Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senov písmáka
03. 03. 2006
1
0
3620
Autor
sir_obnaiv
Já tedy nevím, jsem příliš nesamostatný na vlastní názor, ale nový písmák mi příjde, jako kdyby paní učitelka ve školce řekla - vezměte si začouzená sklíčka, něco vám ukáži - a šli bychom pozorovat nov měsíce
A co mi vadí? Chat je divný, z barevné kombinace bolí oči, titěrná písmena - jen staré kostře se dalo nových šatů, bohužel - horších
Modré pruhy po stranách mající evokovat starého písmáka, jsou v tomto případě směšné
Menu je z jakého roku?
Vidíš, chlapíku. Je pravda, že, mluvilo-li se o dlouhodobé přípravě a práci na Písmáku2, lze říci, že je to trochu odfláklé. Především, co se testování týče. Protože já třeba nepochopím, proč bylo přesedláno na nový Písmák, pokud strý ještě nefungoval tak, jak by měl.
Ale také musím říci, že, pokud jsi nepomohl, nemáš si na co stěžovat.
A co líp, pořád ještě můžeš pomáhat.
A nemyslím si, že by mělo jít o to, aby menu a technologie byly nějaké supermoderní a zářné fláky, jež ale velká část na svých počítačích nerozběhne.
Já mám naopak radost, že Písmák2 pracuje lépe na Firefoxu a při velmi silné kontrole firewallem, což byl na starém Písmáku problém.
Některé nápady se mi docela líbí. Něco samozřejmě nefunguje (viz svrchuřečené o testování), to mě mrzí, ale ... jak Vella všemožně dává na vědomí... ví se o tom a je snaha to vyřešit.
A rozhodně nešlo o nový kabát.
Musím říci, že, pokud tě z barev bolí oči, tak si nastav monitor.
Některé chyby, které mi vadí nejvíce, jsou lidsky-funkční, totiž.. myslím tím, že nový system dělá ještě lidem potíže... v automatickém cestování po webu, a tedy se často nenachází cesta: autor<->dílo<->čtenář
no... já jsem rovněž jeden z těch, které nový písmák spíše odradil, nežli zaujal. grafika jako taková mi přijde lepší (i když růžová by byla ještě lepší), ale samotný systém a činnost jednotivých funkcí...
kdybych si měl vybratm, ihned bych zvedal palec pro předchozí verzi.
Ráda bych, kdyby šly dát všechny kritiky automaticky na 1 stránku, jako tomu bylo dřív a nerozjížděly se takhle do šířky.
abych řekl pravdu jsem z téhle nové verze dost rozladěný. souhlasím tak s názory jiných a přidávám svůj hlas.
jak se již někdo zmiňoval, taky mi dost vadí jak se musí stále stupidně posunovat kurzor aby se dala přečíst celá kritika. navíc otevírání krtitiky mi příjde zdlouhavé!!! přehlednost se vytratila a je to nyní zbytečně složité! celé se to zbytečně zkoplikovalo z čehož vznikla celá diskuse a obhajování toho, co vlastně za obhajobu příliš nestojí... jen doufám, že tato změna nepovede k odlivu lidí, protože by to byla velká škoda. jsou to možná všechno maličkosti, ale když se mnoho maličkostí naskládá dohromady tak z toho vznikne velký problém...
v tomto případě se musím zastat starých pořádků a jsem stejně jako jiní proti této revoluci, která vrhla písmáka do doby kamenné. způsobila spíš škodu než užitek. nešlo by to upravit víc jak to bylo předtím? vždyť na to byli všichni zvyklí, tak proč najednou tahle šílená změna, která se drtivé většině nelíbí? doufám, že se s tím vším ještě něco udělá...
P.S. navíc přístup pana stb mi opravdu příjde dost povýšený...
