Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOdevni typologie Iru
Autor
Vaud
Nasinec je presvedcen, ze domaci devcata jsou cennejsim pokladem nez korunovacni klenoty. Potloukam se po svete, tak si vsimam, jak na tom jsou v ostatnich zemich s jejich narodnim bohatstvim. Nejde o zadne hloubkove studie – jen takove povrchni pozorovani. Sve postrehy z Barcelony jsem popsal jinde, ted je na rade Irsko.
V sobotu jsem sedel v Market Baru v Dublinu a nad sklenici Guinessu pozoroval mistni. Mam totiz takovou zkusenot - ceho si nevsimnu v zahranici prvni dva tydny, to uz pak nevidim. S kamaradem Mikem, ktery je tu se mnou, se naprosto rozchazime v nazoru na irska devcata. On je povazuje za krasavice, ja jsem uprimne zdesen. Dlouho jsem se nesetkal s tak diametralne odlisnym nazorem. Pokud jsou tu nejake hezke holky, tak se z nich vyklubou Polky, Slovenky nebo Cesky.
Par hezkych Irek jsem videl v noci v baru, kde jsme se divali na rugby. Ty se vsak daly spocitat na prstech jedne ruky. Pokud jsou trochu hezke, tak to dorazi svym oblecenim. Mistni obyvatelstvo jsem si pracovne rozdelil podle vztahu k odivani do nekolika skupin
Typologie irskych zen a divek podle oblekani
1) Typ prvni – “upjata krava” – to je takzvany business styl, kdy dobre strizeny kostymek nahrazuje chybejici vzdelani i mozkovou kapacitu.
2) Typ druhy - “jsem tu spravne na cviceni civilni obrany?” - starsi z vas jiste znaji model “atombordel” z hodin branne vychovy, takze si udelaji obrazek. Nositelky tohoto obleceni vypadaji, ze prezily teroristicky utok a ocekavaji vzapeti dalsi.
3) Typ treti – “nasla jsem to u popelnic a jeste mi to bylo” – vzhled bezdmovcu trochu mate, protoze tady na ulicich zebraji celkem slusne obleceni vychodoevropani. Muze se vam pak stat, ze v dobre vire odezenete servirku z kategorie popelnicovitych.
Typologie irskych muzu podle oblekani
1) Typ prvni – “k vanocum jsem dostal velke baleni tuzidla a jeste mi
nekolik litru zbylo”. “Tuzidlove” mohou byt i kravataci, ale pokuseni
dostat Dublin na prvni mista ve spotrebe tuzidel na hlavu je velky.
2) Typ druhy – “hraju rugby nebo se na nej koukam v televizi”. Jde
vetsinou o holohlave jedince, kterym vlasy vypadaly nebo jim je
vytrhali spoluhraci na rugby. Vzhledem k absenci vlasu maji mensi
spotrebu tuzidla nez skupina prvni. Vetsinou jsou to usati
hromotluci v tricku a dzinach. Tuzidlove z nich maji respekt.
3) Typ treti – “bydlim na venkove a jsem bohaty” – vetsinou nosi
karovane sako a bundu Barbour. Jezdi Land Roverem a maji na sobe
celkem zbytecne jezdecke holinky. Jediny kun v centru Dublinu je
na detskem kolotoci.
4) Typ ctvrty – “bydlim na venkove - no a?” jsou obleceni do sedivych
teplaku a usmudlanych svetru. Vetsinou s sebou maji tlustoprdelatou zenusku a cervenolici dcerku, z kategorie popelnicovitych. S rugbisty maji spolecnou rymu a v restauraci neustale popotahuji, coz z nich nedela idealni spolustolovniky.
Jestli hodlate v Irsku zapadnout, tak si zvolte jednu kategorii. Ja se jdu podivat, kolik mi zbylo od vanoc tuzidla a vyrazim do ulic. V Irsku je totiz fajn.
Z Dublinu zdravi Vaud