Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTaxis
Výběr: vesuvanka, Elyn, Print, Cannisha
18. 10. 2004
36
0
13532
Autor
Craerassy
V dechu se nelišíme
od koní
slova co nepovíme
vaz nám nezlomí
Taxis
do pronájmu
vzal tři stupínky
a na dvou z nich
číslicemi smlouváš
s výhrami
- návykový interval
v hlasovém stoupání
na třetím jméno
šeptem vyslovené
jsou místa
kam nikdy
nedojdeme
v srdci se nelišíme
od řeky ... ve víno proměněné
jsou místa co nikdy nemineme
***!
Tak podle obrázků odhaduji, že rozbor Velé pardubické už někdo provedl. Zda i rozbor básně, to nevím, neboť bych musel číst. Já ho teda dělat nebudu. Mně se líbí jen tak, nerozebraná.
po láhvi Metaxy
troufnu si na Taxis...
jsou místa na stupínku,
kam nikdy
nedoskočím
v náběhu na vzpomínku
kůň mi bočí
*
pozorovatel
28. 10. 2004pozorovatel
28. 10. 2004pozorovatel
27. 10. 2004pozorovatel
27. 10. 2004pozorovatel
27. 10. 2004pozorovatel
27. 10. 2004pozorovatel
27. 10. 2004pozorovatel
27. 10. 2004pozorovatel
27. 10. 2004Dr_Mephisto
20. 10. 2004
:-)) šak je to poznat i na Tvé tvorbě - takhle fajně sa píše jen v Pardubicach !! .-)
Já teda většinou píšu v Praze, kde pracuju...:)) ale leckdy jsemo víkendu v Pcích k zastižení...
Ty seš Pardubák?
Yes ! I´m splendid on it ! :-))
(založíme klub a vybudujeme drobný pardubicocentrismus, co Ty na to ??) .-)))
jeden kluk... tuším, že má nick kramny, tu už takovej klub má... ale moc často sem nechodí...
:-)) that was only a joke....
já myslím, že je tu naopak překlubováno ... ale sraz v Pcích, to by bylo něco .. :-)
můžem klidně zajít na pivo...:)
já se nikdy žádnýmu seznámení nebránil...
mě totiž stejně ta internetová anonymita nebaví...
mluvíš mi z duše
pivko domluvíme (jen ne do Plzeňky, po Plzni mě hrozně bere pajšl :-) )
aspoň mi někdy prosvětlíš ty Tvé křížovky...někdy (skoro furt) jsem z nich vysoká ... :-)
ouk.
Jak jsi pravil, tak se u Tebe asi připadají v úvahu weekendy.
Tak zanech někdy vzkaz, až budeš mít čas a chuť a pokecáme nad žejdlíkem ..
Já sem chodím denně, takže mi to neunikne .. .-)
Zatím se měj ...
návykový interval
v hlasovém stoupání
na třetím jméno
šeptem vyslovené
jsou místa
kam nikdy
nedojdeme
Je nádherná, výstižná ..... TIP a V
vážně jsou taková místa?
vážně mě ta báseň odpuzuje podobným oznámením(i)
v posledních letech ovšem činily největší problémy koním tzv. velké zahrádky:
a stejně, chudáci koníci, představte si, že by Vás někdo nutil skákat takovou dálku s vyhlídkou na zlomený vaz....ech
a letos naprosto nepochopitelně vyvdla z míry (tři anglické koně) tato překážka: francouzský skok (je za lesíkem)
a pokud si dobře pamatuji, tak jeden kůň nepřekonal irskou lavici
(pátá pžekážka kurzu dostihu)
A určitě stojí za zmíňku (teda pokud nebudu kecat), že velký Taxisův příkop se skáče jen jednou do roka a to vždy v 8. dostihu druhou říjnovou neděli... letos proběhl 114. ročník s celkovou dotací 4 450 000 kč a vyhrála devítiletá hnědá klisnička Registána s ž. dr. Petrem Ghemem
a promiňte mi:))
dismorphia
18. 10. 2004
zlomený vaz... no to je těžké... ale samozřejmě, že dojde-li k něčemu takovému, tak je to obrovská tragédie... naštěstí to není žádné pravidlo... zdaleka to není tak těžké a tak smrtelné, jak se o tom v médiích často mluví; mluví se o tom právě proto, že pro nezasvěcené a pro nezájemce, je tohle, že se to občas stane, to nejpikantnější a zajímají se o dostihový sport, jen když tam někdo umře...
ale například v roce (tuším) 2001 se stala tragédie na předposeldní překážce kurzu, a sice na přkážce č. 30, na obyčejné proutěné překážce, kterou kůň, který se kvalifikoval do Velké pardubické, musí hravě přejít! Zde se smrtelně zranil velmi dobrý francouzský kůň Anatol.
no oni ten skok v polovině devadesátých let dost slušně upravili... před tím to byl skoro devítimetrový skok...
ať.... radši parkur.... a je fakt, že na Pardubickou a velkou sem nebyla a jenom z doslechu bo z nějakých zpráv... a je jedno na které se kůň zraní....prostě tak... :o)
já nejradši všestrannost... ale parkur je taky fajn... velmi elegantní věc...
víš, ale bez dostihů by koní nebylo...
někdo možná namítne ať běhaj rovinky... ale může snad třeba osmiletý kůň konkurovat tříletému??? a co s ním pak? Dyk tu může bej třeba i 20 let... ustájít a dát ho nějakejm dětem jako hračku? To by byla fakt slušná zvrhlost... chudák kůň...
Nemůžou všechny koně dělat hipoterapii... a čím míň jich bude jako hračka, tím líp...
pak je tu ještě pár koní na práci v lese...
prostě bez dostihů koníky nebudou...:(
a každej trenér musí vědět, na co jeho koník má...
a dělat jenom scc kategorie III., II. nebo I. kategorie bez dostihů kategorie listed (to je kategorie VPČP SCC) nemá cenu...
VPČP SCC je dostih pro sedmileté a starší koně...
no prostě každej musí vědět...
ale chápu, že se ti to nemusí líbit
jako neříkám, že se mi to nelíbí, ale jak jsi psal, sem postižená cose týče médií, takže to vidím z té druhé stránky....ale neříkám, že to zavrhuji, jen je mi jich prostě někdy líto.... a už toho nech bo se rozbrečím.... a budeš mi muset dát kapesník...
broučku mi někdo řekl naposledy tak před třemi lety....
kapesník podávám:)
broučku neprolezl sítí........budu mít šmouhy pod vočima..... no co už.... :o)
JiKo...kde si je představit? já to asi nebudu moci vysvětlit, je mi to nějak osobní...obrazně schůdky uvnitř..tak nějak..
no to jo ale těžko si ji vztahovat k něčemu o čem se přímo v básni nemluví, ale znáš mě, křížovkářská poezie ;-)
srha : patří Ti dnešní absolutorium ! smekám...fakt
(že Ty seš z Pardubic - vítej do klubu ! :-)) )