Ano,
souhlasím
a zcela veřejně, protože pochybuju že by mne někdo ukamenoval
Písmák - ten "novodobej" - má velmi slabou úroveň
vše říkám subjektivně, proto netvrdím, že skutečnost je stejná
1.) vkládání a uveřejnění díla mi dělá obtíže = a nemyslím si, že je chyba ve mně. Za starých časů šlapalo vše v pohodě, ale teď ... škoda mluvít
2.) kritiky jsou - dle mého názoru!! - nepřehledné a už také ubylo jejich množství. Konstruktivní kritiky jsem tu za celé dva dny, co tu jsem téměř pořád, neviděla / nenavádím teď nadšence, aby mi je okamžitě začali podsouvat se slovy "dívej dívej, .. se jen špatně díváš" ....
3.) samotné grafické zpracování mi přijde na neprofesionální úrovni - zmáknuté "na koleně"
nepoukazuji na písmo - ano, bylo zde řečeno, že se dá upravit. Beru, neprotestuji
nerejpám do autorů, ani do vlastníka tohoto servru
.. rejpám jen do toho, na -jak krásnou- úroveň se nám ten Písmáček dostal
__________________________________________________
pokud tím někoho naštvu
vůbec se neomlouvám
jsou to mý názory
žejo
Já ti nerozumim. Jedna věc je, že jsme tu jaksi dobrovolně a určitým pravidlům se musíme podřídit všichni. Až si založíš svůj server, taky budeš řídit nějaká pravdila. A druhá věc je ta, že se tu snad něco mazalo, o čemž já nic nevim a rozhodně jsem do toho nikdy nezasahoval, takže jestli musíš mermomocí někomu nadávat, tak se obrať na lidi, kteří jsou za to zodpovědní, ale neházej všechny adminy do jednoho pytle. Nakonec admina můžeš dělat taky, napiš velle. Je to dobrovolná činnost.
No, páka typu buďto se podřídíš nebo tě neznáme bývá dostatečně účinná.
zajímavý, že i kvůli mým zjevným lžím a výmyslům se zde obratem mazaly celé diskuze, zvlášť ty přiložené do kotelny
ten hever na zvedání svojí čtenosti, tipáže a osobní autority a moci jste dostali přidělený, nebo jste se sami přihlásili do adminklubu? :)
a2a2a, ne ne nééé...jen jsi mě nepochopil, já chtěl říct něco jako že je úplně jedno tak tenhle server vypadá, protože o to jak vypadá nejde, jde o to kdo a co sem píše...ostatně třeba Literra kterou jsem navštívil asi 3x v životě není po stránce rozhraní ani zdaleka user friendly, nový Písmák je proti ní v tomhle podstatně lepší...třeba ;o)
a mě Písmák odkojil, svačinu mi do školy balil a po zklamáních z prvních lásek mi kapesník podával ;o)
když už tady prezentuju svůj názor...a že si nemyslím že by to moc smyslu mělo krom toho že schytám pár nahnilých rajčat a nakřáplých vajec, protože jsme češi ;o)...tak říkám že ti co pro mě byli kvalitními autory už tu dávno nejsou, a nejsou ani jinde...a myslím že všichni co tu hnijou tak dlouho jako já ví dobře proč...
tak ;o)
A co panuje nyní zde?
Diktuje ti někdo, co máš dělat? Nemáš možnost projevit se? Podle mého názoru to začínáš přehánět. A já zkrátka nechápu, proč takové věci píšeš. Vymýšlíš si zjevné nepravdy.
Mno, o tom, kdo je kvalitní autor přece vždycky rozhodovali provozovatelé rodinného serveru, jim podřízení či spříznění redaktoři a jimi vyvolení kritici, nyní v čele se šéfredaktorem a novou radou adminů, jakýmsi výkonně trestným komandem, aby byla nahota diktatury oděna do šatiček demográcie.
Do Literry bych se být na místě addmina stvn v tuto chvíli příliš nenavážel (vzhledem k tomu, co panuje nyní a zde)
dablik008 - kvalitních autorů :) a o tom rozhoduješ ty, standa nebo ernest? :) Víš jak je to, když se potkaj dva lidi a každej si o tom druhým myslí, že je blbec? Pak vznikne Literra. Tohle sem nepatří. Ale dobře jsi řekl, že tady se vždycky kritizovalo všechno. Jsme Češi, ne?
Já vím,a také věřím tomu, že někdy člověk v sobě to pnutí prostě neudrží, zvláště pak, když je přesvědčen o své pravdě.
