohl jsem se dočkat závěru... musel jsem to dočíst do konce, přestat v půlce mě zvědavost nedovolila.
Ale ten konec mě zklamal...takové divné zakončení.Celý příběh byl opravdu zajímavý a konec... nuda.
Ale tip si to zaslouží.
Zfilmované by to asi opravdu moc nepřineslo, i když je to i otázka režijního uchopení. Jenže - i kdyby to režisér uchopil z té jediné správné strany, vůbec bych mu nezáviděl jeho úkol. On totiž ten obraz tam není hauptmotiv, ale jen jeden z prostředků k němuž směřují duševní pochody hlavní a jediné postavy. To by se opravdu moc těžko scénáristick ztvárňovalo...
Připouštím, že by to ještě stále dokázalo vyjádřit osu díla i kdyby to bylo napsáno úsporněji. *
BMVA: souhlas!
naneštěstí to točit nebudu, ale schovám si to ještě na později...
vážně dík
hehehe:) nejaká obsedantná predstava:)*
Takže můj názor je ten, že literárně to je hodně pozadu. Nedokážu si představit, že bys takhle psal více povídek, sbírku třeba, nebo delší text. Já osobně bych se tím prokousávat nechtěl.
este lepxsi...cinsky divadlo...(mne nektery mista pripominaly nemej film...a titulky pres cely platno)...:))
promítání?:) leda čínský divadlo
názory písmáků se liší od názorů famáků a proto jsou přínosný a někdy i přínosnější
stále mě zajímá literární stránka a i tady jsem se ji snažil udržet
...k textu bych chtel nejaky to promitani...:))
Což to mi tak nějak došlo. Tady na Písmáku bych to klidně oželel. Zadání jsi tedy asi splnil uspokojivě, ale na to si myslím nepotřebuješ znát názor zdejších čtenářů. To asi víš sám docela dobře.
to bylo i zadáním
suchopárný scenáristický popis, mám to dnes za domácí úkol
Dobrej nápad s tím malířem, ale jinak teda jsem si to přečetl (až teď) a nelíbí se mi ten scénáristický styl. To pro mě není povídka. Je to prostě scénář. Nebavilo mě to takhle číst z prostého důvodu - text pracuje s nápadem, ale nepracuje s emocemi. Prostě jsem neměl žádný zvláštní požitek ze samotného čtení. Ale nápad je fajn, to jo.
Dejte mi pokoj s pozorovatelem, vždyť píše hrozně.
nojo, to by šlo
a možná je to i vtipnější
A do třetice, ráda bych to zařadila do říjnové PM, nebudeš proti?
Jo, a ta mouka není zbytečná, to se mi tam naopak dost líbí...
Ale stejně, i když jsi to opravil, tam máš v jedné větě tu krabici dvakrát... :) tentokrát s mlékem... nechtěl by si ten pán kupovam raději mléko v lahvi?
jj, slovo obraz jsem použil vícekrát proto, že je to filmová povídka a taky abych neustále připomínal, že je to obraz, hehe
např. slovo malba se mi vůbec nelíbí a nehodí
v gauči se mi moc líbí:) je to hezky obrazný a nanejvýš názorný
krabici s lupínky jsem opravil - fakt blbý věty
BMVA: výborně! 7. odstavec: proč zbytečná mouka? chtěl jsem ho nejdřív nechat vyzkoušet si malování, aby pak maloval na ostro
hození láhve beru jako vyústění jeho zmaru (takže beze smyslu), ale nechám si poradit od psychologa:)
je ještě třetí varianta: něco ho na obraze ruší, rozčiluje a on neví, jak to napravit.. to ho dorozčílí a následně dovede k nutnosti namalovat ho znovu
ještě mě napadlo, že by ho domaloval, zabalil a dal někomu k narozeninám:)he
díky! a zdravim.)
Zdarec. je to hodně, hodně zajímavé. A zvláštní
Tohle se mi zdá hodně dobré!
Čistě osobní výhrady mám k části: " Zatímco přemýšlí o obrazu, vykonává své běžné činnosti jako je čištění zubů, pití kafe, oblékání. Když odchází, ještě se podívá na obraz. Pokývá hlavou a odejde.
Vrátí se se zakoupeným kladivem a hřebíky."
Ta se mi zdá trochu toporně napsaná. A hned v následujících několika větách se slovo "obraz" opakuje tolikrát, že jsem si chvíli přála, aby povídka změnila ústřední motiv :)
Formulace "v gauči sedí muž" mě pobavila, představila jsem si ho skutečně V a ne NA gauči.
Pane jo, to je schíza...*
Ty krátké, osekané věty mi v tomto případě vůbec nevadily, naopak - nějaká omáčka okolo by jen rušila atmosféru povídky.
Je záhadná, možná i tak trochu surrealistická (ale ne úplně).
Pár věcí by se vytknout dalo, například věta 'Vstane, vezme krabici s lupínky a jí je rovnou z krabice.' Ale není to nic extrémního.
Dobrá práce!
Trochu mě zastavuje výraz "padne do gauče". Představuju si úložnej prostor :-) Jinak jsem - jako obvykle, když čtu Tvou povídku - tajila dech, takže jsem mírně přidušená.
no, já to bral jako zlom, ne pomalou přeměnu..ještě popřemejšlim
já piju piňacoladu, ale bez rumu
Od okamžiku: "Začne se hlasitě smát." je už hlavní hrdina na úplném dně, což také text šťavnatě popisuje. Což po sérii naznačování (hm, co se mu asi tak hodní hlavou) působí docela "převýrazně". Možná by stačilo vsunout "chichotající" .) odstavec. Celkově ten skok ale není až tak zjevný, jak by se po zdejších poznámkách mohlo zdát.
Frajeři pijí rum, ale protože nejsou barbaři, nikdy samotný, vždy s pivem.
winter: provázání?
kandelabr: čim whiskey nahradit?.)
a proč si nekoupí vrtačku?
Je pravda, že provázání by mohlo být silnější, ale přičítám to nutnosti zadaného rozsahu. Formátování textu tomu dojmu přispívá.
Líbí se mi to.
Povídka ve scénáři, příjemný styl, věcný, popisný a díky tomu rychlý a vtahující. Dobrá atmosféra. Ta whiskey je trochu klišé, ale budiž. Nějak surrealisticky to na mě nepůsobí, posedlost přerůstající ve tvorbu je věc dost reálná (Písmák je toho ukázkou :)). Dobrá miniatura. tip.
Jak zřejmo, otráven je asi hodně. Otázka, zda je to autorský záměr. V tak krátkém textu mě opakování slov spíš irituje. Dokud se nezačne zatloukat do zdi, text je dost tradiční, a tím pádem pro mě nudný, provázání s věcmi odvíjejícími se později mi nepřijde dostatečné.
Zajímavá, až surrealistická povídka. Tento dojem nereálnosti umocňuje i styl psaní, úspornosti a přítomným časem připomínající spíš divadelní scénář.
Popíjení alkoholu mi přijde jako mírné klišé, ale v podstatě nic oproti smršti záhadných obrazů, které na mě Obrazem vrháš.:)
Styl jakým je toto napsáno se mi líbí. Jednoduché popisné věty, které vystihují skutečnost, aniž by ji příliš obkecávaly... Jedině mi snad trochu vadí obrat leze do postele :-D
Se samotným příběhem je to složitější. Asi jsem ho tak zcela nepochopila. Možná po dalším přečtení...