Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTaková adventní
Výběr: vesuvanka, hai_mal, Print, estét
27. 11. 2005
21
2
6666
Autor
synáček
Na téhle planetě
je tolik krásy
tolik cest
osudů víc než lidí
a nejenom ten náš
stále však méně
lásky
Na světě
bez nadsázky
šest milionů
dětí
ročně
zadními vrátky
navždy
zmizí
Kolik je krásy
tolik pláče
možná i mnohem
mnohem
víc
I my jsme ale
z Nemanic
někdo tu píská
jiný skáče
málokdo má i na koláče
Lásku však
(za spoluhráče)
může si každý dovolit
Plnými hrstmi
rozdávat ji může
a i když oněm dětem nepomůže
tak zmenší
zadluženost planety
Snad jenom někde obrátí se vítr
narovná růže
začervená líc
Objetí
konečně
sevře
touhu znavenou
A
sníh
co padá
náhle jiný zdá se
2 názory
Marcela.K.
17. 01. 2006
no to je hezký, jsem ráda, že jsem objevila zajímavého autora, ráda si počtu **
...i já se připojuji a posílám T* ...a přemýšlím o všech obrazech v básni...neboť k tomu mě dovedla...k přemýšlení, k zastavení a to je v životě moc důležité...děkuji... ;o)
Na světě je někdy tolik krásy...že mám pocit, že to neunesu...
Krásná jako vždy
"Vemte mě zpátky...", ano... jenže někdy to ani "neumíme" vyslovit...
Děkuji, žes tu byla...
Vemte mě zpátky k vám, trest došel naplnění a větší bolest nelze způsobit a slzy, snad jako odpuštění a nebo právě ty tě mohou vykoupit.
TT
Debbi: Červenám se... a děkuji...
Candy: Moc mě tohle hodnocení potěšilo... děkuji...
osudů víc než lidí
a nejenom ten náš
stále však méně
lásky
šest milionů
dětí
ročně
zadními vrátky
navždy
zmizí
Osudů víc než lidí..... děti zadními vrátky navždy mizí...
Přijde mi melancholická, jako žalospěv za tuto dobu. Jako by každá zapálená svíčka měla být vykoupení, které se nekoná. Jako modlitba za němá ústa, za prázené pohledy - dětí... .... velmi jsem se zamyslela.
*t Je hluboká.
elfka_Sea: Vystihla jsi to, Markétko, dokonale... To všechno tam, bohužel, je... Děkuji...
Líbí se mi, jakou formou je tahle básnička napsaná - částečně s humorem a jednoduše vyjádřené smutné a vážné věci kolem nás - hlavně ta sloka o dětech, jak mizí zadními vrátky - ta mě dostala.
Skromnost tě ctí, ale musíš sám vědět, že máš na Písmákovi spoustu nádherných děl. Ostatně když se podíváš na svá hodnocení, uvidíš, že se tvé básně líbí ...
Naopak já děkuji za tvé uznání, protože čtenosti a oblíbenosti jakou máš ty a někteří další zdaleka nedosahuji ...
Pěkný den
Vidím, že i Tebe ctí skromnost...
Věř mi, že Tvoje rýmy berou dech...
( a děkuji...)
Dlouho jsem od tebe nic nečetl ... Dobrý den ...
Abych se přiznal, trošku se mi bije závažnost slov a lehkost rýmů ... ale za myšlenku Tipipit ... Příště snad zase za vše ...
Lilie: I Tobě dobrý den...
Snad jen jednou, na začátku všeho co jsem kdy přibil na vrata Písmáka... jsem si dovolil napsat "vázané verše". Všechno další už bylo, je... a asi vždy bude... jen "ostatní nezařaditelné", nežádající si hlubší kritiky... Není to ignorantství, ani arogance... spíš neschopnost dostat se na úroveň toho, co píšeš třeba Ty... a nehledej v tom, prosím, nic jiného nežli upřímnost... Jsem, a asi už vždy zůstanu takový, jaký jsem... a přiznám se, že mi jde hlavně o sdělení (závažnost slov, chceš-li)... o vyřčení něčeho, co mám potřebu říct... a tehdy, kdy to říct potřebuji... Má-li má "básnička" i učesané vlásky, pak je to víceméně asi jen pouhá náhoda... která je velmi, velmi vzácná...
Vážím si Tvých návštěv... i toho, jak mé "básničky" hodnotíš...
Děkuji... a přeji krásný (plně prožitý) advent...
Díky za písmenka i za slovo... Moc si Tvých návštěv vážím... (Přeji i Tobě co nejklidněnší advent...)
vynikající, špica, super, fajn. Krásné, hluboké, závažné
(fakt jseš z Nemanic? Letos bydlím na privátě naDobré Vodě u ČB, stav se)
supizmus: No - vzhledem k hladomoru jsem z Nemanic nejenom já, ale i "můj" stát...
Jsem rád, že Tě oslovila... děkuji... (i za pozvání...)
...stále však méně
lásky
Na světě
bez nadsázky...
a rozdávat ji každý může.
Bolavá...
tip
A
sníh
co padá
náhle jiný zdá se...
máš pravdu... i radostná je přece...
Malá_Holka
27. 11. 2005kouzelná_květinka
27. 11. 2005
Kolik je krásy
tolik pláče
možná i mnohem
mnohem
víc
A
sníh
co padá
náhle jiný zdá se
je překrásná, i k zamyšlení.... TIP a V a moc hezký je i obrázek
Moc vám všem děkuji a přeji opravdu radostnou (neuspěchanou… a hlavně duchovní) přípravu na Vánoce…
Malá_Holka
27. 11. 2005Nicollette
27. 11. 2005
Nicollette: Jsem přesvědčen o tom, že svět můžeme měnit jenom tak, když měníme sami sebe… Všechno ostatní je buď násilí, nebo plácání do vody…
Díky žes tu byla…