Mi jde o to,že na ty poctivé připomínky a rozhořčení se nabalují ty méně poctivé, člověk nemá šanci to nijak spolehlivě roztřídit, no a pak je z toho smetiště.
A pak - VELKORYSOST JE VÝSADOU KRÁLŮ. Osobně mi často schází, ale když se mi náhodou povede, tak si ji užívám. Stojí to za to.
a2a2a: tvého působení na Písmáku, kritik i názorů si vážím. Jsi jedním z mála opravdu působících a neautomatických lidí. Tvůj názor je mi blízký, ale současně jsem za to vyjádřit stejnou měrou i rozhořčení a ironii (=nesouhlas) nad určitými skutečnostmi či jednáním. Věci nejsou tak nebo onak... jsou tak i onak .-)
Dablíku a Armande, neříkejme hop, dokud jsme nepřeskočili. Pokud se podaří technické nedostatky odstranit a není důvod nevěřit, že si to odpovědní lidé nepřejí, pak Písmák znovu nabídne prostor pro nové talenty.
Nijak nepodceňuji motivy lidí, pro které odešli, nebo nadávají, ale také si nemyslím, že by ony zmíněné servery byly bez kazu.
Zanadávali jsme si už dost a chci věřit, že nepotrvá dlouho, a budeme se moci začíst v klidu
do tvorby jiných.
Myslím, že mi dáš za pravdu, pokud to už tak dlouho sleduješ, že i po těch emigračních vlnách se zde objevili další šikovní tvůrci a mnozí emigranti z cizím pasem také. Ale to je v pořádku a zaplať Pánbůh za to.
Osobně jsem se na nové tváři Písmáka nijak nepodílel a sám jsem propagoval v diskusím systémové změny, ale připadá mi zbytečné hořekovat tam, kde, když už neumím pomoci technicky, budu říkat nahlas to, co si přejeme nejspíše všichni, aby jsme se zde znovu dobře cítili. Vše ostatní bylo řečeno v míře převrchovaté.
no...budiž hádek o barvě, tvaru a velikosti čudlíků, protože je jiná než byla a protože starýho psa na granule nenaučíš, zvláště když už zuby pozbyl...ostatně jsme na Písmáku, ať už to vypadá jakkoli a tady se vždycky kritizovalo všechno...takže vlastně nehledě na to že to vizuálně jinak vypadá žádná změna...až teda na to že Písmák je vlastně už jenom taková ohlodaná kostřička, od doby co už někdy v roce 2002, 2003 začal hromadný úprk v podstatě všech (teď chápu že se urazí těch pár málo co tu zůstali) kvalitních autorů a vznikly servery jako Literra a Poezie a podobně...a tak je vlastně jedno že má teď hezčí hrobeček než předtím...nebo hezčí...
co? ;o)
a vida... de ja vu... chyba v systému... Agenti něco změnili a má "kočka" je tu dvakrát .-)
čas zapálit pískoviště!
už žádné hračky! ___myslel jsem, že ta doba minula... ale pro všechen přeslazený čaj ....a přeslzený žal... tu nezbývá místo pro jinakost.
Ať žije reflexe a díky všem přátelům! Ano! ... socialistická strana Písmáka děkuje všem kteří v ní vložili důvěru! Mrtvol v příkopech si nevšímejte - zítra tu nebudou ... a poteče teplá voda...
už jen nové barvy a nové vlajky a MARSSSSCH! a tolik nových úsměvů a vyrovnaný krok a ... jasná budoucnost! ____
"nasrat, jo nasrat" říkal na takové věci Karel Kryl
Chtěl jsem pomoct, ale nejsem tleskač... a toto je také můj podpis pod Vihara... přestal jsem být rozumným.
.
StvN - moje nejvážnější námitka spočívá v protestu proti nebetyčné aroganci, povýšenosti, demagogii, polopravdám i lžím Veroniky Krištofové/Hornerové/jánevimjaksejmenovalapůvodně
a jejím pacholkům (tím myslím sbor adminů). Sere mě, jak tu plánovitě vytváří kolem sebe auru altruistické lidem vyvolené přirozené vůdkyně z boží milosti, na které to všechno stojí a padá a kdo se proti tomu postaví, je ten zlej a špatnej.
