Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHřbitov
13. 02. 2001
16
0
7613
Autor
Deltex
Všude se převalují chomáče šedivé mlhy! O zem pleskají malé, mrazivé kapky deště. Kolem samé kříže, temné kameny. Ticho. Mrazivá atmosféra. Hřbitov. Uprostřed toho všeho je jáma. Velká temná, strašidelná jáma. A dole… dole spočívá mladý člověk.
Je mrtvý?
Ne ještě ne!
Proč je tu, když není mrtvý? Kdo ho sem dal?
To svět pohřbil ho!
Proč?
Protože neuměl v něm nebylo místo, nedokázal se stát takovým jakým měl podle lidí být!
Jaký měl být?
Měl být člověk, takový normální člověk!
A jaký byl?
Byl mladý, naivní! Taky upřímný a věřil v lásku, to ho odsoudilo!
Proč?
Protože, být jiný než ostatní je dnes špatné!
A když tedy není mrtvý, probudí se?
To nevím, můžeme jen, doufat!
Tak budeme doufat!
Déšť sílí. Temná, olověné oblaka valí se oblohou. Nikdo nechodí na ten opuštěný hřbitov. Nechceme vidět toho spícího v nás! Zatím ne! Stále se neprobouzí, kéž bychom alespoň jednou za čas na ten hřbitov zašli. Třeba se na něj jen kouknout! Jemu je dáno se probudit tehdy, až pro něj bude ve skutečném světě místo. A jednou možná bude! Až zajdem na hřbitov!
…nebo taky ne!
pohřbený, protože byl jiný..
nerozuměl světu, nepatřil do něj.. jak se asi cítil? Sám, tak beznadějně, beznadějně sám...
znám ten pocit doslova.
*T*
moc se líbí mně povídka tato , yen tak dále v tomto stylu , líbivém a mladém , - ale myslim si že bychom , a ti ostatní ědinci tady na zemi , neměli čekat na "vhodné" místo , takové se totiš nikdy samo nevyskytne , ale činit se sami , udělat si vlastní prostor - je to sice složitá kráděž , ale jak dobře víme dobrý zloděj je ten , co si umí udělat příležitost sám :! , ps:t zapálil bych mu ale svíčku ^ naděě
ShadowDancer
22. 12. 2002
Vždyť sem to říkala, že se to zlepší. Tohle je ohromný, má to nápad, hloubku, ale nic mi to nenutí, to se mi líbí. Teď mi to přijde, jako kdybys deníček napsal někdy tak na základce a sem ho dal jen tak z recese, nebo aby to kontrastovalo třeba právě s tímhle. Jen tak dál, nápady máš. Te hřbitov celkem chápu, já už tam ležim dlouho, na tom lidském smetišti, jako nepohodlný odpad společnosti...takže dík.
Swedish_Nigg
03. 10. 2002
Jeanne, děkuji ti za uznání:o) a ano, svět není hezké místo. Měj se krásně:o)
1. aRmida = he/er/el ...a tak podobně
2. opravdu tam není nic o tom, že až se probudí (a bude pro něj místo), on už nebude "jiný", ale "stejný"?
mladý - "jiný"
starý - "normální"
... ale vždy mu připadá, že je to tak správně!
sorry, nebudu číst všechny kritiky - jsem v práci a...
ale:
Protože, být jiný než ostatní je VŽDY špatné!
a ještě (Mínox - Šaman v nás):
http://web.quick.cz/P.Kubik/tvorba/saman_v_nas.htm
Napřed to trochu bolí,
to se šaman hlásí o slovo.
Pak pokrčí tiše rameny a odchází pryč.
A ví, že příště to budou dny
TŘI!
Možná to není jasné - tak - jen jsem chtěl říct, že společnost vždy odsuzovala a odsuzuje (a asi bude odsuzovat, přestože se učí toleranci) odlišnosti. Odlišnosti národnostní, rasové, náboženské, sexuální orientace, inteligenční, znalostní a co já vím ještě jaké.
Je to zvláštní - odlišnosti doplňují chybějící vlastnosti a činí svět pestřejší a přesto je lidé nenávidí.
Možná je to způsobeno tím, že se lidé cizinců bojí. V dávné minulosti existovala spousta rituálů pro přijetí cizince do vlastního kmene - a to patrně jen ze strachu z něj.