Když už se někdo ptá lidu na názor, měl by ho i poslechnout, nebo držet hubu a rovnou si to udělat po svým.
Konec.
PS Ty dva Oldovy návrhy jsou tisíckrát vkusnější než tahle příšera, a nemá to ani tak co dočinění s fialovou barvou
prosím, nechci žádná avíza, jsou roztahaná, že se nevejdou na obrazovku a já nemám chuť ani čas je číst...možná je to nějaké novum, které má být tím, co je na písmákovi lepší, ale pro mě hledat na pravé straně obrazovky, od koho avízo je a pak se vracet na levou stranu obrazovky, abych si přečetla, o čem avízo je, není ničím, co by se mi do budoucna mělo stát koníčkem...takže díky a avíza NE
Vihar - takže tvá vážně míněná námitka spočívá na tvé osobné neoblíbenosti fialové barvy?
souhlas!
odpovědi některých adminů na mě lehce působí arogantně a možná nepřístupně
Jirko a ostatní, myslím, že připomínky k barvám tu již zazněly a tvůrci určitě zvažují, co s nimi. Opravdu, dávejte sem připomínky, které ještě nezzněly, dávejte je věcně, bez rozladění.
Nejsou nevnímaví, cítí svou odpovědnost. Nový Písmák ještě pořádně nezačal a už se tu vnáší atmosféra, která je destruktivní, tedy v konečném důsledku neprospěje nikomu z nás. Buďme trochu trpěliví.
F - nemá smysl se hádat co je děsný a co je hezký, anžto máme oba naprosto rozdílný pohled na svět, na literaturu, na hodnocení tvorby a jánevimcoještě
co se týče barev - psycholog by to hodnotil jako druhá nejhorší možná varianta
(nafialovělá opravdu není vhodná barva, zvlášť ne pro typického písmáka)
pro lidské oko z hlediska jeho stavby by měl mít písmák jemné barvy v odstínu zelené, no i ta béžová, modrá s trochou oranžové/okrové/červené... je spousta vzorů doporučených barevných škál... vzhledem k osazenstvu písmáka mě nevyjímaje by bylo záhodno se při výběru barevných kombinací poradit s psychology :o) a ne narvat natvrdo to, co se líbí tzv majitelce
funkčnost - několik snah o zlepšení tu je, jenže převážná část je krok k horšímu a to spolehlivě zazdívá celý počin
nejvíc mě mrzí, že celej tenhle tyátr s údajným zlepšením a inovací je vlastně nejspíš pro to, že mezi lyrykem a vellou stále trvá jistý spor o vlastnictví písmáka
no.. ten design co sem hodil Vihar je děsnej .-( ačkoli má P2 nevyladěnej kontrast mezi čtecí plochou a rámci .. co se týče designu líbí se mi rozhodně víc než P1 .. škoda že je technicky churavej, ale snad z toho postupně vyroste..
jůůůůů-:o))))))))))).
Změny musí být, ale né fšecko co bývá staré = bývá špatné:o).
Dobrý návrhy na nový vzhled písmáka bejvávaly tady
http://www.pismak.cz/nove2 a http://www.pismak.cz/nove3
(myslím, že hore jsem vložil tu dvojku)
nevím proč vymejšlet dávno vymyšlené
patřím k té početné skupině lidí, kerá má fobii z fialový barvy a současná verze mi připadá, jako kdyby se návrhář přežral borůvek se šlehačkou a...
StvN - ta funkce admina ti hodně leze na mozek, viď?
Lidí se ku pomoci nabízelo dost, ale jistá osoba, kerá teď dělá chudinku altruistku je zcela plánovitě a takticky ignorovala
.
hé, aspoň si vyzkoušíme jestli fachčí hr.avi :o)
Je docela normální, že většina běžných smrtelníků změny čehokoliv zpočátku nepříjímá pozitivně. To ovšem není důkaz toho, že by ty změny byly k horšímu.
StvN: mluvila jsem o ambicích, ne o prospěchu, který notabene nemusí mít vždy podobu hmotnou nebo jinak viditelnou.