To je hezké... moc hezké. Ono, být jiný je špatné, ael slovo špatné je v tomto pojetí dosti relativní... bohužel. Svět je jedno velké bahno, aby byl člověk štastný, musí zavřít oči a nevnímat.
Je to skvěle napsané. Znám naštěstí pár lidí, kteří navštěvují taková místa často.Stejně jako já.
Milý Deltexi. Pripadam si tu jako v psychologicke poradne. Myslim si, ze clovek by nemel davat nevyzadane rady. Presto:
- pokud se stavis k zivotu s pesimismem a marnosti, uz samotny postoj te takovym cini
- verim tomu, ze plati: Co zasejes, to sklidis!
- pokud nedokazes rozlisit dobro a zlo, zkus odkryt svoje ciny az na holou kostru a poznas, co te k nim vedlo
- a dobro se ti nevrati hned, mnohdy to trva cely zivot, ale vrati se, avsak v podobe, kterou treba ani nepoznas. Stejne tak je to i se zlem. Ja tomu verim.
Pokud nejdes s davem, tak si toho vaz. Jen vyjimecni lide na tomto svete neco zanechaji. Ne ti, co cupitaji ve stadu. A chtit vsechno hned je sobecke. Cesta za stestim je cesta zivota a ja jsem rad, ze to tak je. Aspon se clovek muze zdokonalovat a hledat. Je to takova nekonecna hra...
Tak cau a zkus napsat neco optimisticky ladeneho.
Myslim si taky, ze lide se pohřbivaji sami. Podivej se na ty chodici mrtvoly kolem sebe. Myslis si, ze je pohrbil svet? Ze vinu ma spolecnost?
Clovek si nemuze vybirat cas, pro to, kdy se narodi. Kazdy cas ma sve vyhody a nevyhody. Jen mit tu silu hledat.
*
Ne, ...ono pokud člověk jde ve stádu, tak se orientuje podle davu a ten ho modeluje a utváří. Ovlivňuje jeho mentalitu a dav sám o sobě voří svět... je to tak nějak vzájemná interakce. Dav lze komplexně a velmi neotesaně pojmenovat světem a ten pak formuje jedince, pokud to jedinec dopustí. S tím dobrem a zlem máš pravdu... ono všeobecně platí pravidlo, že jakýkoliv čin (či spíše jeho povaha) se ti vrátí několikanásobně ač třeba v jiné podobě - jak kladný tak i jeho protiklad. každopádně děkuji za vyjádření. Měj se fajn...
nepodceňuj vás mladé :-) a nás starší :-), je i bude...T
Mikey: trochu optimismu do toho pesimismu :-)
snad najdu své místo... ať jsem jaký jsem, vždy budu myslet na kouzlo dobra a úsměvu...snad nebude mi chybět síla a odvaha, abych nezapoměl...
... pěkný myšlenkový náčrtek :)
Nechci moc psát o tom duchovnu v povídce. Líbí se mi npápad udělat to formou rozhovoru. Je to úsečné, jasné (možná). Potěším tipem.
Petula: No... je to samozrejme subjektivni... velmi. Mozna, ze je spatne rozlisovat barvy, ponevadz v komplexni forme jde o jeden celek. Vse je relativni...
Vis, ono neni dobre byt jiny - jak se to vezme - ja bych bez toho byt nemohl - poprit svoji individualitu. Nevim... nevim!
Bezejmenny
03. 09. 2001Bezejmenny
02. 09. 2001Dobro je bezvýznamně subjektivní pocit, nic jiného. Má význam jen ve vztahu k subjektu. ;o))))
Stříbrná i bílá odrážejí tu barvu, jakou na ně svítíš. Každé dobro lze někdy vykládat špatně.
Černá je černá. Vždy – je-li opravdu jen černá... ...bez příměsi šedi. Černou bez lži k dobru neobrátíš!
A šeď je zase jen černá s bílou (nebo bílá s černou, podle toho, jak velké má která zastoupení).
(Ale proč ty barvy? Černá, já mám ji ráda. Je to barva tajemství, barva noci, barva elegance a barva.... Jsem noční zvíře a noc není vždy jen zlá! Je to Chladivá Matka po Palčivém Dni. Vím, je to, někdy, i Mrazivá Královna...)