Co se týče designu - usuzuji z většinových hlasů, kteří oplakávají staré časy a z několika diskuzí na toto téma na starém písmáku. Samozřejmě všechny informace nemám :-))
Fouckault: tak to děkuji. to jsem přehlédla. Dodatečně se všem omlouvám.
Budu stručný. Je zřejmé, že se vše zatím nepodařilo, jak by si lidé za Písmáka odpovědni, přáli. Ale také si myslím, že se poctivě snaží postupně problémy řešit. Věřím tomu, že je trápí zatímní chyby více než nás, je to v počátcích,
a měli by mít právo na klasických 100 dnů hájení.
Naše dobře míněné připomínky jsou v pořádku, ty ostatní méně.
Markéta: funkce četli.. tu je.. jen je jinde.. podívej se na hlavičku díla.. je tam kolonka "zobrazeno".. a vpravo u toho seznam.. to když rozklikneš, tak se ti zobrazí čtenáři navíc s časy kdy si tě početli..
Přijde mi trochu paranodiní myslet si, že tohle dělá někdo k vlastnímu prospěchu. Nikdo z nás z toho nic nemá. Ba naopak. Vkládáme do toho svůj volný čas a jiné prostředky.
Na design starého písmáka si lidi také stěžovali. Ber to jako fakt. Nebo sis myslela, že to budou psát tobě?:)
Na funkčnosti se samozřejmě pracuje.
Nejsem spokojena ani s novým designem, ani s funkčností. Zmizelo spousty funkčních (alespoň pro mne) výhod, jako např. zobrazení výběrů na hl. autorské stránce uživatele, nebo funkce "dílo četli". To jen namátkově... je toho samozřejmě více.
Nemám pocit, že by si někdo z uživatelů strého Písmáka stěžovali na jeho design. Vidím zde Velly čistě osobní ambice a jako takové musí být nutně krokem stranou...
Chápu, že ke změně dojít muselo. Chápu, že často člověk volí nejschůdnější cestu k provedení radikáních změn,ale pochopení ještě zdaleka nemusí znamenat souhlas:o(
zprávy, které byly na starém Písmáku uloženy v "doručených", v "odeslaných" a v sekci "archiv"- mně zmizely skoro všechny zprávy, co jsem měla....- ty nejdůležitější byly v archivu...... :-(((
Aha, on je tu trochu zmatek v pojmech; a to bude zřejmě spíš moje chyba.
Když mluvím o funkčnosti, nemyslím to, že server je pomalý, že se někteří lidé nemohou nalogovat a podobné věci. Holt hardware stojí peníze a těžko na Tebe svádět, že nemáš volných sto tisíc, které bys investovala. A vyladit OS a databázi taky může trvat, s tím potíže nemám.
Jde mi spíš o ty menší věci, kvůli kterým je Písmák 2 neergonomický a nekomfortní - chybějící odkazy tam, kde by se hodily, to že se zobrazují nejdřív nejstarší kritiky atd.
Je mi jasné, že nejdřív je třeba vychytat ty vážnější mouchy, ale nerad bych, aby se zapomnělo na (a řekněme to metaforou) šváby v koupelně.
Ponevadž barák může stát, ale dokud v něm bude člověk muset lézt po zábradlí, místo aby mohl jít po schodech, nebude v něm bydlet rád. Tak se snažím to připomínat, aby se nezapomnělo a neusnulo na pochybných vavříněch.
Jenže nic ve zlém, ale - není to vidět. A zase je to o nedostatečné komunikaci s uživateli.
Vypadá to jinak z hlediska toho, kdo změny dělá a toho, kdo na ně čeká. Je pravda, že my uživatelé jen tak sedíme a nadáváme, kdy už to bude, zatímco vy třeba potíte krev nad úpravami, ale tak to prostě chodí. A dokud se jakožto uživatel nedozvím, co se vlastně dělá a proč to není vidět, budu tím zbytečně frustrovaný (hm, to možná není spráné slovo).
tak jsem si přečetla celou tuhle diskusi... chápu, že starat se o takový projekt není sranda... chápu, že majetkové poměry se tu taky změnily a majitelé zřejmě,jak jsem vycítila, snad ani moc nestojí o názory a diskusi.. duch Písmáka určitě nestojí jen na vzhledu, ale starý písmákův design byl sakra velkou součástí jeho ducha a osobně mi chybí a nevím jstli chci tohle.. nevím, prostě postoj Velly chápu, ale i nechápu, zdá se maličko odmítavý a nepřístupný.
Souhlasím s amandem a sirem...
zdá se, že nejsem sama, komu bylo do pláče, je mi z toho smutno i když podle Vás jde jen o design?!
To Vella: pro koho vlastně Písmák je? pro dobrý pocit majitele? pro nás? pro vás?
To stvN: zkus prosím volit příjemnější výrazy.. nejsem vztahovačná, ale na slovo kripl jsem si ani po somi letech nezvykla. děkuju
Starý dobrý písmák, byl fajn....
Proč? Jakoby ste mi vzali kousek posledních let, kdy mě písmák provázel a podporoval a utěšoval...
Nešlo by třeba hlasovat o návratu ke starému šatu jak to nazval autor diskuze?
nechci popuzovat, urážet a cokoli jiného, ale nový písmák se mi absolutně nelíbí a bohužel mě až odrazuje, chápu, že na designu nezáleží, ale kontrast barev mě bolí do očí. funkce jsem neprojížděla, nemám na to chuť. Má první reakce byla jako u kiksy, skoro se slzavě jsem vzpomínala na starého písmáka...
ked som bola prvý-krát na novom pismaku som iba nadávala a potom mi bolo do plaču, mala som slzy v očiach, a bolo mi smutno za starým, no ale čo už, tak si začínam zvykať, a snažím sa orientovať na tom novom, fňuk
Mohou být protichůdné připomínky týkající se osobního vkusu - třeba že jsou ošklivé modré lišty po stranách - nicméně funkční připomínky na vkusu nezáleží a těm by se pozornost věnovat měla.
předem hlásím, že pomoct bohužel nedokážu - nejsem PC-šikula, ale nový písmák se mi vizuálně taky moc nelíbí... ty kontrasty mě dloubaj do vočíček :-((
A ještě jsem zjistila, že když kliknu na díla, která mám ve svých sbírkách (zdaleka tam nejsou všechna), tak ani u jednoho z nich není vyplněna kolonka autor...
Ve sbírkách navíc nemám všechna díla, která jsem tam vložila, v jedné sbírce (Na dálnici u Hořic) dokonce není ani jedno dílo...
Mám stejný problém jako Přeslička: zmizela mi všechna díla, sbírky vidím, díla v nich jsou, avšak seznam děl mi píše, že jsem nic nepublikovala...
tak ve sbírkách příspěvky jsou, omlouvám se,neověřila sem, ale některé stejně chybí...
a kde mám příspěvky? Řekne mi to někdo? Najdu je někde schovaný, třeba abych si je stáhla? Varoval někdo? Proč mám na autorské stránce sbírky, když nemám příspěvky? A co znamená pohlaví 2? Odkdy jsme druhé pohlaví?
Mě se to nelíbí, víc říct nedokážu, přišla jsem sem párkrát kouknout, pak tu zůstala kvůli několika lidem a zvykla si, starej písmáček nebyl úplně userfriendly,ale byl přátelskej, přehlednej... tohle nechápu, nerozumim a nevim, jestli chci...
sir_obnaiv
04. 03. 2006
Já beru to, že tohle není konečná verze. Ale zajímá mě, jestli má smysl psát sem konstruktivní kritiku a/nebo připomínky.
Nový Písmák je prostě krok novým směrem; trochu vratký a malinko vykloubený, OK, ale pořád krok novým směrem. Teď jde o to, jestli jsou ti nahoře (Vella a Michal, jestli tomu dobře rozumím) ochotni věc dokončit. Že vám nebylo dostatečně pomoženo před spuštěním nové verze přece není rozumný důvod nechat plavat připomínky po jejím spuštění.
Když bude dost ochoty, udělá se spousta dobré práce.