Neumím konat bezbřehé dobro – ani v tomto okamžiku, a mnohdy bych tak chtěla... A někdy to ani neumím, jsem jata vztekem či emocemi.
Zabij tu mouchu, leze mi do talíře! ZABIJ!
Dobro je relativní. Jen jedna věc je na něm absolutní: Moje subjektivní vnímání — CHCI ČINIT DOBRO, ČINÍM DOBRO, UČINILA JSEM DOBRO... Jsem ráda, že se mi to jěkdy snad i povedlo.
DOBRO SE VRACÍ – KDYŽ NA TO NEMYSLÍTE PŘI JEHO KONÁNÍ.
Ale ke Hřbitovu – NIKDY NENÍ DOBRÉ BÝT JINÝ NEŽ OSTATNÍ...
A přeci, právě to je jeden z velmi důležitých aspektů života!
Chodím na hřbitovy. Chodím tam ráda. Většinou tam cítím pozitivní sílu. Odpočinu si tam – stejně jako v kostele. Nevím, myslím, že ten, kdo není mrtvý, ten, kdo čeká na probuzení, na mých hřbitovech není. Buď se již probudil, nebo tam, ó hrůzo!, NIKDY NEDOŠEL!
Neumím konat bezbřehé dobro – ani v tomto okamžiku, a mnohdy bych tak chtěla... A někdy to ani neumím, jsem jata vztekem či emocemi.
Zabij tu mouchu, leze mi do talíře! ZABIJ!
Dobro je relativní. Jen jedna věc je na něm absolutní: Moje subjektivní vnímání — CHCI ČINIT DOBRO, ČINÍM DOBRO, UČINILA JSEM DOBRO... Jsem ráda, že se mi to jěkdy snad i povedlo.
DOBRO SE VRACÍ – KDYŽ NA TO NEMYSLÍTE PŘI JEHO KONÁNÍ.
Ale ke Hřbitovu – NIKDY NENÍ DOBRÉ BÝT JINÝ NEŽ OSTATNÍ...
A přeci, právě to je jeden z velmi důležitých aspektů života!
Chodím na hřbitovy. Chodím tam ráda. Většinou tam cítím pozitivní sílu. Odpočinu si tam – stejně jako v kostele. Nevím, myslím, že ten, kdo není mrtvý, ten, kdo čeká na probuzení, na mých hřbitovech není. Buď se již probudil, nebo tam, ó hrůzo!, NIKDY NEDOŠEL!
Hm, ano, ale kolikrat neni umysl tak relevantni a patrny, jak se na prvni pohled zda... nektere veci delas dokonce bezdecne, nikoliv umyslne- ani si neuvedomis, ze je delas a muze to mit plne odlisne vysledky.
Ne, stribrna neni jen barvou stinu, stribrna je takou barvou, ve kterem prostredi zrovna je - vsak v srdci bila! Mej se krasne Wicano! DeX
V okamziku, když neco delam, vím, co chci udelat - dobre, nebo spatne. Umysel rozhoduje.
Relativni je vsechno predem, a pri pohledu zpet, to souhlasim, ale ja se citim odpovedna za okamziky.....
minulost a budoucnost, to jsou dobre nebo spatne nasledky :--)
dobro muze mit spatne nasledky, v tom s tebou opet souhlasim :--)
Stribrna je barva stinu, pokrocileho veku, moudrosti. Budu si s ni muset vylicit steny jeskyne, aby se mi tam varovne odrazela moje hloupost :--)
Relativni je vsechno predem, a pri pohledu zpet, to souhlasim, ale ja se citim odpovedna za okamziky.....
minulost a budoucnost, to jsou dobre nebo spatne nasledky :--)
dobro muze mit spatne nasledky, v tom s tebou opet souhlasim :--)
Stribrna je barva stinu, pokrocileho veku, moudrosti. Budu si s ni muset vylicit steny jeskyne, aby se mi tam varovne odrazela moje hloupost :--)
Wicano, me presvedceni je, ze konam dobro, vsak presvedceni nestaci... ono kolikrat jsem delal bilou, respektive jsem o tom byl presvedcen a pozdeji jsem si uvedomil, jak cerna to byla! Je to relativni a proto se nesnazim uz tak presvedcive tvrdit ze konam pouze dobro... uznavam jednu nadhernou barvu - stribrna - ve tme temna, na svetle zari.... preber si jak chces! Mej se krasne! DeX
Dobro je druh umění, podívej se na svoje dlaně, a čti..