Ale abych jen neplácal do větru, uvedu přiklad, jak o něco zlepšit funkčnost stránek: když píšu tuhle kritiku, dal jsem si zobrazit seznam všech kritik. To je docela dlouhý sloupec. A tedy: chybí mi na dolním okraji stránky odkaz na její začátek. Dřív to bylo vyřešeno rámcem s navigačním menu, jenže rámce už tu teď nejsou (což je pravděpodobně dobře) a tak člověk musí scrollovat a scrollovat...
Tom
Vždyť se to celé smrskává na jednoduchou otázku :
PROČ byl vlastně celý design takhle drakonicky Vellou změněn ???
Přání uživatelů ? Rozhodně NE .
Přání Velly samotné ? Pak mi rozhodně nesedí to povídání "nejde vyhovět všem".
Takže klasicky : Qui Bono ?
P.S. Souhlas s Armandem
P.S. HW konfigurace je dle mě slabá - na takový projekt.
Vždyť se to celé smrskává na jednoduchou otázku :
PROČ byl vlastně celý design takhle drakonicky Vellou změněn ???
Přání uživatelů ? Rozhodně NE .
Přání Velly samotné ? Pak mi rozhodně nesedí to povídání "nejde vyhovět všem".
Takže klasicky : Qui Bono ?
P.S. Souhlas s Armandem
P.S. HW konfigurace je dle mě slabá - na takový projekt.
to_místo_pod_hvězdami
04. 03. 2006
je to jako by jste se koukali na ošklivého muže s dobrým srdcem, takovej je písmák teď...budete ho posuzovat podle toho jak vypadá, nebo jaký je...jestli ho máte rádi na tom vnějším vzhledu Vám příliš nezáleží, důležité je to, co je uvnitř
taky jsem zklamaná, opravdu zklamaná a navíc jsem přišla o archiv ze zprávama , na kterých mi dost záleželo, jak jsem právě zjistila...a v první chvíli mi bylo opravdu do pláče, když jsem se podívala do té ošklivé tváře
ale jsem tu už jako doma, za tu dobu co sem chodím, mám tady přátele a mám tady svou lásku poezii..tak jí dám znova šanci...ať je oblečena v čemkoli
Vella: "Ne, nedělám všechno dobře, ale dělám to tak, jak dokážu v rámci finančních a časových možností."
Já vím.. jsem na tom stejně... a vážím si odvahy měnit a zkoušet. Nejde o to kdo z nás je zkušený... jsem na Písmáku sice jen čtyři roky,ale taky jsem tu leccos zažil :)))))))))) opravdu leccos - sama víš, žili jsme tu společně.
Vím, že je Písmák tvůj. Prosím, udělej ho krásný a útulný pro básně i básníky. Mnoho lidí sem chodilo hledat bezpečí a porozumění. V tom je hodnota Písmáka. Literatura je jen prostředek. Děláš marketing, tak mi teď rozumíš.
Držím ti palce. Jsem přesvědčen, že to takhle nenecháš, že máš taky ráda krásné věci. :)
***
Můj soukromý názor je ten, že nový Písmák by se prakticky neměl, co navigace a uživatelského komfortu a zvyklostí týče, lišit od starého. Číst básně a mít vlevo menu je také velmi nepříjemné a působí neosobně, ruší. Rád budu k dipozici co se týče případného redesignu, budeš-li chtít.
***
"What happened, happened - and could not have happened any other way" (Morpheus)
Už je hotovo. Je to tak jak to je. Teď je otázka, co s tím uděláme dál. Věřím, že každý průšvih, je příležitost :))
Měj se!
Armand
jedno je jistý.. pokud se na monitoru budou prát tak kontrastní barvy jako je bílá a tmavě modrá, tak na tom prodělají hlavně naše oči.. přece změnit odstín té tmavě modré na světle je otázka pěti minut..
jinak po staré grafice nepláču.. vystříhl bych ještě ty světle modré pruhy s ornamentem vlevo i vpravo ať je obrazovka klidnější.. tři odstíny barev je moc.. je to krok směrem k "pouťovosti a disharmonii" Totemu.
jInak držím palce ať se dá systém technicky dokupy..
výběry, redakce, atd.
sir_obnaiv
04. 03. 2006
tohle je tak smutnej konec písmáka, že se to ani vypsat nedá...kdybych měla říct, jak mi skutečně je, když jsem se vrátila, musela bych to tu jen odpípat, jak bych byla sprostá...strohost a neosobnost...nenápaditost a všednost...nic víc...tohle je místo pro básničky? kdybych měla jako koníčka vaření, dala bych sem kuchařku, kdybych byla chlap, udělala bych si tu koutek pro kutily...kdybych byla dobrej básník, neztrácela bych tu čas...kdybych tu neměla pár lidí, na kterých mi záleží, sbalila bych si kufřík...co říct víc...smutek...smutek...smutek...
nemám ráda přílišné změny..starý písmák mi vyhovoval více..opravdu mi bude chybět, nevím jestli bylo nutné to až takhle "překopat"
Vello:
Neříkej mi, že tohle si chtěla.
Mám rád nové věci a změny. Myslím, že je správné snažit se o nové. Sám patřím k lidem, kterým se říká inovátoři.
Ale tady se modím, aby se vrátil starý Písmáček.
Celý svůj profesní život se věnuju reklamě a marketingu. Podílel jsem se nebo i sám jsem realizoval rebranding nebo budování značky pro 4 klienty (nebo zaměstnavatele), dělal jsem po designové stránce dva nové weby atp atp
Když se pracuje s kultovní nebo velmi známou značkou, je při rebrandingu třeba zachovat jejího ducha, ten pocit kvůli kterému ji mají lidé rádi. Taková věc není vůbec snadná.
To se, bohužel, nepovedlo. Duch Písmáka je pryč. Zůstalo po něm jen něco jako nástěnka, odkazující (v orámování na stranách) na to cobylo hezké. A možná, že zůstanou i lidé.
ps:
Dřívější osobitou a kouzelnou "barokní grafiku" nahradil, bezmyšlenkovitě připadá mi, moderní "dyzajn". Všechno symetrické, ostré linie, chlad, okna, modro-šeď.
Poet unfriendly. A to nezachrání pár vylepšení ve funkčnosti.
Už nebudu kritizovat, ani rozebírat konkrétní nové nedostatky. Chtěl jsem jen říct, že ...bolí mě srdce a oči. :(
pps: avi všem a mým oblíbeným
Jak jsem řekl. Poukazuješ na problémy, kterých si jsou všichni vědomi. Když přijdeš ke kriplovi a řekneš mu, že sis podle chůze všiml, že je kripl - zkus si, co ti na to řekne. Tohle neni definitivní podoba písmáku.
No jo, ale pokaždé znovu musím kliknout, aby se mi objevilo mé předchozí nastavení "všechny kritiky na jednu stránku". No, snad si zvykneme se s tím nějak prát.
Aha, další zlepšeníčko, všechny kritiky na jednu stránku, tedy, jestli vidím všechny.
Takhle na první pohled jsem objevila pár zlepšeníček. Nehodnodnotím vzhled a krutě přemáhám svůj konzervatismus. Ale myslím, doufám, že ta změna bude funkční a že bude pro dobro věci.
ojojoj!!!
Na to, jak dlouho to vznikalo a jak se to propagovalo je to hodně, ale opravdu hodně slabé....
Tak nějak to čpí amatérismem..včetně toho přesunu.
Ale koneckonců je to pro amatéry určeno,
Nebo už ne????
sir_obnaiv
03. 03. 2006sir_obnaiv
03. 03. 2006sir_obnaiv
03. 03. 2006polyethylene
03. 03. 2006
Problémy se neřeší ani tim, že se na ně poukazuje. Autoři této verze jsou si jich vědomi, věř tomu. Tim nechci mluvit za někoho jiného, ale skutečně je fakt, že se najde víc kecálků než skutečných fachmanů. Dobře sis vzpomněl na učitelku ve školce, protože ty připomínáš dítě, které dostane oběd a začne plakat - mně to nechutnááá. Takže co seš ty, kecal nebo fachman? Dokážeš pomoct?
fakt je že kontrast mezi bílou plochou na psaní a modrým rámem je moc velký a ruší.. / vodoznak - proužky písmáka vpravo a vlevo jsou fakt graficky ošklivé..
jinak by to chtělo zrychlit a představit novou redakci..