co se do nich během života vejde, se nedá vyčíslit, ani počet takových životů
nic si v nich nenechávej, dělá to vrásky :--)
co se do nich během života vejde, se nedá vyčíslit, ani počet takových životů
nic si v nich nenechávej, dělá to vrásky :--)
moje přesvědčení je, že děláš dobro :--)
dobro je i to, co o zle nevíš
a zlo je ten zbytek..
Deltexi, odpověz si několikrát za den.. co jsou věci, které nemáš rád.. a nechceš, aby je dělal někdo tobě
chtěla bych se o zlu hodně naučit, pořád se snažím rozlišovat různé barvy, a kreslit je na obrazech černou a bílou
viděl jsi první malby v jeskyni ?
dobro je i to, co o zle nevíš
a zlo je ten zbytek..
Deltexi, odpověz si několikrát za den.. co jsou věci, které nemáš rád.. a nechceš, aby je dělal někdo tobě
chtěla bych se o zlu hodně naučit, pořád se snažím rozlišovat různé barvy, a kreslit je na obrazech černou a bílou
viděl jsi první malby v jeskyni ?
Kacapitoma
05. 06. 2001Kacapitoma
14. 05. 2001Kacapitoma
09. 05. 2001Kacapitoma
07. 05. 2001Kacapitoma
04. 05. 2001
Ano pochopil, ale to by potom bylo pokrytectví. Ac vlastně ve světě nic nového!
Kacapitoma
28. 04. 2001
Jo, pokud je ve světě krása, tak je třeba jí vidět... pokud ale je! Je? No, je to spíš zamyšlení...
Kacapitoma
23. 04. 2001
Hmmm, to byl jen pokus ...většina mých dílek jsou jen náčrty na nichž experimentuju! Do úvah? ...no nevim! Uvidíme, uvidíme...:)) Měj se!
Konstantinidisová
06. 04. 2001Konstantinidisová
05. 04. 2001
Máš pravdu Mikey, k veselosti není na tomhle světě důvod! Měj se nádherně!
Tak to máš štěstí, kterého se mi zase naopak ještě nikdy nedostalo (možná párkrát a to jen na malou chviličku, kdy jsem byl šťastný, ale tu pak hravě vyvážily tvrdé rány konců)! Máš štěstí a já ti ho přeji - zasloužíš si jej!
můžeš ho přeci mít taký :-)))
je tu pro všechny
hlavně nebud smutný, nekuř ve starém skladišti, prostě si sedni a napiš jedné mladé dámě, která nese jméno
Kate
Milá mladá dámo, napíšu, ale své skladiště si pro jistotu nechám... kdo ví kolik je tu štěstí!?
Kate: Ne, věř, že nejsem Kate:-), ale možná máme hodně společného. Ono se lehce řekne - nenechat se světem změnit, ale realirování je 100x těžší, škoda, však zatím se snažím držet, někdy, ale prohrávám a slábnu. Většinou však zatím ne a proto jsem spíš snílek ukrytý před tím hnusným světem ve svých snech, v psaní atd. Takových lidiček je hodně málo a proto neprohrávej, je to důležité!!!!
Sláb je jenom ten, kdo ztratil v sebe víru a má ji jen te, kdo má jen malý cíl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kate
p.s. teď už neprohrávám, neboť mám Někoho, kdo mne miluje a opatruje mne!!!!!!!!!!!!!!!!!
ano, takových lidí je velmi málo
tak mě napadá, nejsi nahodou Kate :-)))
už jednou jsem ti řekla, že mi hodně připomínáš mne
už si ani nepamataji, kolikrát jsem byla na takovém hřbitově, na který mě dostala dnešní doba, lidi a mentalita, kterou jsem nikdy nepochopila
člověk musí zůstat takový jaký je, nenechat se změnit tímto světem, který je zkažený a chce mít stroje, ne lidi se srdcem, city a svědomím
Kate
tip
Určitě ano, ale je těch lidí velmi ...velmi málo! Bohužel a je to smutný :-((((